Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2152
Jeg har bestilt endel varer via e-bay. merket meg at enkelte ganger kommer en type vare i postkassen som har litt høyere verdi.

Finnes det noen oversikt eller guide på hvordan man kan finne lett omsettelige produkter som sendes garantert i postkassen uten at man må identifisere seg på postkontoret..

Håper dette er et interessamt tema..

Håper på noen fete tips
Du kan jo egentlig få alt direkte i postkassen så fremt det ikke sendes med sporing eller som rekommandert post.

Hva er planen her egentlig?
Sist endret av Hater; 17. januar 2016 kl. 18:16.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Føler at levering er litt gambling når jeg bestiller fra utlandet. Noen ganger overtar posten i Norge, mens andre ganger kommer det med bud på dagtid når jeg ikke er hjemme.
Enig, bestilte en pakke og valgte "hentes i postkontor" Pakken ble sendt med sporing, jeg var klar over at postkassen min ikke passer, derfor valgte jeg kontor.
Men neida Posten Norge er så udugelig at de prøvde å presse pakken ned i postkassen min, selvom pakken skulle bli sendt til postkontoret! Fikk ikke hentet pakken før dagen etter, da først den ble overlevert til postkontoret. Jeg snakket med kundeservicen, de er like vanskelig som nav..

Når jeg spurte de hvorfor pakken havner i kassen når jeg valgte kontor, sa de at når pakker er liten så sendes dem i postkassen.. WTF? Min pakke er ikke brev, den ble sendt med sporing med adresse til postkontoret.

Alternativet ditt er postboks siden posten norge er udugelig.
Sist endret av justastonedhuman; 17. januar 2016 kl. 23:56.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Bestilte noe fra elfa nylig og valgte at jeg ville ha det levert til service point. Tidligere har det betydd nærmeste post nord utleveringssted i luftlinje (ikke langs vei), men denne gangen fikk jeg telefon fra DHL som lurte på om jeg var hjemme midt på dagen.

Ikke bare posten som er vanskelig å ha med å gjøre.
Sist endret av datagutten; 18. januar 2016 kl. 15:57.
Sitat av datagutten Vis innlegg
Bestilte noe fra elfa nylig og valgte at jeg ville ha det levert til service point. Tidligere har det betydd nærmeste post nord utleveringssted i luftlinje (ikke langs vei), men denne gangen fikk jeg telefon fra DHL som lurte på om jeg var hjemme midt på dagen.

Ikke bare posten som er vanskelig å ha med å gjøre.
Vis hele sitatet...
Ja, det er helt håpløst at de finner på å ringe deg og spørre om du heller vil ha varen levert hjem. Det er direkte slitsom å ta telefon, takke nei og få varen levert på pickup point.,. Håper du sendte de en streng mail og klage på dette.
Jeg fikk også nylig en pakke fra Elfa, hvor jeg valgte å få den utlevert på pick up point da jeg vanligvis ikke er hjemme på dagtid. DHL ringte meg i 3-tiden og lurte på om jeg var hjemme om 45 minutter, for om jeg var det så kunne de like gjerne levere den hjem til meg enn å kjøre den på utleveringslager. Overraskende god opplevelse med DHL den gangen, iallefall!
Det er avsender som velger transportør. Når du får en pakke med DHL er det fordi avsender har sendt pakken med DHL eller en samarbeidspartner.

Posten vil i utgangspunktet forsøke å levere pakken hjem til deg hvis den ikke er så stor at de er sikre på at den ikke går i postkassen, men for ordinære pakker er det sjelden nødvendig å vise legitimasjon så lenge du har hentenummeret.

Og siden vi er inne på levering av pakker, det har vært et par diskusjoner tidligere om transportselskaper som bare har lagt igjen pakken utenfor døren hvis ingen var hjemme. Dette er igjen avsenders valg - de fleste transportselskaper tilbyr flere muligheter for levering.