Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1785
Anonym bruker
"Løs Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Norske terminaler, kan man jo scanne kortet på, men 50/50 trenger man kode, men hva om det kortet ikke har kode?
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kort uten chip = signatur. *(På noen terminaler er det valg "Tast pin eller trykk *** for signatur)
For bypasse i norske terminaler teip over en chip prøv sett inn den 3 ganger så kicker den over til "les mag stripe" dra stripa skriv under voila.
Vær obs på 1:regionsperre på kortet. (ikke sikkert det virker) 2e skal egentlig be om legitimasjon som matcher kortet og skrive ned kontrollnr. De aller fleste gjør ikke dette. Men hvis du går på Bjerke og kjøper en Rolex eller gjør andre "ekstreme" kjøp så kan jeg garantere det sjekkes..
Anonym bruker
"Løs Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kort uten chip = signatur. *(På noen terminaler er det valg "Tast pin eller trykk *** for signatur)
For bypasse i norske terminaler teip over en chip prøv sett inn den 3 ganger så kicker den over til "les mag stripe" dra stripa skriv under voila.
Vær obs på 1:regionsperre på kortet. (ikke sikkert det virker) 2e skal egentlig be om legitimasjon som matcher kortet og skrive ned kontrollnr. De aller fleste gjør ikke dette. Men hvis du går på Bjerke og kjøper en Rolex eller gjør andre "ekstreme" kjøp så kan jeg garantere det sjekkes..
Vis hele sitatet...
Hmm, kortet kommer til å stå i mitt navn, ja. Og jeg kommer til å ville ha et annet kort som kan identifisere det er mitt, med bilde og navn.

Så om jeg da swiper kortet, i terminal på posten, vil jeg kunne ta ut 10-20.000kr? Eller måtte jeg ha gått fra butikk/kasse til butikk/kasse og tatt ut 1000kr?
Anonym bruker
"Løs Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hvilken personlig-info spør dem om når man tar ut i posten?
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Posten har ikke uttak lengre. Men mange butikker har nå banktjenester i butikk med opptak opptil en viss sum. (Mener 25k)
Så har du matchende leg og kort uten regionsperre så er det bare kjøre på. De spør ikke om en dritt annet en legg ved uttak. (Men uansett greit huske fødselsdato som står på legg Just in case)
Du kan ikke gjøre uttak i butikk med kredittkort eller utenlandske debitkort.