Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 7883
Skal kjøpe bitcoins for en 1000lapp. Trenger ikke være anonymt!

Hvor får jeg mest valuta for pengene?

Må jeg regne med 50-100 kr i transaction fees?

PaypPal tar vel 80 kr for en transaksjon, når jeg overførte penger, til en bruker på localbitcoins
Når jeg kjøpte BTC ihvertfall så registrerte jeg meg på Kraken.com. Kraken er en exchange eller en slags digital markedsplass hvor du kan kjøpe og selge cryptovaluta. Staking er også en mulighet. Sende til andre privatpersoner har jeg aldri gjort.

Good luck.
Vent noen timer og følg nøye med på markedet. Stor nedgang for øyeblikket.
Sitat av GoingCrazy Vis innlegg
Når jeg kjøpte BTC ihvertfall så registrerte jeg meg på Kraken.com. Kraken er en exchange eller en slags digital markedsplass hvor du kan kjøpe og selge cryptovaluta. Staking er også en mulighet. Sende til andre privatpersoner har jeg aldri gjort.

Good luck.
Vis hele sitatet...
Takk for tips! Regga meg og prøvde å kjøpe med kort, men fikk bare feilmeldinger. Sendte mail til support.

Sitat av Delucidal Vis innlegg
Vent noen timer og følg nøye med på markedet. Stor nedgang for øyeblikket.
Vis hele sitatet...
Okay, burde jeg vente en dag ellerno sånt? Skal bare betale noe regninger uansett
Sist endret av Fun-Light; 4. desember 2021 kl. 09:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Fun-Light Vis innlegg
Takk for tips! Regga meg og prøvde å kjøpe med kort, men fikk bare feilmeldinger. Sendte mail til support.



Okay, burde jeg vente en dag ellerno sånt? Skal bare betale noe regninger uansett
Vis hele sitatet...
Om en dag eller to kan det være forsent, eller ikke. Ingen vet, du må følge med og ikke bli kontrollert av følelser.
Jeg bruker Coinbase, er nok ikke det billigste, men er enkelt å bruke og fungerer, har opplevd andre steder der brukervennligheten er så dårlig at en ikke får pengene ut av kontoen.
Binance er verdt å sjekke ut. Evt norske Firi og NBX.
Crypto.com funker bra. Lavere fees enn coinbase. Men om du kun skal betale regninger så er det kanskje lurere å kjøpe stablecoins som USDT eller USDC
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Jeg bruker Coinbase, er nok ikke det billigste, men er enkelt å bruke og fungerer, har opplevd andre steder der brukervennligheten er så dårlig at en ikke får pengene ut av kontoen.
Vis hele sitatet...
Gjerne skriv hvem dem er, slik vi andre kan unngå det.
Om man kjøper btc for å betale noe rett etterpå er det bare å kjøpe nå. Om du skal betale i NOK svinger ikke BTC/NOK kursen så mye at det er verdt å bry seg om. Skal du betale en bestemt sum i BTC er det kanskje verdt å se om den går ned. Om jeg skal betale noe i btc kjøper jeg gjennom cake wallet på telefon. Det funker fett, spesielt om man har Apple Pay
Vil anbefale norske Firi.com. Seriøst og stuerent. De tar selvfølgelig også norske bankkort. Ikke et dumt tidspunkt å kjøpe på forøvrig, har nylig vært en dip. Bare ikke forvent at det skal doble seg over natten, krypto er et langtidsprosjekt.
Sitat av fågelwrap Vis innlegg
Gjerne skriv hvem dem er, slik vi andre kan unngå det.
Vis hele sitatet...
Binance f.eks. ekstremt kronglete nettside, vanskelig å finne fram, dårlig kundeservice osv.
Personlig synes jeg binance funker fint når du blir vant til det. Men tror ikke lenger du kan kjøpe noe med norsk bankkort.
Firi.no, send meg en melding om du vil ha verve link og få opptil 200kr gratis i BTC
Binance har jeg brukt. Litt kronglete som noen sier men det funker.
Firi har jeg hatt trøbbel med på både innskudd og overføringer. Må kontakte de via chat eller mail for å fullføre. Hver jævla gang.
bruker kraken hær, synes det er kjempe enkelt, har brukt bankoverføring og kortbetalning.
har også kjøpt bitcoin og eth og solana i helgen.

dipper det mer kjøper jeg enda mer...
coinbase.com er svært enkel og brukervennlig synes nå jeg
Har også støtte for flere av de "større" cryptoene.

Selv satser jeg på ETH, ADA og AMP, men har jo vært en ganske drøy nedgang nå siste ukene på spesielt ADA
Sturles på irc er bra men kan ikke kjøpe for mindre enn 5laks
Ser folk foreslår Coinbase, men pass på at du bruker Coinbase Pro, ellers får du søppelpris. Utover det er jeg storfornøyd med CB Pro og anbefaler på det sterkeste.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Er vel ett fett når det er et så lavt beløp, bruk en av de kjente appene
Kjøp Loopring coin (LRC) folkens!
For er totalt irrelevant og ubrukelig innlegg. Ingen som har spurt om shillinga di. Ikke minst så ser det ut som et elendig tips når man ser hvor langt unna ath den er mtp vi er 85% ferdig med Bull. Shitcoin kaller vi slikt

Når det gjelder handel så har binance lav fee på trades men litt høy på transfer
Sist endret av canttouchthis; 24. desember 2021 kl. 12:35.
Bruker kun Binance, men Coinbase er mer brukervennlig (shit fees tho)
▼ ... noen uker senere ... ▼
dumt spørsmål men hvordan overfører man fra bitcoin wallet til BCH wallet for å sende til en adresse??
Nå er det virkelig mange gode utvekslinger og dette er supert. Selvfølgelig snakker jeg om Binance og Coinbase, vær også oppmerksom på FTX. For å kjøpe alle slags altcoins som ennå ikke er på toppbørsene, brukte jeg ofte Kukoin
Jeg foretrekker coinbase for shopping.