Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2922
Noen som vet om noen seriøse dating sider fra utlandet?

Ønsker meg en dame fra hvite Russland som drikker brennevin so det skulle vært vann, haha. Neida
Kanskje du heller skal fokusere på å bedre deg selv? Så du slipper å importere en stakkars jente som er desperat etter et bedre liv
Poppyfan's Avatar
Trådstarter
Haha slutt nå du da
Ikke der jeg er i det hele tatt, jeg har medfølelse, vil bare gi et bedre liv.
Må jo selvsakt snakke lenge føre da, ha samme interesser osv.

Nei skrtskrt sånn som du tenker på er helt feil.
Ingen pene jenter i nærområdet ditt, som til og med kanskje snakker samme språk som deg? Eller er de bare ikke interessert i deg?
Husker for mang en år siden når jeg hadde fått i meg litt pepper så fikk jeg oppheng på at jeg skulle ha meg ei russisk kone. Mener siden het russianeurowife eller noe i den duren.

I ettertid er det vel like greit at den ideen forsvant like fort som den kom.

Kan du ikke bare prøve lykken på Tinder? Er vel bare å bytte lokasjon.
Poppyfan's Avatar
Trådstarter
Sitat av hestpåpinne Vis innlegg
Husker for mang en år siden når jeg hadde fått i meg litt pepper så fikk jeg oppheng på at jeg skulle ha meg ei russisk kone. Mener siden het russianeurowife eller noe i den duren.

I ettertid er det vel like greit at den ideen forsvant like fort som den kom.

Kan du ikke bare prøve lykken på Tinder? Er vel bare å bytte lokasjon.
Vis hele sitatet...
Er nok samme her 😅 tatt knips idag haha

Sitat av skrtskrt Vis innlegg
Ingen pene jenter i nærområdet ditt, som til og med kanskje snakker samme språk som deg? Eller er de bare ikke interessert i deg?
Vis hele sitatet...
Misforstå meg rett men jeg liker kulturen å være måten oppdragelsen på, ligger nærmere meg.
Sist endret av Poppyfan; 13. juni 2020 kl. 02:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Skrtskrt kommer med kommentarer du bør ta til deg.. Det å målrettet og bevisst søke etter jenter fra fattige land og i vanskeligstilt situasjon er ganske sleipt... Du beviser fordommen om utnytting når du skriver at du vil hjelpe og at det er fordi du liker måten oppdragelsen der er på som er nærmere deg, så det du egentlig er ute etter er et forhold hvor du har makten fordi jenta er helt avhengig av hjelpen din, og som er oppdratt til å godta å bli undertrykt og slått av sine menn er normalen. Dude...
Poppyfan's Avatar
Trådstarter
Sitat av Harek Vis innlegg
Skrtskrt kommer med kommentarer du bør ta til deg.. Det å målrettet og bevisst søke etter jenter fra fattige land og i vanskeligstilt situasjon er ganske sleipt... Du beviser fordommen om utnytting når du skriver at du vil hjelpe og at det er fordi du liker måten oppdragelsen der er på som er nærmere deg, så det du egentlig er ute etter er et forhold hvor du har makten fordi jenta er helt avhengig av hjelpen din, og som er oppdratt til å godta å bli undertrykt og slått av sine menn er normalen. Dude...
Vis hele sitatet...
Aldri! Skjønner ikke hvor du spinner opp disse tankene hen, bare å beklage vist jeg støtet noen.
Latterlige innlegg fra enkelte her. Om man legger til side den gammeldagse og svært generaliserende tanken om at slaviske jenter er fattige og at det å ville gå inn i et forhold med noen derfra er umoralsk så har trådstarter i grunn samme alternativer som om han ville skaffe seg en norsk eller svensk kjæreste. Skole, jobb, tinder eller andre datingplattformer.

Jeg bor i et slavisk land og har kjæreste herfra, vi møttes gjennom tinder. I grunn ikke noe mer hokus pokus enn å bli kjent med ei norsk jente. På generelt basis hjelper det å ikke være en kødd.
Sist endret av Zahremar; 13. juni 2020 kl. 09:08.
@skrtskrt og @harekSynes heller det er dere som er sleipe og fordomsfulle her. Er mange norske som er ute etter penger også.

I følge dere så er alle som har dame fra Øst-Europa, Asia eller Sør-amerika noen egoistiske svin? Mens damer som reiser til Gambia for å få seg et ligg det er sikkert helt greit eller?

På samme måte som at ikke alle er rike i Norge, så er det langt i fra at alle er fattige i Russland, Polen, etc, jeg skal garantere dere at det er mange der som har mer spenn enn dere noen gang kommer til å få.

Noen av oss har bare ikke spesielt draget på norske damer. Sånn er det.

Jeg har hatt damer fra Thailand, Portugal, Venezuela, er jeg et egoistisk svin pga det? Før dere tenker at disse bare ville ha meg pga penger, så skal jeg si dere en ting: Hvis de var ute etter penger, så hadde dem faen ikke valgt meg, som aldri har hatt fast jobb i hele sitt liv

Siden dere garantert tror at jeg måtte sponse disse i hytt og pine: Hun som var thai delte husleie med meg 50/50 når jeg bodde i Thailand, har kjøpt en haug med gaver til meg, etc.

Eneste var hun fra Venezuela som var litt sleip sånn sett, men det var derfor det ikke ble noe langvarig mellom oss. Betalte ikke noe mer enn noen middager til henne uansett, ikke store greiene.
Sitat av Zahremar Vis innlegg
Latterlige innlegg fra enkelte her. Om man legger til side den gammeldagse og svært generaliserende tanken om at slaviske jenter er fattige og at det å ville gå inn i et forhold med noen derfra er umoralsk så har trådstarter i grunn samme alternativer som om han ville skaffe seg en norsk eller svensk kjæreste. Skole, jobb, tinder eller andre datingplattformer.

Jeg bor i et slavisk land og har kjæreste herfra, vi møttes gjennom tinder. I grunn ikke noe mer hokus pokus enn å bli kjent med ei norsk jente. På generelt basis hjelper det å ikke være en kødd.
Vis hele sitatet...
Enig. Triste holdninger.
Sitat av Poppyfan Vis innlegg
Misforstå meg rett men jeg liker kulturen å være måten oppdragelsen på, ligger nærmere meg.
Vis hele sitatet...

Misogynistisk og kvinnefiendtlig altså?

Jeg tror på kjærlighet uten grenser men ikke å bevisst jakte utenlands fordi man "liker kulturen, væremåten og oppdragelsen bedre" NÅR den hovedsaklige forskjellen i dette tilfellet er at det er mye mer kvinnefiendtlig og mindre likestilt der. Partnervold er lov for eksempel, væremåten til mennene er utrolig misogynistisk og det er det landet i Europa med mest partnerdrap, damene får ofte ikke lov av fedrene og kjærester å ta en utdannelse eller ha en jobb fordi det forventes at de skal være hjemmeværende, øst europeiske jenter seksualiseres fra veldig ung alder, mange av damene er ulykkelige og jeg husker jeg så en dokumentar på NRK omx Russland og landets manglende likestilling hvor en jente på kanskje 12 sa hun grua seg til å bli tenåring fordi da fikk hun ikke gjøre de tingene hun likte og var interessert i lenger men måtte gå i mor og bestemors fotspor i det som var et russisk kallenavn ala kjøkkenklubben, men sånn var det bare.
Pointet mitt er at kjærlighet skal være ekte om du er der for å studere for eksempel og tilfeldigvis møter en dame du blir kjent med over tid og dere forelsker dere, mens på nettdating er det vel allment kjent at de fleste damene fra øst europa bruker enten for å svindle for penger for å få seg et bedre liv der, eller for å finne en hvilken som helst billett for å komme seg ut og få et bedre liv utenfor øst europa. Øst europeiske damer er de mest utsatte for tvangsprostitusjon og trafficking også og det er ikke fordi de vil det men fordi de så desperat ønsker å få et bedre liv og blir utnyttet med det håpet... Litt samme blir det jo med menn som går konkret etter de jentene for å kanskje få en som finner seg i mere dritt bare fordi hun kommer fra værre dritt. Disse type mennene innser ikke selv at de har kjipe holdninger men de er ikke helt på stell dine heller.. Da tar jeg utgangspunkt i det du sier om at oppdragelsen, kulturen og væremåten der passer bedre med deg, dét er ganske avslørende.

Damejakt kan være opptur og det kan være nedtur men jeg er sikker på at du kommer godt overens med en her hvis du er en allright type og da får du nok mer sannsynlig ekte kjærlighet istedet for en materiell en. GL.

One
Sist endret av Mefibon; 13. juni 2020 kl. 09:55.
Det er sykt mye myter og generell forhåndsdømming når det kommer til å ha utenlandsk kjæreste. Spesielt hvis hun kommer fra et fattig land.

Jeg har det selv, og det er ikke for at jeg ikke kan få meg norsk kjæreste, eller at jeg har et ønske om å være sjef eller drittsekk. Har vært mye i utlandet og møtte henne på normalt vis.

Damer som faller for drittsekker gjør det uavhengig av nasjonalitet. Den eneste forskjellen i mine øyne er at kvinner fra fattige land allerede er vandt til å bli behandlet dårligere enn hva som aksepteres i et normalt forhold i feks Norge.

Når det er sagt så liker en del kvinner i disse landene at en mann er nettopp en mann og ser ikke på kjønnsforskjeller som noe diskriminerende eller negativt. (Og det finnes sikkert en del som velger seg en utenlandsk kjæreste på grunn av det.)

Språk og kulturforskjeller er derimot ikke noe som nødvendigvis er noe problem hvis begge er motivert for det og setter seg inn i hverandres kulturer og begge er villig til å inngå kompromisser.

Funker flott for meg.
Om noen tror jeg har funnet meg en utenlandsk kjæreste for å herske over henne, så får det være opp til dem å tro det. Men de kunne ikke tatt mere feil

Derfor syns jeg det er feil å si til noen at det er umoralsk eller utnytting å møte ei fra utlandet på nett. Sjansen er stor for at det ikke klaffer med noen man ikke har møtt face to face uansett, men det er ikke umoralsk å prøve å oppnå kontakt med noen for å finne en potensiell partner.
Ja, en del kvinner gjør dette for å finne en som gir økonomisk trygghet, mens andre er ute etter et ekte forhold.

Da er isåfall tinder og andre sjekkeapper i samme gata. Eneste forskjellen er at man bor i samme land og snakker samme språk.
Herre jemeni så mye tyn ts skulle få her av bitre freaks.

Alle er vel enig om at det å utnytte andre mennesker ikke er ok.

En helt annen ting er det å benytte faktum at en norsk mann som er relativt oppegående er SÆRDELES ettertraktet hos det motsatte kjønn i mange av verdens land til sin fordel. Er vel bevist at 90% av kvinnene jakter 10% av mennene. Disse 10% går også å gjenbruke (vellykkede skilte menn har enkelt for å få ny dame på tross av tidligere barn)

Om noen ønsker og "lure" systemet må vel det være innafor. Til tross for skrekkhistorier kvinneguiden.no og VG elsker og pushe, er de fleste norsk mann-utenlandsk kvinne forhold helt normale.

Anbefaler ts Mamba.ru og VK for russiskspråklige damer. Husk å huke av for at de skal kunne engelsk. Mye høyt utdannede og hyggelige jenter i Russland, Ukraina og Hviterussland.

Det største problemet du vil få er drapsblikk på gata av jevnaldrende norske kvinner som mener du bør dø ensom og trist, heller en og fuske i det norske dating-hierarkiet.
Sitat av Makkamann1 Vis innlegg
Noen av oss har bare ikke spesielt draget på norske damer. Sånn er det.
Vis hele sitatet...
Da bør man spørre seg selv hvorfor. Sannsynligvis fordi man har et kjipe holdninger til damer. Ser jo incelholdningene hos flere i tråden her allerede..
Sitat av Harek Vis innlegg
Da bør man spørre seg selv hvorfor. Sannsynligvis fordi man har et kjipe holdninger til damer. Ser jo incelholdningene hos flere i tråden her allerede..
Vis hele sitatet...
Du er så opptatt av dette med at det er dårlige holdninger til damer som gjør at man ikke får seg norsk kjæreste.
Jeg kjenner mange som ikke får seg dame av andre grunner. Dårlig selvtillit, dårlige sosiale verktøy, introvert etc.

Jeg tror en del av disse som ser ut til å ha dårlige holdninger mot kvinner ikke egentlig er så gærne som de virker.
En klassiker blant expats jeg har møtt i utlandet er at de har mislykkede forhold og ekteskap bak seg i Norge, og dette har vært et stort nederlag for dem. Så finner de lykken på ny i utlandet og forholdet fungerer. Jeg kjenner flere sånne typer, og de er ikke dårlige mennesker, men de skylder på eksen for at ting ikke fungerte og bærer et slags nag til norske kvinner etter det.

Jeg tror ikke det er mer alvorlig enn som så.

De som er drittsekker vil uansett ha problemer med damer uavhengig av nasjonaliteten til partneren.

Idag har utenlandske kvinner lukkede Facebook-grupper med andre fra samme land med norsk partner der de får råd, diskuterer forhold, kultur, rettigheter osv
Så de er ganske opplyst om hvordan et sunt og normalt forhold til en norsk mann skal være.
Vi er generelt sett på som snille og pliktoppfyllende menn, noe som kan være mangelvare i deres hjemland.
Sitat av Harek Vis innlegg
Da bør man spørre seg selv hvorfor. Sannsynligvis fordi man har et kjipe holdninger til damer. Ser jo incelholdningene hos flere i tråden her allerede..
Vis hele sitatet...
Flott hersketeknikk "Får man ikke norsk dame er det fordi man er en ekkel incel!" Og kp fra vidarlo, da det jo være sant!
Sitat av skrtskrt Vis innlegg
Kanskje du heller skal fokusere på å bedre deg selv? Så du slipper å importere en stakkars jente som er desperat etter et bedre liv
Vis hele sitatet...
Er vell bedre å gi en jente et bedre liv en at hun bur i slummen i thailand/india resten av livet?
Men ja, skader ikke å forbedre seg selv
Sitat av theskiesareblue Vis innlegg
Er vell bedre å gi en jente et bedre liv en at hun bur i slummen i thailand/india resten av livet?
Men ja, skader ikke å forbedre seg selv
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke hvor seriøst det innlegget ditt var, men jeg skriver dette allikevel:

Jeg klandrer deg ikke, for i Norge blir man lært opp (hjernevaska) til å tro at i Afrika, Asia og Sør-amerika er alle fattige og bor i slummen. Dette er veldig langt fra sannheten, i hvertfall i Thailand.

Da jeg bodde der så bodde vi på et luksus-sted, med utsikt over halve byen, svømmebasseng og treningsstudio. Kosta 30.000 THB/mnd, (9300 norske kroner). Over 95% av de som bodde der var Thaier, var bare meg og et par andre utlendinger som bodde der.

Det er riktignok sant at det finnes mange fattige ute i landsbyene og i grenseområdene til Laos og Kambodsja. I Bangkok og Phuket er det veldig annerledes.

To myter om Thailand som jeg kan avkrefte som bullshit:

Påstand: "Norske/europeiske menn holder liv i prostitusjon industrien i Thailand".

FEIL. 95% eller flere av de som kjøper sex i Thailand er Thailandske menn. Prostitusjonen hadde ikke stoppet selvom europeere hadde slutta å dra dit.

Påstand: "De har ikke noe annet valg enn å selge sex"

FEIL. De gjør det fordi de tjener mer på det enn å jobbe på en gård, selge frukt, streetfood, etc....
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Synes det ligger mye implisitt hvite norske privilegier og ikke så rent lite rasisme i å tenke på kvinner fra andre land som underlegne, bare fordi de ikke er som oss eller fra samme land som oss. Så fantastiske vi må være her i Norge da?

Det må fastlås for hvert land på systemnivå, og for hver person individuelt, at et land er kvinnefiendtlig, at noen er "underlegen" og at personer som OP er en "predator" som ser etter et ubalansert maktforhold med en svakerestilt kvinne fra et annet land.

Hadde dessuten en kvinne blitt møtt på denne måten som trådstarter? Fyren skriver i tillegg at han har tatt knips i forbindelse med disse tankene... da er han vel virkelig i det utnyttende og predatoriske hjørnet, hah.
Sitat av Makkamann1 Vis innlegg
Jeg vet ikke hvor seriøst det innlegget ditt var, men jeg skriver dette allikevel:

Jeg klandrer deg ikke, for i Norge blir man lært opp (hjernevaska) til å tro at i Afrika, Asia og Sør-amerika er alle fattige og bor i slummen. Dette er veldig langt fra sannheten, i hvertfall i Thailand.

Da jeg bodde der så bodde vi på et luksus-sted, med utsikt over halve byen, svømmebasseng og treningsstudio. Kosta 30.000 THB/mnd, (9300 norske kroner). Over 95% av de som bodde der var Thaier, var bare meg og et par andre utlendinger som bodde der.

Det er riktignok sant at det finnes mange fattige ute i landsbyene og i grenseområdene til Laos og Kambodsja. I Bangkok og Phuket er det veldig annerledes.

To myter om Thailand som jeg kan avkrefte som bullshit:

Påstand: "Norske/europeiske menn holder liv i prostitusjon industrien i Thailand".

FEIL. 95% eller flere av de som kjøper sex i Thailand er Thailandske menn. Prostitusjonen hadde ikke stoppet selvom europeere hadde slutta å dra dit.

Påstand: "De har ikke noe annet valg enn å selge sex"

FEIL. De gjør det fordi de tjener mer på det enn å jobbe på en gård, selge frukt, streetfood, etc....
Vis hele sitatet...
Tja, ikke akkurat 100% men ja, vet at alle i slike land ikke er super fattige..