Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1334
Hei,

Jeg har en Packard Bell PC, og har gjort følgende:

Jeg koblet en trådløs router til modemet mitt. Konfigurerte den deretter med riktig IP o.l. (Dette vet jeg er riktig).

Problemet er at min bærbare PC ikke finner trådløs nettverket. Bruker jeg kabel og kobler den til trådløs routeren fungrerer det helt fint, men ikke trådløst.

Jeg tok med PC-en til jobben, og koblet opp en trådløs router der (en anen en, vell og merke) for å finne ut om det var nettverkskortet det var noe galt med, men nei, der fant jeg det trådløse nettverket, med den bærbare PC-en som ikke fant nettverket hjemme.

Jeg tok med meg trådløs routeren til jobb, og prøvde der å koble til en anen bærbar PC til trådløs nettverket. Det fungerte. :S

Konklusjon: Det er ikke noe galt med nettverkskortet, og det er ikke noe galt med routeren på noen måte, da alt dette er testet.

Hva kan dette komme av?! :S
Som sagt, fungrer det med kabel, via den trådløse routeren, men ikke trådløst, og dette gjelder vistnok kun DEN bærbare PC-en og DEN routeren.
Alle lamper og alt lyser også som de skal.
står de på samme kanal? Altså router og det trådløsekortet..
Støtter routeren ditt kort?

Sitat av Lundern
Hvordan router har du? Jeg har også samme problem.
Vis hele sitatet...
Min bror hadde det problemet. Routeren støtta hans kort, og de andre trådløse enhetene fant routeren. Men han fant den ikke med sin ene laptop. Tingen var at kortet kjørte kanal 11 som default, mens routeren kjørte kanal 13. Noe i den duren. Han måtte bare endre på kanalen så fant han nettverket og alt funket fint.
Sist endret av Jumbo; 5. oktober 2006 kl. 18:54.
Hvordan router har du? Jeg har også samme problem.
Det er en PHILIPS SNK5600 router.
( http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO..._vartypes_text )

Ang. dette med kanal o.l.
Det fungerer som sagt med kabel, såå.. de klarer jo å koble seg sammen... men, hvordan sjekker man disse såkaldte kanalene?
du kan jo sjekke at du har slått på at routeren skal sende ut signal! Jeg har iallefall den funksjon på min!
hvis du leser i brukermanualen til routeren finner du ut åssen du går inn i den. Ser du igjennom "configuration" e.l finner du raskt et valg der man kan velge hvilken kanal man vil sende signaler på.
Jeg fant ingen valg på windows sitt trådløse prog om kanaler, men med det progget som følger med til det trådløse kortet ditt (hvis det følgte med noe). Innstaler det, så får du flere valg. Da vil jeg tro du finner det med kanalene.
Hatt samme problem med den forrige laptopen.
Fikk delvis løst det ved å trykke Fn+F2 to ganger, slik at jeg deaktiverte og aktiverte WLAN-kortet, og det fungerte, så mirakuløst vis.