Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  87 10004
Profilen er slettet fra facebook, men det var noen som rakk å ta en screenshot.. må innrømme at jeg får ganske vondt i magen av å lese dette.. spesielt om man ser på tidspunktene..


http://yfrog.com/z/h0uipmp
:O er dette virkelig? jeg klarer ikke helt å godta at det er det. au. magekrampen spredte seg hit gitt.
Dette vil jeg tro representerer hvordan store deler av Norges facebookbefolkning reagerte den 22. Juli. Selv sletta jeg flere rasistidioter som kom med us(m)aklige utsagn, helt frem til det viste seg å være en etnisk nordmann som sto bak.
Jeg håper virkelig at dette ikke er ekte, for fy faen det var motbydelig!
Dette er ikkje naudsynleg FrP'arar,Torgeir Bjelland er visstnok leiar i Norgespatriotane. Men det er ganske utruleg at PWA eller andre ikkje tok til motmæle mot ynsket om at sosialistar skulle døy.
Hun som skulle ønske at Jens Stoltenberg var blandt de drepte satt ihvertfall i kommunestyre for FrP i forrige periode
De sier jo bare hva alle tenkte før det ble kjent at det var en etnisk nordmann som sto bak det hele.

Selv satt jeg og tenkte det var utlendinger som sto bak, og sikkert 10++ andre på facebook hadde statusoppdateringer som også indikerte på at de trodde det var utlendinger.

Bare fordi dere var "tøff" nok til å ikke være fordomsfull på facebook, trenger ikke folk å nærmest skryte av det. Halve befolkningen satt garantert å tenkte det var en utlending som hadde gjort det.
Jeg trodde også at det var en utenlandsk terrororganisasjon som hadde utført angrepet, men jeg kom selvfølgelig ikke med rasistiske utspill på facebook. At du ikke ser forskjellen mellom å stigmatisere, skjelle ut og forbanne en hel gruppe mennesker (ie. innvandrere), og det å tro at det var en "utenlending som gjorde det", sier ganske mye om deg som person.
Sist endret av steili; 29. juli 2011 kl. 16:08.
Du sier halve befolkningen tenkte det, jeg gjorde ikke det. Ser ut som jeg er i riktig halvdel som ikke har fremmedfrykt.
Hadde også masse folk som slang ut rasistiske kommentarer på facebook etter at det skjedde, håper ikke de var så høy i hatten etterpå og kanskje de fikk sett seg selv i speilet litt også.
Sist endret av Cheese; 29. juli 2011 kl. 16:09.
shit was so cash
Anda22's Avatar
Kan noen forklare nærmere?
Som jeg skjønner det mener fyren at det er en mørk dag
( altså trist og grå dag ) for nasjonen norge
og han håper det ikke er mangen drepte.

Hvordan kan det vere så gale at han håper det ikke er mange drepte?
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av Oterhals Vis innlegg
De sier jo bare hva alle tenkte før det ble kjent at det var en etnisk nordmann som sto bak det hele.

Selv satt jeg og tenkte det var utlendinger som sto bak, og sikkert 10++ andre på facebook hadde statusoppdateringer som også indikerte på at de trodde det var utlendinger.

Bare fordi dere var "tøff" nok til å ikke være fordomsfull på facebook, trenger ikke folk å nærmest skryte av det. Halve befolkningen satt garantert å tenkte det var en utlending som hadde gjort det.
Vis hele sitatet...
Det er fremdeles stor forskjell på å tenke en tanke, og det å ytre den i det offentlige rom. Som Colbert sa her om dagen: "Now, I have a confession. There are thoughts that cross my mind, that I don't immediately report as news". Du er tjent med å holde munn inntil fakta kommer på bordet.

Dessuten var det snakk om kommentarer her hvor man ønsket sosialister og statsministeren drept. Er ikke det smakløst så vet ikke jeg.
Sist endret av ticks; 29. juli 2011 kl. 16:12.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Bjelland er "nazist" og er sentral i Norges Partiotene, ikke FrP
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Profilen er slettet fra facebook, men det var noen som rakk å ta en screenshot.. må innrømme at jeg får ganske vondt i magen av å lese dette.. spesielt om man ser på tidspunktene..


http://yfrog.com/z/h0uipmp
Vis hele sitatet...
Nå har jeg ikke lest alle kommentarene - men du som er så bastant i dine påstander om at SENTRALE FRP politikere kommer med groteske kommentarer kan kanskje opplyse om hvem av disse dette gjelder? De to som kommer med virkelig grove kommentarer er jo IKKE medlem av FRP.

Eventuelt forelslår jeg at du sletter denne tråden - det er ganske drøy påstand du kommer med.
Ser at mange forteller hva de tenkte mens dette skjedde. Mine tanker var litt annerledes virker det som.

Min tankeprosess den dagen:
Bombe i Oslo = Shit is going down. Nå ble lille Norge med på krigen mot terror, og de jævlene som har gjort dette har bevist at intet land er for lite. Jeg håper han drepte seg selv også. ARGH. Nå må de se å skjerpe denne innvandringen. Har de funnet ut hvor Mullah Krekar var på tidspunktet? Han må ha vært en brikke i denne aksjonen.
Skyting på Utøya = Ok. Fint at vi ikke er angrepet av en internasjonal terroristorg. Hvem er disse jævlene som hater den sittende regjeringa? Hvorfor tar de barna? Er det noen store politikere der nå? SHIT. JENS PLEIER JO Å VÆRE DER! Omg. Kan bomben ha vært avledningsmanøver?! Det er jo sommerferie og veldig få som er der nå. "Herregud, jeg håper ikke dette er en gal mann som bare gjør det fordi han har et vrengt virkelighetsbilde. Hvis det er det. Hva gjør vi da? Jeg kommer til å ville drepe han. Serr." (Sitat fra melding jeg sendte til venninne som var i Norge da det skjedde. Var på ferie på den tiden.)
Grusomt.

At noen mennesker kan trekke konklusjoner ut av lufta, er ufattelig for min del.
En del her og andre steder trekker klare linjer mellom de som trodde det var en innvandrer som gjorde dette, og rasister. Der er ikke det samme. Jeg trodde også at det var en arabisk o.l ekstremist, men den eneste grunner var at noen hadde stått frem og tatt på seg ansvaret. Er jeg rasist da?
Sitat av Zaprimus Vis innlegg
En del her og andre steder trekker klare linjer mellom de som trodde det var en innvandrer som gjorde dette, og rasister. Der er ikke det samme. Jeg trodde også at det var en arabisk o.l ekstremist, men den eneste grunner var at noen hadde stått frem og tatt på seg ansvaret. Er jeg rasist da?
Vis hele sitatet...
Å tro at islamistiske ekstremister står bak kan nok forsvares. Å konkludere med at det var det var muslimer som stod bak i det offentlige rom, før fakta er på bordet, er rasistisk.
Jeg hadde vært meget flau over meg selv, hadde jeg publisert slike kommentarer på facebook under mitt navn.. Bare at de i det hele tatt skriver det de gjør, synes jeg er kvalmt. Skulle ønske folk tenker seg om noen ganger før de poster ting. Jeg tenker ofte på innvandrene under dette som skjedde.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Disse kommentarene viser igrunn at endel FrPere og særlig FpUere er wannabe-fascister.
Når man er godt enig med Glenn Beck, ja da er noe galt med mange av medlemmene.

Når det er sagt så må det sies at FrP er et så vidtomspennede parti, der mange medlemmer ikke igrunn ikke er helt markedsliberalister - som er FrP hovedprofil..
Mange medlemmer burde ha heller meldt seg ut og deretter inn i Demokratene og Kristent Samlingsparti.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Disse kommentarene viser igrunn at endel FrPere og særlig FpUere er wannabe-fascister.
Vis hele sitatet...
Det er en del AP-velgere, Høyre-velgere, osv. også, så det er ikke noe spesielt. Det finnes idioter i alle partier.
Faen meg kvalmt å lese, elendig sagt politisk. Meninger folket ikke liker bør man holde for seg selv hvis man har tenkt å vinne fram politisk. Han skulle tenkt seg om 2 ganger, og sagt det var ekstremt trist og bla bla bla, politikk handler ikke om å stå på det du mener er rett.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Det er en del AP-velgere, Høyre-velgere, osv. også, så det er ikke noe spesielt. Det finnes idioter i alle partier.
Vis hele sitatet...
Joa, ser den. Men til tross for mye moderering gjennom tre tiår, er FrP det partiet med flest brunflekker på ^^..
Det er jo helt sinnsykt å skrive at man ønsker at det var venstre-politikere som ble drept. Blir irritert av å lese dette.

Det er en helt annen ting å si dette, enn å med det første tro at det var utenlandske terrorgrupper som utførte dette. Dette trodde jo jeg også, og det er ikke så rart? Norge er jo innblandet i en del ting (ikke mye, men allikevel), fks bombingen av Libya, og Afghanistan osv. Sier ikke at dette er en grunn til å drepe mange uskyldige folk, men det er det ikke alle i verden som er enige med meg i.

Ser at det er mange som er i full gang med å hakke på de som sier at de også trodde det var Al Qaida eller en annen terrorgruppe helt i starten. Det er helt tullete å kalle dette rasisme. Jeg satt aldri likhetstegn mellom terrorister og muslimer. Når jeg sier "terrorister", så mener jeg ekstreme religiøse terrorgrupper. De største av disse terrorgruppene, i hvert fall de som er mest omtalt, er sammensatt av muslimer, så ja, hvis du vrir og vender på det, så trodde jeg vel indirekte at det var muslimer som hadde utført terroren helt i starten. Det er de som bruker pekefingeren og skjenner på de som trodde det var Al Qaida (etc), som har trukket linjen mellom muslimer og terrorister. Så da er det vel de som er de virkelige rasistene.
Det er ikke rasistisk at man trodde det var islamister som sto bak, men det er rasistisk å mene at man skal kaste ut alle muslimer av Norge fordi det kunne være islamister som sto bak.

PS: JA, jeg vet at "muslim" ikke er en rase.
Sitat av kilroy1995 Vis innlegg
Det er de som bruker pekefingeren og skjenner på de som trodde det var Al Qaida (etc), som har trukket linjen mellom muslimer og terrorister. Så da er det vel de som er de virkelige rasistene.
Vis hele sitatet...
Dette er interessant, og et mye brukt argument i såkalte "hysteridebatter".
Spørsmålet må være hvilke fordommer (eller kunnskap) de som kommer med pekefingeren baserer seg på. Man kan tenke at det er en av to:
1. Fordommer mot muslimer, der muslim og terrorist øyeblikkelig forbindes med hverandre. Man vil da kanskje tolke "dette er Al-Quaida" til å bli "dette er muslimer"
2. Fordommer mot de som uttaler seg. Altså at man antar at den som ytrer seg selv trekker en linje mellom terrorisme og muslimer.

Da har jeg selvsagt utelatt å snakke noe særlig om realitetene.. En del av meningsytringene som kom etter bomben gikk av i Oslo var relativt "ytterliggående", som i at ytringene i seg selv trakk en linje mellom terrorisme, religion og "rase" og mangel på politisk motstand mot sistnevnte.

Ellers er jeg enig med deg - jeg håpet lenge at dette kunne dreie seg om en ulykke, selv om det virket mer og mer usannsynlig.

For å oppsummere min egen tankegang den dagen:
Da politiet bekreftet at det dreide seg om en bilbombe, tenkte jeg med en gang at det var snakk om terrorisme. I verden vi lever i idag forbindes fort terrorisme med muslimsk ekstremisme. Jeg var sammen med en del mennesker på tidspunktet, og vi fulgte situasjonen nøye ifht. hvordan vi skulle reagere på våre ansvarsområder. Ingen av oss snakket om Al-Quaida da det ble bekreftet at det var et attentat, men vi snakket om "terror". Ordlyden har fått en internasjonal betydning, men ingen i rommet trakk forhastede slutninger - poenget er at på daværende tidspunkt er slikt irrelevant. Det er uviktig akkurat der og da hvilken gruppe som måtte stå bak. Jeg fulgte med på twitter, og plukket opp de første twittermeldingene som kom fra Utøya gjennom en AP-politiker som hadde kontakt med en AUF'er på øya. Synet på hendelsen(e) forandret seg øyeblikkelig - dette dreier seg ikke om "normal" terror. Hvorfor bombe regjeringsbygget i fellesferien, etter kontortid, for så å angripe politisk engasjert ungdom? Det passet ikke til "malen". Det er tross alt relativt folketomt i Grubbegata, mtp. å ramme sivilbefolkningen. Men det fantes ingen fasit, og ingen grunn til å "fordele skyld". Norge var blitt rammet, og jeg håpet de jeg evt. måtte kjenne på Utøya var i god behold.
Det foregikk mye i hodene på nordmenn den ettermiddagen, og det er naturlig. La oss lære av hvordan vi reagerte.
Har diskutert endel med godeste Torgeir Bjelland, og han er mildt sagt en idiot. Han er på ingen måte representativ for FrP, har fortid i Norges Patriotene. En gal mann.
Hvilke "sentrale FrP medlemmer" er det vi snakker om? Det er ikke rent få fordommer som kommer til syne i innleggene her heller, men det er jo stuerent med grunnløse angrep på FrP..

Jeg foreslår at vi legger tråden død. Det er fullstendig smakløst å prøve å score poeng på denne tragedien, uansett om man er PK eller "rasist".
Sist endret av gorm; 29. juli 2011 kl. 22:42.
Hvilke innlegg i denne tråden er fordomsfulle? Vennligst pek og begrunn. Det er to debattmetoder som fungerer dårlig; personangrep og hersketeknikker.
Sitat av Nøytral Vis innlegg
Dette er interessant, og et mye brukt argument i såkalte "hysteridebatter".
Spørsmålet må være hvilke fordommer (eller kunnskap) de som kommer med pekefingeren baserer seg på. Man kan tenke at det er en av to:
1. Fordommer mot muslimer, der muslim og terrorist øyeblikkelig forbindes med hverandre. Man vil da kanskje tolke "dette er Al-Quaida" til å bli "dette er muslimer"
2. Fordommer mot de som uttaler seg. Altså at man antar at den som ytrer seg selv trekker en linje mellom terrorisme og muslimer.

Da har jeg selvsagt utelatt å snakke noe særlig om realitetene.. En del av meningsytringene som kom etter bomben gikk av i Oslo var relativt "ytterliggående", som i at ytringene i seg selv trakk en linje mellom terrorisme, religion og "rase" og mangel på politisk motstand mot sistnevnte.

Ellers er jeg enig med deg - jeg håpet lenge at dette kunne dreie seg om en ulykke, selv om det virket mer og mer usannsynlig.

For å oppsummere min egen tankegang den dagen:
Da politiet bekreftet at det dreide seg om en bilbombe, tenkte jeg med en gang at det var snakk om terrorisme. I verden vi lever i idag forbindes fort terrorisme med muslimsk ekstremisme. Jeg var sammen med en del mennesker på tidspunktet, og vi fulgte situasjonen nøye ifht. hvordan vi skulle reagere på våre ansvarsområder. Ingen av oss snakket om Al-Quaida da det ble bekreftet at det var et attentat, men vi snakket om "terror". Ordlyden har fått en internasjonal betydning, men ingen i rommet trakk forhastede slutninger - poenget er at på daværende tidspunkt er slikt irrelevant. Det er uviktig akkurat der og da hvilken gruppe som måtte stå bak. Jeg fulgte med på twitter, og plukket opp de første twittermeldingene som kom fra Utøya gjennom en AP-politiker som hadde kontakt med en AUF'er på øya. Synet på hendelsen(e) forandret seg øyeblikkelig - dette dreier seg ikke om "normal" terror. Hvorfor bombe regjeringsbygget i fellesferien, etter kontortid, for så å angripe politisk engasjert ungdom? Det passet ikke til "malen". Det er tross alt relativt folketomt i Grubbegata, mtp. å ramme sivilbefolkningen. Men det fantes ingen fasit, og ingen grunn til å "fordele skyld". Norge var blitt rammet, og jeg håpet de jeg evt. måtte kjenne på Utøya var i god behold.
Det foregikk mye i hodene på nordmenn den ettermiddagen, og det er naturlig. La oss lære av hvordan vi reagerte.
Vis hele sitatet...
Er klar over at det er mange som har nærmest hintet til at muslimer må ut av landet, og dette er jo noe helt annet enn det jeg siktet til Helt enig med deg, bra skrevet.
Og velkommen til nFF skal du være!
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Å tro at islamistiske ekstremister står bak kan nok forsvares. Å konkludere med at det var det var muslimer som stod bak i det offentlige rom, før fakta er på bordet, er rasistisk.
Vis hele sitatet...
What?? Ser at du skriver konkludere, men du kan ikke mene at det er rasistisk å si at det var muslimer som sto bak bomben- spesielt etter at en organisasjon selv tok på seg skylden. Vi lever i dag i en verden der det daglig blir rapportert om veibomber, selvmordsbomber og bilbomber i den arabiske verden utført av muslimske ekstremister, så om noen 'jumped to conclusions' så kan det vel i verste fall kalles forhåndsdømming.

Om du dag ut og dag inn hører om folk som blir bitt i beinet av hunder mens de går tur i marka, hva vil du anta at neste person blir bitt av? - En elg?
Mine venner på FB som kom med hatutfall mot muslimene etter bilbombingen, er ikke mine venner mere. Det finnes grenser for hva en skal ha som venn.
Jeg savner presisjon i språkbruket. Man sier at 70 % av kommunikasjon er ikke-verbal (ord). Men det gjelder ikke om du spør om veien til togstasjonen eller om du er på internett!

Ordet "rasisme" dekker ikke alle former for hat og misnøye.
Sitat av Oterhals Vis innlegg
De sier jo bare hva alle tenkte før det ble kjent at det var en etnisk nordmann som sto bak det hele.

Selv satt jeg og tenkte det var utlendinger som sto bak, og sikkert 10++ andre på facebook hadde statusoppdateringer som også indikerte på at de trodde det var utlendinger.

Bare fordi dere var "tøff" nok til å ikke være fordomsfull på facebook, trenger ikke folk å nærmest skryte av det. Halve befolkningen satt garantert å tenkte det var en utlending som hadde gjort det.
Vis hele sitatet...
Håper du bare spiller dum nå. Nei, det er ikke bare det de sier og det er ikke derfor TS opprettet tråden. Det blir skrevet at det håpes det var innvandringsvennlige sosialister som ble drept, at det var synd det ikke var Stoltenberg som ble drept, og AP har skylden for angrepet. Det er noe helt annet enn å først tenke at det var utlendinger som sto bak.
Sist endret av Don Veto; 30. juli 2011 kl. 15:55.
Sitat av etsi Vis innlegg
Dette vil jeg tro representerer hvordan store deler av Norges facebookbefolkning reagerte den 22. Juli. Selv sletta jeg flere rasistidioter som kom med us(m)aklige utsagn, helt frem til det viste seg å være en etnisk nordmann som sto bak.
Vis hele sitatet...
Jeg måtte spy av disse idiotene, men takk for at du la de ut, nå vet jeg hva vi må kjempe imot!
Å dømme folk (og organisasjonene de er medlemmer i) for hva de spytter ut i affekt på Facebook er tåpelig. Folk flest skjønner ikke internett så godt at de forstår at når de legger ut ting på Facebook, så er det som du skriker det til hundrevis, om ikke tusenvis, av mennesker. Bortsett fra Bjelland's kommentar, er det ingen av kommentarene som er noe verre enn det jeg så på min wall. Det var faktisk mye som var langt verre enn det der.

Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Å tro at islamistiske ekstremister står bak kan nok forsvares. Å konkludere med at det var det var muslimer som stod bak i det offentlige rom, før fakta er på bordet, er rasistisk.
Vis hele sitatet...
Det er korttenkt men har ingenting med rasisme å gjøre.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Å dømme folk (og organisasjonene de er medlemmer i) for hva de spytter ut i affekt på Facebook er tåpelig. Folk flest skjønner ikke internett så godt at de forstår at når de legger ut ting på Facebook, så er det som du skriker det til hundrevis, om ikke tusenvis, av mennesker. Bortsett fra Bjelland's kommentar, er det ingen av kommentarene som er noe verre enn det jeg så på min wall. Det var faktisk mye som var langt verre enn det der.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det tåpelig? Er det en god unnskyldning at de ikke forstår internett så godt når de legger ut slike meninger offentlig på facebook? Det gjør de jo bare enda dummere, i tillegg til at de gjør det klart at de innehar slike idiotiske meninger og virkelighetssyn. (Da snakker jeg ikke om å bare tro det var utlendinger som sto bak.)
Alle kommentarene (bortsett fra Bjellands) er kommentarer de fleste nok kunne kastet fra seg hvis de var sammen med venner. De er ikke særlig stygge i seg selv. Problemet her er at det blir lagt ut på Facebook. Dette er godt voksne mennesker som ikke vokste opp med data og internett, og det er vanskelig for dem å skjønne hvor mange som kan lese det de skriver. De tenker at det bare er vennene deres som kommer til å lese det (eller for den saks skyld, bare de som skrev wallposten de kommenterer). Veldig få har hørt om skjermbilder. For oss yngre som vokste opp med internett rundt oss hele tiden er det vanskelig å fatte hvorfor de ikke skjønner, fordi det faller seg naturlig for oss.

Jeg tror knapt man kan bedømme folks virkelighetssyn ut av en kort setning som: "En takk fra mullah krekar og likesinnede galninger". En kan anta at denne personen mangler sosiale antenner når de utbasunerer med en helt annen sak i det som var ment til å være sympatiske ord, men det er plenty av folk overalt i samfunnet som mangler sosiale antenner uten at vi trenger å fordømme dem som rasistiske low-lives for det. Det er ikke kriminelt å være litt ute av sync. Alle er det iblant.

Edit: Et politisk parti kan til en viss grad holdes ansvarlig for de som blir tatt inn, men i denne tråden fordømmer folk FRP for at en eller annen tampete kommunepolitiker i en eller annen knøttliten kommune på Vestlandet er redd for sosialister. Vi hadde den gjøken på sametinget for en stund siden som trodde på konspirasjonsteorier, men vi fordømmer ikke sametinget på grunn av det.

Å hate FRP er populært. Vi ser de smarte journalistene gjøre det i avisene. Så for å virke smarte, har vi en gjeng med gjøker overalt som sparker til FRP hver eneste gang de kommer opp i en diskusjon. FRP driter seg ut iblant, og fortjener noen ganger litt spark, men ikke på langt nær så ofte som de får de.
Sist endret av Stratops; 31. juli 2011 kl. 23:22.
Litt spesielt å lese dette intervjuet igjen nå!
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/n...artid=10018171
Sitat av Stratops Vis innlegg
Alle kommentarene (bortsett fra Bjellands) er kommentarer de fleste nok kunne kastet fra seg hvis de var sammen med venner. De er ikke særlig stygge i seg selv. Problemet her er at det blir lagt ut på Facebook. Dette er godt voksne mennesker som ikke vokste opp med data og internett, og det er vanskelig for dem å skjønne hvor mange som kan lese det de skriver.
Vis hele sitatet...
Jeg liker svært dårlig at du antar at alle andre har en tilnærming til innvandringsdebatt og menneskesyn som deg. Aldri gå ut ifra at andre mener noe som helst. Dersom du har tendenser til å uttrykke deg i uintelligente ordelag om andre kulturer om mennesker, så sier det veldig mye om deg.

Sitat av Stratops Vis innlegg
Vi hadde den gjøken på sametinget for en stund siden som trodde på konspirasjonsteorier, men vi fordømmer ikke sametinget på grunn av det.
Vis hele sitatet...
Jeg klarte ikke å finne noen gallup for dette, men tro meg, Sametinget er ikke særlig populært. Dessuten er det ikke Sametinget som styrer
staten og kommunene.

Sitat av Stratops Vis innlegg
Å hate FRP er populært. Vi ser de smarte journalistene gjøre det i avisene. Så for å virke smarte, har vi en gjeng med gjøker overalt som sparker til FRP hver eneste gang de kommer opp i en diskusjon.
Vis hele sitatet...
FrP, et politisk parti, blir motargumentert i politiske diskusjoner? Er det ikke det som er politikk da? Å diskutere og argumenter?

FrP får mange stemmer basert på en populistisk politikk. Problemet med det er at populisme egner seg svært dårlig når det faktisk er noen på andre siden av bordet som har litt mer innsikt enn "Send dem hjem", "Mullah Krekar" og "Billigere alt og lavere skatter".
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Det er en del AP-velgere, Høyre-velgere, osv. også, så det er ikke noe spesielt. Det finnes idioter i alle partier.
Vis hele sitatet...
Finnes idioter i alle partier ja, men FRPere utmerker seg best. Bare måten Siv og co formidler sin politikk på gjør meg kvalm. Er mulig å kritisere uten å være på gråsonen av hat, dette har ikke FRP gjort de siste åra. Nå som Jensen i tillegg innrømmer dette offentlig forsterker bare min påstand. Mistet all respekt for Frp.
Sitat av KingJay Vis innlegg
Finnes idioter i alle partier ja, men FRPere utmerker seg best. Bare måten Siv og co formidler sin politikk på gjør meg kvalm. Er mulig å kritisere uten å være på gråsonen av hat, dette har ikke FRP gjort de siste åra. Nå som Jensen i tillegg innrømmer dette offentlig forsterker bare min påstand. Mistet all respekt for Frp.
Vis hele sitatet...
skal jeg være ærlig, har det vært lite respekt for FRP som politisk parti siden jeg begynte å sette meg litt inn i politikken utsagnene osv. Men igjen, det finnes nok noen kloke hoder i det partiet og
Sitat av bronsky Vis innlegg
Jeg liker svært dårlig at du antar at alle andre har en tilnærming til innvandringsdebatt og menneskesyn som deg. Aldri gå ut ifra at andre mener noe som helst. Dersom du har tendenser til å uttrykke deg i uintelligente ordelag om andre kulturer om mennesker, så sier det veldig mye om deg.
Vis hele sitatet...
Så du bruker en stråmann for å bevise at jeg bruker stråmenn? Når sa jeg at det var jeg som kunne sagt sånt?

Sitat av bronsky Vis innlegg
FrP, et politisk parti, blir motargumentert i politiske diskusjoner? Er det ikke det som er politikk da? Å diskutere og argumenter?

FrP får mange stemmer basert på en populistisk politikk. Problemet med det er at populisme egner seg svært dårlig når det faktisk er noen på andre siden av bordet som har litt mer innsikt enn "Send dem hjem", "Mullah Krekar" og "Billigere alt og lavere skatter".
Vis hele sitatet...
Det har du helt rett i, men det er en grense mellom fornuftig politisk diskusjon og uproduktiv hetsing/personangrep.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Så du bruker en stråmann for å bevise at jeg bruker stråmenn?
Vis hele sitatet...
Au contraire. Det er noe som på engelsk kalles "The False Consensus Effect", som gjør seg synlig ved at en person går utifra at dens mening er mer "normal" enn hva som virkelig er tilfelle.

Sauce.

Edit:
Når sa jeg at det var jeg som kunne sagt sånt?
Vis hele sitatet...
Jeg tolker deg slik her, siden det høres ut som om du snakker av erfaring. Dette fordi du spesifikt nevner venner.

Alle kommentarene (bortsett fra Bjellands) er kommentarer de fleste nok kunne kastet fra seg hvis de var sammen med venner
Vis hele sitatet...
Sist endret av bronsky; 3. august 2011 kl. 08:16.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Å tro at islamistiske ekstremister står bak kan nok forsvares. Å konkludere med at det var det var muslimer som stod bak i det offentlige rom, før fakta er på bordet, er rasistisk.
Vis hele sitatet...
Det som er usmakelig er at alle som har en negativ holdning om muslimer og innvandringen til norge er "rasister". Det er helt komplett umulig å ha en saklig diskusjon om dette temaet uten at noen blir kalt rasist eller nazist.

Det er det som er grunnen til at terroraksjon som 22.juli skjer, folk sitter å bygger opp et enormt sinne for det går ikke ann å ha en åpen diskusjon om dette. Så finner man på alternative måter for å nå frem med sitt budskap.

Det er forsåvidt ikke muslimene som er problemet i seg selv, det er de som står å innviterer de til landet vårt, og er for naive til å sjønner at det går ikke å blande to så vidt forskjellige kulturer, det har aldri gått og vil heller aldri gå. Det er akkurat som å stenge inne en hund å en katt i et rom.

Terroraksjonen 22.juli var en ubegripelig trist dag for hele nasjonen, men desverre så er det sånn at naive Arbeiderpartiet kan takke seg selv for dette.

De har lagt opp til dette selv, de har selv ignorert alle varseltegn og forsatt å helle bensin på bålet. Dette måtte skje før eller senere og det kommer garantert til å skje igjen i en eller annen form hvis ikke det skjer noe drastisk med innvandringspolitikken i landet.
Sitat av Jigsaw Vis innlegg
Terroraksjonen 22.juli var en ubegripelig trist dag for hele nasjonen, men desverre så er det sånn at naive Arbeiderpartiet kan takke seg selv for dette.
Vis hele sitatet...
Bare det her viser jo hvor forskrudd virkelighetsoppfatningen din er.
Sitat av Jigsaw Vis innlegg
Det som er usmakelig er at alle som har en negativ holdning om muslimer og innvandringen til norge er "rasister". Det er helt komplett umulig å ha en saklig diskusjon om dette temaet uten at noen blir kalt rasist eller nazist.

[...]

Det er forsåvidt ikke muslimene som er problemet i seg selv, det er de som står å innviterer de til landet vårt, og er for naive til å sjønner at det går ikke å blande to så vidt forskjellige kulturer, det har aldri gått og vil heller aldri gå. Det er akkurat som å stenge inne en hund å en katt i et rom.

Terroraksjonen 22.juli var en ubegripelig trist dag for hele nasjonen, men desverre så er det sånn at naive Arbeiderpartiet kan takke seg selv for dette.
Vis hele sitatet...
Så du vil ikke bli kalt rasist, men du mener at muslimer har en underlegen kultur, og at de som en gruppe burde holde seg langt unna "oss og vårt" fordi de forsøpler og ødelegger vår kultur...?

Og når vi først er inne på det, hvordan kan du så bestemt mene at et flerkulturelt samfunn er umulig? De eneste skårne i gleden slik jeg ser det er sånne som deg, og dine meningsfeller på motsatt side av skalaen. Idioter som sprer hat og fiendlighet fordi de er redde for det ukjente og usikre på seg selv.

De har lagt opp til dette selv, de har selv ignorert alle varseltegn og forsatt å helle bensin på bålet. Dette måtte skje før eller senere og det kommer garantert til å skje igjen i en eller annen form hvis ikke det skjer noe drastisk med innvandringspolitikken i landet.
Vis hele sitatet...
Og her beviser du at du har like lite respekt for demokratiet som de "jævla muslimske terroristene", og at du er like skrullete som ABB. "For faen, folk og media hører ikke på oss, nå blir vi nødt til å gjøre noe drastisk!". Skjer deg og voks opp!

PS: Å angripe, skyte og drepe politiske meningsmostandere er og forblir lavmål. Å forsvare dette sier så mye om deg og dine (forvridde) forestillinger om verden at du burde vært til psykiatrisk vurdering.
Sitat av Mith Vis innlegg
Bare det her viser jo hvor forskrudd virkelighetsoppfatningen din er.
Vis hele sitatet...
Jeg tror snarere det er din virkelighetsoppfatning som er forskrudd
Sitat av Jigsaw Vis innlegg
Jeg tror snarere det er din virkelighetsoppfatning som er forskrudd
Vis hele sitatet...
Ja, jeg skjønner det.
Problemet ditt er at 99% av befolkning ikke er enig i at AP kan takke seg selv for dette.
Det er du, noen verdenskjente høyreekstreme og noen få anonyme norske bloggere som kommer med slike påstander og jeg har hverken tid eller lyst til å bruke tid på forskrudde sinn, det overlater jeg til PST heretter.
Sist endret av Mith; 3. august 2011 kl. 22:17.
For å få det helt klart! Jeg støtter på ingen som helst måte ABB eller han sine handlinger, det han gjorde er det ikke noen som kan kalles menneske som kan gjøre. Han burde pines langsomt og smertefullt.

Men det er tydeligvis slike vesen som skapes av denne store "tabuen" om å kunne debatere innvandringen i Norge, FRP blir gang på gang stemplet som rasistparti fordi de er kritiske til den massive innvandringen i landet.

Jeg sier ikke at muslimer har en underlegen kultur, men jeg sier at det vil ikke fungere og blande to så vidt forskjellige kulturer. Det være seg i norge, muslimenes hjemland eller hvor som helst. Vi hadde forsøplet deres kultur like mye om vi invaderte deres land og skulle ha rettigheter og ditt og datt. Det viser seg jo i media med gjengvold, voldtekter og drap, det er ikke til å stikke under en stol at en stor del av dette utføres av innvandrere.

Så jeg ber deg emphi om å vokse opp, åpne øynene og ikke være så enormt naiv å tro at alt er så fint og flott med et flerkulturellt samfunn.
Sist endret av Jigsaw; 3. august 2011 kl. 22:21.
Jeg blir redd av å lese linken, og hva Jigsaw spyr ut av trangsynt og hatfult utsagn.

Om en eller annen organisasjon gikk til angrep mot FRP pga politikken deres ville jeg aldri funnet på å si at de kunne takket selv selv for massedrapene på uskyldige mennesker og ungdom som ble begått, hva feiler det deg??