Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1799
Hei. Skal kjøpe ny mobil, men vet ikke hvordan jeg skal ha.

Hva bør jeg velge?
Kanskje noen av disse?

Apple Iphone 4?
Sony Ericsson Xperia Play Back?
Sony Ericsson Xperia Arc?
HTC Desire HD?
HTC Incredible S?


Hva er best i forhånd til pris?
Kanskje dere har noen andre og anbefale?

Kjør på med tips! Takk
Er du veldig glad i stort utvalg av apps anbefaler jeg iPhone!

Men, som alltid, så er det en kamp mellom Android og iOS. Hvilken av dem liker du best?
Hva foretrekker du; Android eller iOS? Hvis svaret er Android bør du være klar over at det er forskjellig grensesnitt på de forskjellige mobilene. Har du prøvd dem? Hva føltes best? Du skriver nada om hva du skal bruke den til. Hva tenker du? vi kan ikke bare gi deg svaret, da det ikke er noe svar. Du må komme med noen tanker selv også.
Dra på elkjøp\lefdal og test dem ut. Det er ikke ett fasit svar på hva folk liker. Smaken er som baken.
Trådstarter
20 4
Det er vel det samme om det er Android eller iOS. Har bare prøvd Android og syntes det funker bra.
Skal bruke mobilen til å spille, sende meldinger, ringe, surfe på nett, ta bilder, prøve forskjellige apps.
Har ikke så mye peiling på Android og iOS i.o.m at dette blir min første telefon med det.
Jeg er hyper fan av Iphone 4 hvertfall.. Elsker designet!
Sitat av Machine11 Vis innlegg
Det er vel det samme om det er Android eller iOS. Har bare prøvd Android og syntes det funker bra.
Skal bruke mobilen til å spille, sende meldinger, ringe, surfe på nett, ta bilder, prøve forskjellige apps.
Har ikke så mye peiling på Android og iOS i.o.m at dette blir min første telefon med det.
Vis hele sitatet...
Du nevner apps to ganger. Kanskje du skulle gått for en iPhone? Jeg er klar over at det finnes masse apps til Android Market, men personelig, hater jeg Android Market.
Jeg syntes at du bør velge android! Det funker fett..
Sist endret av ingiis; 29. april 2011 kl. 16:47.
Det er jo ingen løgn at om du liker apps veldig godt, så har Apple et bedre utvalg.
Hvis du derimot setter pris på større brukervennlighet i form av at Android er "friere", så burde du gå for det.

Har alltid vært fornøyd med HTC sine telefoner, god byggekvalitet og grei batteritid. Du burde vite det at batteriet går fort på en telefon med stor skjerm som går hele tiden med din nyeste app

Hva setter du virkelig pris på? Det er faktoren som avgjør
Trådstarter
20 4
Takker for svar

Hvor er det best å kjøpe mobilen fra?
Ringer ikke så mye, men sender en del SMS, så hadde vært greit med ca 1000 sms i mnd eller noe. Så hadde vært greit med et abbonement som ikke er så dyrt som faller innefor dette.
Anbefaler deg å sjekke ut de forskjellige aktørene innen abonnement!

Hvis du kjøper deg en smarttelefon kommer du til å savne muligheten til å gå på nett hvis du ikke kjøper med det!
Tro meg

Sjekk http://www.prisguide.no/ for sammenligning av pris!
Trådstarter
20 4
Hva er forskjellen på HTC Desire HD og HTC Incredible S?
Tror jeg har bestemt meg for og kjøpe en av dem.
Sitat av skateward Vis innlegg
Du nevner apps to ganger. Kanskje du skulle gått for en iPhone? Jeg er klar over at det finnes masse apps til Android Market, men personelig, hater jeg Android Market.
Vis hele sitatet...
What? De har da apps på android også. Du finner alt iPhone har til android. Pluss at du ikke trenger å jallabraike telefonen din.
Sitat av Machine11 Vis innlegg
Hva er forskjellen på HTC Desire HD og HTC Incredible S?
Tror jeg har bestemt meg for og kjøpe en av dem.
Vis hele sitatet...
Ikke noe stort, mindre skjerm, ny holde-liten-mobil-som-egentlig-er-vanlig-med-en-rar-ting-bak. Bedre skjerm sier mange, frontkamera (1.3 megapiksler), bedre batteri, mindre telefonminne, de har like tykkelse, Incredibel S har mer plastikk enn det Desire HD har.

=

Igrunn en billigere version av Desire HD

Jeg mener at hvis du veier opp, og veier ned for de forskjellige tingene så er de begge like.

Tips:

Desire HD

Incredibel S

Sammenlign og se hva du vil betale mer, eller mindre for.

Friday
Trådstarter
20 4
Takk for svar.
Fant Denne sidenhvor det var mye info.
Må innrømme at jeg fikk litt mere lyst på Incredible S...men er enda ikke sikker på om det er det rette valget..hm
Sitat av Xernox Vis innlegg
What? De har da apps på android også. Du finner alt iPhone har til android. Pluss at du ikke trenger å jallabraike telefonen din.
Vis hele sitatet...
nei! android har rundt 80 000 apps og apple har over 250 000.og hos både android og apple finner du gratis apps og betalte apps. ogdu må ikke jailbreak'e iPhonen får og få alle apps'a
Er jo mere enn nok med 80 000 apps, man kommer jo aldri til å bruke alle eller har alle på telefon..
Og de mest populære appsene for du både på android og iOS. Så jeg syntes du burde gå for HTC,hvis det er det du har mest lyst på
syntes folk med iPhone virker generellt mer fornøyde.
Jeg har ingen av delene, men har prøvd begge, foretrakk iPhone.
Sitat av nemo90 Vis innlegg
nei! android har rundt 80 000 apps og apple har over 250 000.og hos både android og apple finner du gratis apps og betalte apps. ogdu må ikke jailbreak'e iPhonen får og få alle apps'a
Vis hele sitatet...
Kilde til antall apps? Android vokser kjappere enn iOS, så det er ikke lenge til før android har flest "unødvendige" apps.

Widgets er også en ganske god grunn til å velge android. Små snarveier som forside er kjedelig og kan bli tungvindt.
Sist endret av Xernox; 29. april 2011 kl. 19:28.
Trådstarter
20 4
Men da har jeg bestemt meg! Det blir en HTC Incredible S


Takker for alle svar!

Har dere noen apps dere kan anbefale for android?
Sitat av Xernox Vis innlegg
Kilde til antall apps? Android vokser kjappere enn iOS, så det er ikke lenge til før android har flest "unødvendige" apps.

Widgets er også en ganske god grunn til å velge android. Små snarveier som forside er kjedelig og kan bli tungvindt.
Vis hele sitatet...
tok litt feil her siden det er en stund siden jeg så på det sistmen her er tallene:
applever 350 000 apps http://www.apple.com/iphone/apps-for-iphone/
android:i overkant av 100 00 http://mashable.com/2010/10/25/android-100000-apps/

android finnerdu på veldig mange telefoner, ogdet blir et problem i forrhold til kompitabilitet
og apps som ikke passer til telefonen din,men hos apple finner du ikke sammeproblem, mase appssom ikke funker på min x10i mens de kanskje fnker på andre android telefoner

hvordan kan du si at android vokser kjappere en apple når det er så nytt på markede og apple har drivet med dette i en årrekke? etter min mening blit det feil å sammenligne det sånn.

og designet på selve android er ikke veldig mye og skryte av i forrhold til iOs

men bruker selv android og har brukt det siden dag en.
Sist endret av nemo90; 30. april 2011 kl. 01:59.
Android market har i skrivende stund over 200k apps, og tar innpå Appstore med stormskritt: http://www.sitetrail.com/2011/05/02/...-of-free-apps/

Legg også merke til hovedpoenget i artikkelen: Android slår iOS på antall gratis apps. Hvorvidt dette er en positiv ting, er opp til hver enkelt å bedømme (statistikken er også noe misvisende, siden Google nå har åpnet for in-app-payment på android). Uansett: leter du etter en app med et visst formål, er det nesten garantert at du finner en som tilfredsstiller ditt behov.

Videre er det en stadig økende trend blant utgivere å porte appene sine til android, noe som for noen er riktig så lønnsomt: http://www.insidemobileapps.com/2011...s-android-ios/