Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 17870
Hei,

I utlandet er jeg vant til at jeg kan gå på butikken og kjøpe
kontant kort og begynne å bruke. Muligvis må man innom en
webside for å fylle ut informasjon men der kan man skrive
hva man vil.

Hvordan får man et sånt kort i Norge?
Må ikke alle vise id for å få kort?`
Jeg har det registrert på meg men med hemmelig nummer skjult i nummeropplysning osv.
Sitat av Dough Vis innlegg
Jeg har det registrert på meg men med hemmelig nummer skjult i nummeropplysning osv.
Vis hele sitatet...
Er det en tileggstjeneste som er lett å sette opp?
Ja gjør det på «min side». Simkort får jeg på Narvesen, 7/11 osv..
Tja, skal SIM-kortet være "anonymt" eller bare skjult nummer og uten katalogoppføring?
Alle kontantkort knyttes opp mot et personnummer. Mulig det er lettere å trikse med sånne midlertidige nummer som utlendinger får, D-nummer? De fleste "anonyme" kontantkort står i alle fall på en haug med polakker som sikkert bor i Polen, og sikkert ikke vet at de har 140 kontantkort registrert på seg
Kjøp et kontantkort. Betal noen en pakke sigg for å lagre nr på seg. Hvis du bor i en stor by er det mange narkomane eller fattige som vil tjene en 100lapp.

Da har du så anonymt nr som mulig i Norge.
Mener å ha lest i en lignende tråd at man kan kjøpe Lycamobile simkort og registrere de på helt falske navn i utlandet.
Hvordan klarer turister å kjøpe kontantkort her?
Eller kan de ikke gjøre det?
Du kan også kjøpe simkort på ebay, feks fra engelske operatører.
Sitat av Rosander Vis innlegg
Du kan også kjøpe simkort på ebay, feks fra engelske operatører.
Vis hele sitatet...
Det funker. Gjorde dette i 2014.
Sitat av BGh0stN0w Vis innlegg
Hvordan klarer turister å kjøpe kontantkort her?
Eller kan de ikke gjøre det?
Vis hele sitatet...
Viser passet sitt. Akkurat som jeg må gjøre i utlandet.
Kunne noe ALA twilio programmable wireless være en ide. Rimelig dyrt for den bruk, men men
Alt du trenger er navn og personnr... dette ligger strødd på nettet, kjapt søk på google søkeord «førerkort» gir deg flere treff....
Narvesen for sim kort, nett for registrering.
Sitat av NATRIX.N Vis innlegg
Alt du trenger er navn og personnr... dette ligger strødd på nettet, kjapt søk på google søkeord «førerkort» gir deg flere treff....
Narvesen for sim kort, nett for registrering.
Vis hele sitatet...
Dette er absolutt det enkleste. 29kr startpakke.
Jaja strafferammen for ID-tyveri er da tross alt bare bot eller fengsel inntil 2 år...

Skulle jeg gjort meg til kjeltring ville jeg nå som minste forutsetning unngått å legge igjen helt opplagte Sporbare digitale spor. Noe som blir svært vanskelig her.
Sitat av Dough Vis innlegg
Jaja strafferammen for ID-tyveri er da tross alt bare bot eller fengsel inntil 2 år...

Skulle jeg gjort meg til kjeltring ville jeg nå som minste forutsetning unngått å legge igjen helt opplagte Sporbare digitale spor. Noe som blir svært vanskelig her.
Vis hele sitatet...
Får ikke 2år for å registere et SIM-kort på en du ikke kjenner. Just sayin.
▼ ... over et år senere ... ▼
Gammel tråd, men ser at det blir spurt om gjentatte ganger, derfor velger jeg å svare Dough på denne.

Nr.1 om du trenger å skaffe deg "anonymt" nr, da har du nok svin på skogen uansett .

Nr.2 Forklar meg gjerne hvordan det skulle kunne spores tilbake til meg?
Om dette skulle skje så er den mobilen med ferdig reg. kontant kort kjøpt i god tro...

Nr.3
Om noen bruker løsningen over, husk å kryss av for at dere ikke ønsker nr. oppført slik at det kan søkes opp via feks.Gulesider..
Da unngår du at navne eier plutselig finner flere nr på seg selv, eller at folk ringer for å snakke med denne...