Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 915
Fant ingen spesielt god tittel på denne tråden, beklager det.

Tingen er den, at i blokka der jeg bor følger det med internett i fellesutgiftene. Dette innebærer at men får nett "rett fra veggen", man kan altså bare koble maskina rett i utgangen fra veggen og være på nett.

Dette fører da til at jeg naturlig nok ikke kommer inn på routeren som tildeler meg en IP-adresse, og dermed ikke får forwarded noen porter.

Ergo er jeg "ikke-connectable" på alle torrent-sider.
Dette er et problem, ettersom jeg ikke får koblet til spesielt mange peers.

Jeg sitter på en Powerbook G4 og har trådløst nett gjennom en Airport Express. Jeg har fulgt portåpningsguiden for denne, men er fremdeles ikke connectable.

Så til det jeg lurer på: Er det noen måte jeg kan sjekke hvilke porter som er åpne i "sentralrouteren" i bygget, evt noen måte å gå utenom denne?

Mulig det er andre faktorer som spiller inn slik at jeg ikke er connectable, kan ikke fryktelig mye om nettverk og/eller torrents.

På forhånd takk for svar.
Prøv feks 192.168.0.1 og gjett deg til passordet for å komme inn på routeren i bygget. Pleier vanligvis å være ganske lett i slike tilfeller.
hmm nei, klarer nok ikke å gjette meg frem til det...

Noen som har gode forslag på user/pass da?
søk på forumet etter "hack router"
Bruk VPN, easy peasy
okey, kan fantastisk lite om dette, vet vel igrunnen ikke hva VPN er og hvordan det kan hjelpe meg?
søkte litt rundt, men ble ikke spesielt mye klokere...

noen som kan gi meg en dytt i riktig retning?
når du er koblet på, så bruk ipconfig komandoen og se hvilken adresse din standard gateway har. Så går du inn i nettleseren din og skriver http://DENADRESSEDUFANT, så prøver du med bruker navn som "admin" og passord "password". Finnes mye informasjon om standard passord bare du vet hvordan fabrikat denne routeren har. Fungerer ikke dette er det vel enklest å kontakte de personene som har ansvaret for nettet i blokken..?
Sikkerhetsklarert
Hvilken kanal kjører du wlanet på, vi har hatt problemer på jobben med Acer maskiner, virker som de kun liker channel 6 og 11.