Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1824
For et par år siden, som dere fleste vet, bestemte Steam seg for å tvinge enhver kunde fra Europa til å betale i Euro. Ikke bare det, de tar utgangspunkt i at 1 Dollar = 1 Euro, som vil si at vi betaler merkverdig mye mer for spill hos Steam nå.

Så, til spørsmålet mitt:
Er det mulig å få seg rundt dette? Er det mulig å betale for spill i Dollar hos Steam?
Googla litt rundt angående dette og fant ut at den eneste måten å gjøre dette på var å bruke proxy eller VPN. Men om Steam finner dette ut (noe de mest sannsynlig gjør) så banner de kontoen din.

Men ikke ta mitt ord på det, google litt rundt selv om du har lyst.


Kilder:
https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1058009
http://forums.steampowered.com/forum....php?t=1082489
Sist endret av Petruz; 6. februar 2012 kl. 02:23.
Archer's Avatar
Trådstarter
33 6
Takker. Ja, jeg har googlet regelmessig siden 2009, og har sett den metoden. Men, jeg er skeptisk til å prøve, det er tross alt utrolig enkelt å se for Valve, om noen gjør dette.

Har du erfaring rundt dette selv?
Sitat av Archer Vis innlegg
Takker. Ja, jeg har googlet regelmessig siden 2009, og har sett den metoden. Men, jeg er skeptisk til å prøve, det er tross alt utrolig enkelt å se for Valve, om noen gjør dette.

Har du erfaring rundt dette selv?
Vis hele sitatet...
Har ingen erfaring rundt dette da jeg ikke har lyst å miste 200 spill på Steam.
Det jeg derimot pleier å gjøre er å kjøpe CDkeys fra sider som www.cdkeyhouse.com o.l og har spart noen kroner slik.
Sist endret av Petruz; 6. februar 2012 kl. 02:58.
Sitat av Petruz Vis innlegg
Har ingen erfaring rundt dette da jeg ikke har lyst å miste 200 spill på Steam.
Det jeg derimot pleier å gjøre er å kjøpe CDkeys fra sider som www.cdkeyhouse.com o.l og har spart noen kroner slik.
Vis hele sitatet...
I hear ya! Har kjøpt en del keys fra CDKeysHere selv. Mye gunstigere pris enn på Steam.
Archer's Avatar
Trådstarter
33 6
Det må prøves! Så lenge de kan brukes på Steam er det vel ingen forskjell bortsett fra pris.
Sitat av Archer Vis innlegg
Det må prøves! Så lenge de kan brukes på Steam er det vel ingen forskjell bortsett fra pris.
Vis hele sitatet...
Når du skal kjøpe fra slike sider, så husk å vær nøye med å se om spillet kan registreres på Steam.

Også kan du eventuelt google etter referanser for å sjekke om diverse sider er legitime.
Hva med å lage en bruker til, bruke den med amerikansk proxy/vpn og gifte spill til deg selv?

Ikke direkte til brukeren, men bare kopiere over koden.
Hva er problemet med å bruke VPN? Du må jo kunne kjøpe deg spill når du er på en weekendtur til new York?
AFAIK gjelder ikke dette lenger. Prisene i euro er lavere enn i dollar på de fleste spill.