Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1923
Hei. Hva syns dere om bilder på Facebook? Hvorfor er det så stort behov å vise sosial livet deres til andre bekjente på facebook ved å være tagget i ganske mange biler, selv om noen bilder viser pinlige fyllabilder, men likevel ikke remove taggen? Syns det er veldig morsomt og den største gruppen som må vise er selvfølgelig fjortisjenter. Jeg trenger ikke å ha bilder på fb for å vise at jeg har et sosial liv, så jeg bruker heller tida med å være med andre folk eller drive aktiviteter. Fjortisjenter sitter gjerne på pcen hele dagen for å velge hvilket profilbilde som hun vil ha på FB av 200 så vidt forskjellige bilder tatt på web cam full av sminke og stort truttmunn. Det er også flere typer folk som er sånn.

Det er greit for meg at folk har bilder på FB. Det som jeg er mot er at folk må absolutt ta bilde hvert 2 sekund og legge ut på FB.
Jeg syns egentlig facebook i seg selv er en nokså dårlig idè, det hjelper folk å endre på avtaler istedenfor å holde de etter min mening. Det har jo mange positive aspekter også, finne gamle kjente osv, men alt i alt så tror jeg hele facebook skaper mer avstand mellom folk, fordi personligheten deres blir profilen deres.

Dette gjelder også med bildene, man får et litt rart bilde av sine kjente. Man er der liksom ikke, man får det servert på avstand.

Hvertfall min mening ;P
Sist endret av ZELDUR; 13. mai 2011 kl. 21:28.
Ingen tvinger deg til å se på bildene. Og om "fjortisjenter" liker å legge ut duck face bilder burde de vel få lov til det?
Jeg synes det er fantastisk, og benytter meg av det ofte. Det å ha kontakt med alle venner og bekjente på èn plattform sparer meg mye tid og penger ved å ringe rundt og sende tekstmeldinger.
Jeg elsker bildene av mine lettkledde venninner som like å vise litt av kroppen sin...

Om du ikke liker slikt, så synd for deg =)
Jeg er enig med Blåtann om at Facebook kan skape mer avstand mellom folk. Jeg vet selv at det er mye lettere å holde et vennskap der, og ofte er det fort for lett. Mange av mine bekjente orker kun å kontakte meg på facebook. De ringer ikke, de kommer ikke på besøk, og hvis de skulle ha skrevet et brev til meg hadde de nok dødd. Takket være facebook slipper de derimot det, og kan fra sin egen stue pleie vennskapene. Det blir for min del for overfladisk.

Hvor mange venner har dere på faebook? Jeg hadde rundt 300. Det var få av disse som orker noe annet enn å skrive "Gratulerer med dagen!" på veggen min, og da blir det mot sin hensikt.

Jeg slettet bare alle jeg ikke hadde kontakt med i det daglige liv, og vips, så ble facebook et mye koseligere sted!

Angående bilder sier det seg selv av de som legger ut 50 bilder om dagen av seg selv i forskjellige klær burde finne på noe annet.
Sist endret av Powerpuff; 14. mai 2011 kl. 14:26.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Ja huff, slutt å legge ut bilder av ansiktet ditt på facebook.
Har du kontakt med 300 i ditt daglige liv? :P
Sitat av Powerpuff Vis innlegg
Jeg er enig med Blåtann om at Facebook kan skape mer avstand mellom folk. Jeg vet selv at det er mye lettere å holde et vennskap der, og ofte er det fort for lett. Mange av mine bekjente orker kun å kontakte meg på facebook. De ringer ikke, de kommer ikke på besøk, og hvis de skulle ha skrevet et brev til meg hadde de nok dødd. Takket være facebook slipper de derimot det, og kan fra sin egen stue pleie vennskapene. Det blir for min del for overfladisk.

Hvor mange venner har dere på faebook? Jeg har rundt 300. Det er få av disse som orker noe annet enn å skrive "Gratulerer med dagen!" på veggen min, og da blir det mot sin hensikt.

Jeg slettet bare alle jeg ikke hadde kontakt med i det daglige liv, og vips, så ble facebook et mye koseligere sted!
Vis hele sitatet...
Sletter du individuelt eller?
Jeg skulle gjerne rensket litt, har 728. Kunne klart meg med 500 mindre, det er 500 mennesker jeg ikke har noen som helst interesse for å ha kontakt med, de har kun sendt venne forespørsler etter fester osv.
Det vil isåfall bli ''pain in the ass'' å slette 500 manuelt...

Mulig å resette profilen eller noe i den duren?
Sist endret av ZELDUR; 14. mai 2011 kl. 14:28.
Sitat av PerOe Vis innlegg
Har du kontakt med 300 i ditt daglige liv? :P
Vis hele sitatet...
Jeg skrev litt feil, og glemte å si "hadde". Nå har jeg 151, så tydelig at jeg må slette litt igjen.
Blåtann: Jeg gjør det en etter en ja! Kos deg! Bare tenk på at for hvert klikk er du nærmere en bedre hverdag!
Sist endret av Powerpuff; 14. mai 2011 kl. 14:28.
Selv legger jeg veldig sjeldent ut bilder. Men liker at folk slenger ut bilder etter en bra dag. Får jo nesten gjenoppleve det. Greit å ha alt på en plattform, men det er greit å få ryddet opp i vennelisten i ny og ne.
Sitat av Tokis Vis innlegg
Hvorfor er det så stort behov å vise sosial livet deres til andre bekjente på facebook ved å være tagget i ganske mange biler, selv om noen bilder viser pinlige fyllabilder, men likevel ikke remove taggen?
Vis hele sitatet...
Er vel trangen til å vise frem at man er kulere og mer populær enn man egentlig er. Å ha mange venner er jo og tilsynelatende mad status. Syntes south park episoden om dette var vittig.

http://www.youtube.com/watch?v=kT_cp2x0qso
125 2T
Tokis's Avatar
Trådstarter
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Jeg elsker bildene av mine lettkledde venninner som like å vise litt av kroppen sin...

Om du ikke liker slikt, så synd for deg =)
Vis hele sitatet...
Det er en av grunnen jeg bruker FB Det digger jeg veldig så klart, men er litt lei av jenter som legger ut 50 bilder av seg selv hverdag for å vise hva klær hun brukte og hva hun har gjort den dagen osv det som jeg er mot. Hvis de må dokumenterer livet sitt, gjør det på bloggen istedet på FB. Det er ikke alle "vennene" deres er så interessert i hva hun har shoppet den dagen, og hvem hun var med.

Jeg har ingen mot lettkledde bilder bare så du vet det.
Jeg kan jo begynne med å si at jeg er en facebook-hore :S Jeg sitter som regel på facebook hvert eneste våkne sekund. Jeg bruker fb til alt fra im til mail (til og med til kunder), til fotoalbum, til "blogging". Det jeg derimot angrer litt på er at jeg kan kanskje spre noen litt radikale meninger over statusoppdateringer. Jeg synes personlig at det er utrolig festlig med bilder av meg selv som ligger i en grøftekant eller lignende da jeg ikke tar meg selv veldig høytidelig. Muligens fordi jeg fremdeles er relativt ung (les 21). Uansett så synes jeg det er ekstremt morsomt å sette folk helt ut på fb, om det er med bilder eller tekst kan være det samme Det som skremmer meg derimot, er alle oppdateringene som kommer på fylla, og blir lagra i en database hehe.

Ang dette med sosial-liv, Jeg tror jeg rett og slett har fått et betraktelig bedre sosial-liv etter fb kom. Jeg har muligheten til å kommunisere med venner i andre land, og andre byer, på en bedre måte en med gamle im'er.
Ble innspirert til å logge på facebook for å slette '' venner'' utrolig nok fikk jeg bare røska bort 10 av 250... må nok gå grundigere til verks å bare lage en ny en heller å legge til de nærmeste.
Experientia docet
UrbanFreak86's Avatar
Jeg har faktisk null fylle bilder på facebook.
Det har jo noe med at jeg liker og finne på andre ting enn drikke mye alkohol.
Men bilder av forskjellig aktiviteter det har jeg en del bilder av.
Facebook er det perfekte stedet for og holde kontakt med ditt stadig økende sosiale nettverk.
Det er dessutten den perfekte plass for og finne igjen gamle bekjente.

Skulle nesten tro at jeg var en slik særing, siden jeg har null fyllebilder i forhold til en del av mine bekjente.
Du er langt ifra sær siden du har null fyllebilder. Man blir ikke noe kulere, eller mer interresant bare på grunn av et bilde dær du ser helt loka ut med en øl i hånda.

For min del så er det jævli lett å bli revet med i facebook. Jo flere venner som skriver på veggen min, jo flere venner som poster et bilde med meg i, jo større sosial status! Selv om det dessverre ikke er helt sånn det fungerer.

Eneste jeg bruker Face til nå, er for det meste å se på halvnakne veninner og diskutere med idioter som trur de er "the number one thing" Btw, jeg er en relativt kjent fyr i byen min, skjer ofte at randoms enten kaller meg stygg (sier ofte meningene mine, og har svart hår, som er TABOO) eller de hilser på meg og er hyggelige. Men så skal det sies, det bor kun 20-30 tusen hær i lillebyen.

Mine to cents iallefall.