Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1180
Heisann. Før jeg formaterte om til Win7(en god stund siden), så hadde jeg opptill 1.8MB/s ned på µTorrent stabilt på de rette torrentsene., etter jeg da gikk fra XP til Win7, så går det i 200-600KB/s ustabilt, med privat tracker 60 seeders og 0 leechers, på alle torrenter egentlig. Om den er heldig kommer seg opp i 1MB/s så går det rett ned igjen, selvom i Firefox så er det oppi 1.8-1.9MB/s konstant.. Jeg har prøvd å skifte på innstillinger, men ser ikke ut til å hjelpe, og jeg vet at torrenten skal gå fortere. Linjen jeg har er: 16/1. Jeg har også prøvd "speed guiden" i µtorrent (ctrl+g) uten nytte.

Jeg har prøvd forumet til µTorrent, og får bare det samme jævla svaret "Check the troubleshooting guide / FAQ" også stenges tråden, jeg har fått det svaret 3 ganger, og har SKJEKKA alle 3 gangene. Nå begynner jeg å bli møkklei av å ustabil hastighet. Jeg har da på følelsen av at Win7 er problemet, siden det er da alt startet.

noen som vet hva slags innstillinger jeg kan bruke for å yte maksimalt som i XP?

PORTER ER ÅPNE.
Jeg husker ikke innstillingene fra XP.

Tusen hjertelig takk for svar.
Sjekket at nedlastnings begrensningen er på ubegrenset ? :P
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Såklart. : ) den står på 0 som er ubegrenset.
Med åpne porter, mener du at du har husket å sette IP-en din til samme som du hadde i XP?
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Om du tenker på statisk IP? Ja jeg har en statisk IP .

Nei jeg har bare åpna som i DMZ jeg.
Sitat av kimmag Vis innlegg
Om du tenker på statisk IP? Ja jeg har en statisk IP .

Nei jeg har bare åpna som i DMZ jeg.
Vis hele sitatet...
DMZ er som regel en veldig dum ide, men all den tid jeg ikke skal fikse maskinen din etterpå er det ikke mitt problem. Det hadde vært smartere å bare aktivere UPnP i routeren.

Windows har en egen brannmur.
Kontrollpanel:>System og sikkerhet:>Windows-brannmur

Det er mulig at uTorrent ikke kommer seg gjennom der.
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Har ikke noen brannmurer som som sperrer µtorrent.

Men hvorfor er DMZ en dum idè? Og virket ikke særlig bedre (så ikke tryggere ut) med UPnP heller?
Sitat av kimmag Vis innlegg
Har ikke noen brannmurer som som sperrer µtorrent.

Men hvorfor er DMZ en dum idè? Og virket ikke særlig bedre (så ikke tryggere ut) med UPnP heller?
Vis hele sitatet...
Fordi DMZ åpner ALLE porter inn til deg, og til en hver jævla tid er det noen tusen datamaskiner som prøver å komme inn til deg. Hvis du setter en feks en Win XP maskin, uten noe servicepacks på ut mot nett uten beskyttelse vil den ha virus nesten før den er ferdig lastet inn i windows.

UPnP åpner bare de porter som trengs, forutsatt at programmet sender en beskjed om at det skal åpnes. uTorrent kan gjøre slik. De aller fleste program laget etter 2005 gjør slikt selv.
Har samme problem med ustabil hastighet i Win 7 i forhold til eldre plattformer

Hva er egentlig Upnp?

og hvordan bruker jeg dette i steden for DMZ, om jeg bruker DMZ (Hva er dmz)
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Sitat av meitemark Vis innlegg
Fordi DMZ åpner ALLE porter inn til deg, og til en hver jævla tid er det noen tusen datamaskiner som prøver å komme inn til deg. Hvis du setter en feks en Win XP maskin, uten noe servicepacks på ut mot nett uten beskyttelse vil den ha virus nesten før den er ferdig lastet inn i windows.

UPnP åpner bare de porter som trengs, forutsatt at programmet sender en beskjed om at det skal åpnes. uTorrent kan gjøre slik. De aller fleste program laget etter 2005 gjør slikt selv.
Vis hele sitatet...
Okei, tusen takk for å klargjøre det der iallefall. Da skal jeg få på uPnP istedenfor DMZ. Men merket ingen forskjell med det, så sliter fortsatt med hastigheten.
Sitat av Riverton Vis innlegg
Har samme problem med ustabil hastighet i Win 7 i forhold til eldre plattformer

Hva er egentlig Upnp?

og hvordan bruker jeg dette i steden for DMZ, om jeg bruker DMZ (Hva er dmz)
Vis hele sitatet...
Listen er lang og vond over hva jeg ikke liker i W7 kontra det deilige og enkle XP, men verden går nok dessverre fremover. Om 10 års tid vil W7 sikkert føles like enkel å konfe og få til å fungere skikkelig som XP var.

UPnP; Universal Plug and Play er rett og slett funksjoner innebygd i programvare og hardware for å få nettverk til å fungere bedre og enklere sammen ved å si fra til enheter rundt seg om hva det trenger for å fungere best. Og når man snakker om nettverk er porter alfa og omega. Det UPnP gjør er følgende ganske enkelt. Når man starter et program som har bruk for at visse porter er åpne, og dette programmet bruker UPnP, så sender det ut et signal til alle på det nettverket om at "jeg er aktiv, slipp meg ut". Og er har routeren slike muligheter, så legger den til de portene for det programmet fra den datamaskinen. Når routeren ikke lenger mottar informasjon om at de portene trengs (programmet er avsluttet) så stenges de. UPnP er til for at man skal slippe å åpne porter manuelt.

Jeg har eksakt tre porter åpne i min router som jeg har satt for programvare som ikke støtter den funksjonen, men 10-15 ved hjelp av UPnP. Veldig praktisk og enkelt.

DMZ: demilitarized zone; Et sted uten forsvar. Med DMZ åpner man for at alle tilkall til ipadressen man har ut mot internett går direkte til en maskin. I korte trekk, du åpner alle porter mot EN maskin. Har du noen sikkerhetshull på den, eller ingen brannmur på den, er det i de aller fleste tilfeller å BE om bråk.
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
DET ER FIKSET! Jeg fikk en løsning av en kamerat av meg, "wckd" på forumet!

Dette gjorde jeg: Slo av bt.tcp_rate i Advanced (Options), og skrev 26 på "bt.transp_disposition". Dette fungerte for meg!

Som sagt, takk wckd for løsningen!
Sitat av kimmag Vis innlegg
DET ER FIKSET! Jeg fikk en løsning av en kamerat av meg, "wckd" på forumet!

Dette gjorde jeg: Slo av bt.tcp_rate i Advanced (Options), og skrev 26 på "bt.transp_disposition". Dette fungerte for meg!

Som sagt, takk wckd for løsningen!
Vis hele sitatet...
nice, hadde det samme problemet, men dette fikset det
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av kimmag Vis innlegg
DET ER FIKSET! Jeg fikk en løsning av en kamerat av meg, "wckd" på forumet!

Dette gjorde jeg: Slo av bt.tcp_rate i Advanced (Options), og skrev 26 på "bt.transp_disposition". Dette fungerte for meg!

Som sagt, takk wckd for løsningen!
Vis hele sitatet...
Noen som vet hvordan jeg gjør det med den nyeste utorrenten for mac?