Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 4510
Hallo, freaks! Jeg var litt usikker på hvor jeg skulle plassere tråden, men jeg kan tenke meg at dette var det korrekte stedet.

På kjøpesenteret her jeg bor selges det ''Duff Beer''. Alle som har sett på ''The Simpsons'' Vet hva jeg prater om. Noen som har smakt det, vet noe om det? Er det verdt å kjøpe? Takker for svar på forhånd.
Sitat av BongRips Vis innlegg
Hallo, freaks! Jeg var litt usikker på hvor jeg skulle plassere tråden, men jeg kan tenke meg at dette var det korrekte stedet.

På kjøpesenteret her jeg bor selges det ''Duff Beer''. Alle som har sett på ''The Simpsons'' Vet hva jeg prater om. Noen som har smakt det, vet noe om det? Er det verdt å kjøpe? Takker for svar på forhånd.
Vis hele sitatet...
ikke verdt kjøpet, smak og behag i bunn og grunn, men fins mange bedre øl typer der ute.

ang smaken så mener jeg at den var for søt og en dårlig ettersmak...
En kompis kjøpte dette ølet en gang, og det kan beskrives med to ord: Ikke godt.
Fant noe interresant på wikipedia. ''Duff Beer er et fiktivt ølbryggeri i animasjonsserien Simpsons. Det er Homer Simpsons favorittmerke. Duff Beer er en parodi på en sterotyp amerikansk ølprodusent: dårlig kvalitet, billig og overannonsert. Bryggeriets offisielle maskot og talsmann er Duffman. Hovedkonkurrenten til Duff Beer er Fudd Beer, som er svært populær i Springfields naboby Shelbyville.
På 1990-tallet produserte australieren Lion Nathan et ekte ølmerke ved navn Duff Beer. Filmselskapet 20th Century Fox anla sak for brudd på varemerkeloven, og vant.'' Hvordan kan da dette fremdeles bli produsert og solgt i Norge?
Støtter disse to over meg her , jeg har smakt en del øl men Duff Bear smaker helt jævlig. Klarer ikke forklare hva det smaker, for har aldri smakt så dårlig "øl" før ! :/
Husker første gang jeg så den på Coop, fikk en god latterkule og kjøpte med meg en 6pack. Tror faktisk 1-2 uåpna øl står på gutterommet hjemme hos muttern enda!
Sitat av BongRips Vis innlegg
Fant noe interresant på wikipedia. ''Duff Beer er et fiktivt ølbryggeri i animasjonsserien Simpsons. Det er Homer Simpsons favorittmerke. Duff Beer er en parodi på en sterotyp amerikansk ølprodusent: dårlig kvalitet, billig og overannonsert. Bryggeriets offisielle maskot og talsmann er Duffman. Hovedkonkurrenten til Duff Beer er Fudd Beer, som er svært populær i Springfields naboby Shelbyville.
På 1990-tallet produserte australieren Lion Nathan et ekte ølmerke ved navn Duff Beer. Filmselskapet 20th Century Fox anla sak for brudd på varemerkeloven, og vant.'' Hvordan kan da dette fremdeles bli produsert og solgt i Norge?
Vis hele sitatet...
Kan vel ha seg at de som eier lisensen tjener penger på dette?
Kan svare på spørsmålet og si at Meny på House Of Oslo har hatt disse inne hver gang jeg har vært der
Sist endret av RabbitPen; 6. januar 2014 kl. 00:54.
Eg likte faktisk "Duff Beer" ganske godt. Ikkje spektakulært på nokon måte, men ikkje vondt. Og - nei - det er ikkje fordi eg er stor fan av Simpsons eg likar det. Eg drakk nemlig det derre forbanna skvipet som blir kalt "Monty Python's Holy Ale" og. Det er det verste pisset av ei unnskyldning for øl eg nokonsinne har smakt. Og eg er ihuga Monty Python fan

Men, altså, du kan like gjerne kjøpe ein seksar med Tuborg. Med mindre du har lyst på ei flaske "Duff Beer" for moro skuld, så klart
Sist endret av Nekran; 6. januar 2014 kl. 01:01.
Sitat av BongRips Vis innlegg
Fant noe interresant på wikipedia. ''Duff Beer er et fiktivt ølbryggeri i animasjonsserien Simpsons. Det er Homer Simpsons favorittmerke. Duff Beer er en parodi på en sterotyp amerikansk ølprodusent: dårlig kvalitet, billig og overannonsert. Bryggeriets offisielle maskot og talsmann er Duffman. Hovedkonkurrenten til Duff Beer er Fudd Beer, som er svært populær i Springfields naboby Shelbyville.
På 1990-tallet produserte australieren Lion Nathan et ekte ølmerke ved navn Duff Beer. Filmselskapet 20th Century Fox anla sak for brudd på varemerkeloven, og vant.'' Hvordan kan da dette fremdeles bli produsert og solgt i Norge?
Vis hele sitatet...
enkelt, noen har fått lov av 20th century fox til og lage og selge et "duff-simpsons" øl
overpriset pils til de grader. begynn heller å brygg øl sjøl
Det er vell ikke alkoholfritt?
Sitat av PackardJet Vis innlegg
Det er vell ikke alkoholfritt?
Vis hele sitatet...

Nei, men er ikke et øl du MÅ smake heller. Under gjennomsnittet.
søtt og utvannet er hva jeg husker. Ikke anbefalt men 1 flaske koster jo ikke all verden, og den kan være kul og ta vare på, så hvorfor ikke.
Sitat av faceplants Vis innlegg
enkelt, noen har fått lov av 20th century fox til og lage og selge et "duff-simpsons" øl
Vis hele sitatet...
Nei, ingen har fått lisens fra 20th Century Fox. Men copyright/trademark-lovene er litt forskjellige i forskjellige land, og det er flere som bruker navnet "Duff Beer" rundt omkring. Det som selges i Norge er laget i Tyskland. Merkevaredisputten mellom det tyske bryggeriet og 20th Century Fox pågår i en EU-domstol nå.

Før en av dem vinner saken, kan ingen hindre bryggeriet i å bruke dette navnet. Men det kan godt hende de forsvinner en dag. Det blir også laget øl med det samme navnet (men helt andre oppskrifter) i England, Australia, New Zealand, Chile og Mexico.

Det morsomme er at siden alkoholreklame er forbudt, måtte Simpsons blurre Duff-logoen på skjermen i noen land -- Fordi det plutselig var et ekte merke... 20th Century Fox vil selvsagt ha slutt på dette.
Jeg er super-fan av Simpsons.
Kjøpte Duff øl brikketter, Duff øl, Simpsons brettspillet og Simpsons kortstokk, satt på Simpsons maraton og inviterte bestekompisen min som er like stor fan. Drakk ølet og så på Simpsons mens vi spilte spillet.

Tidenes vorspiel, mye latter!
Smakte på dette for lenge siden, husker ikke helt hvordan det smaker, bare at det ikke var kjempegodt, men helt ok. Noe lignende som tuborg mener jeg å huske..?
At det minner om Tuborg er jeg ikke helt enig i. Veit ikke hva jeg kan sammenligne med, men godt er det hvertfall ikke!
Klart at flaskene er morsomme å ha på hylla, men innholdet er mer så som så. Et typisk billig øl uten noen særlig karakteristikk eller særpreg. Om jeg skulle neven noe om dette ølet så må det være at det oppleves som over gjennomsnittet bittert.

Dersom man er ute etter en god flaske med noe å kose seg med, så finnes der bedre alternativer for å si det slik. Men smaken er jo som baken, så alle har jo sin egen mening.
Synes ikke Duff er så himla gærent jeg, men klarer bare 1-2 flasker før det blir nokk. Fullfører heller kvelden med annet øl etter det.
Tja, jeg kan med ett lett hjerte si at jeg har smakte bedre øl, men det er da helt greit servert iskald med noen innabords først. Men det handler mer om gimmiken ved det en smaken.