Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 8163
Hei,

Jeg er ikke så datakyndig at det gjør noe, men prøver å spør her.

Jeg driver en liten nettbutikk, og har en kontaktmail der som kunder kan kontakte meg.

Problemet den siste uken er at jeg blir nedspammet.
De har alltid spammet meg litt, men nå er det utrolig mye slik at jeg mister oversikten.

Så har prøvd å finne en nettside eller lignende der jeg kan nedspamme dem tilbake, eller gjøre livet deres litt surt.

Har dere noen tips? Ikke sikkert det er vits i det heletatt, eller lovlighetene med dette.
Sjekk hvordan han her gikk frem
Hehe,
Har sett han.
Jeg tror dette er mer en Phising(eller hva det nå kalles).
Redd for at hvis jeg bruker min mail til dette at det bare trigger mer spam.
Tenk på at avsender ikke nødvendigvis er den som sendte posten. I fjor hadde jeg store problemer med sex-mail hvor min epost var ført opp som avsender. Du kan altså "skade" uskyldige ved å spamme tilbake.
Godt poeng.

Dette er altså fra domainworld som er kjent for å sende inn at du må fornye domenet etc.

Er ganske trygg på det er rett avsender. Men ett veldig godt poeng!
Ja den funny,
og litt trist.
Det er jo ganske sikkert en lut fattig afrikansk fyr
som er avsender og som de sitter å godter seg over.

ps.
Send meg en sex-mail a ivar_oslo
Spammail er utfordrene, men vurder å skaffe deg spamfilter av en IT leverandør, det kan hjelpe.

om du har mulighet da såklart, eller legg inn en Capcha på kontakt feltet, litt dritt men om det er så mye som du sier kan jo det være verdt det.

Bruker du Wordpress er jeg ganske sikker på at du kan ordne Plugin for Capcha.

Spam er ofte bots som saumfarer nettsider for å hente epost adresser, så kan være en ide å fjerne spor av adressen din der også heller ha ett kontakt skjema som de fyller ut.
Sist endret av TAketbrett; 10. februar 2021 kl. 10:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
https://www.rescam.org/

Han over her gjorde akkurat hva du etterspør, usikker på om han starter opp igjen. Står noe om fase 2 på nettsiden.
ReCaptcha er tingen, og kan implementeres i det meste dersom det er lagt inn støtte. Sier du litt om hvilket system du bruker, så kan jeg komme med en anbefaling.
Tusen takk for masse fine svar!
Jeg synes det er litt rart at jeg har fått så mye da det er via kontaktskjema, men recaptcha kan muligens være tingen. Kan høre med webshopleverandøren min om det er mulig å implementere.
Gmail kan settes opp til å sende og motta e-post fra andre kontoer - sluser du epostene dine via en Gmail-konto får du god beskyttelse mot spam, i tillegg til at de automatisk kan sortere øvrig epost for deg. Det kan jo være et alternativ?
Sitat av Tyholt_Apenes Vis innlegg
Tusen takk for masse fine svar!
Jeg synes det er litt rart at jeg har fått så mye da det er via kontaktskjema, men recaptcha kan muligens være tingen. Kan høre med webshopleverandøren min om det er mulig å implementere.
Vis hele sitatet...
Om det er via et kontaktskjema er det vel ingen vits i å spamme avsender, da folk/bots kan fylle ut hva som helst.

Du kan også sjekke med leverandøren din om en tjeneste som Akismet kan brukes på kontaktskjemaet.