Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1182
Ja, har da en Jensen Airlink 7954 router, og har en del problemer med denne. Det virker til nå ut som det er kun Acer laptoper som har problemer, selv om godt kan være tilfeldig siden jeg ikke har prøvd det på så altfor mange. Det er trådlåst nettverk det er snakk om her ja.

Jeg burde kanskje legge til port (?) men har ikke funnet ut hvor jeg kan sjekke hvilke porter routeren bruker. Vil også nevne at en kamerat av meg sin laptop funker smertefritt uten noen som helst problemer.

På forhånd takk, er det noe informasjon jeg har glemt å lagt til er det bare å spørre her, har jeg postet feil, føl dere fri til å flytte denne tråden.
BUMP, jeg trenger virkelig hjelp til dette, hvis det ikke passer her hadde det vært kjekkt hvis dere kunnet flytte det til rett forum.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Få med litt meir info. Kva i svartaste trur du vi er? Synske? *KVA* *PROBLEM* *ER* *DET* *DU* *HAR?*
Sitat av slashdot
Få med litt meir info. Kva i svartaste trur du vi er? Synske? *KVA* *PROBLEM* *ER* *DET* *DU* *HAR?*
Vis hele sitatet...
Ahaha, ser ut til at i min hast i å få med mest mulig detaljer ned før jeg gikk har jeg ikke engang fått problemet mitt med.. Ja, fikk det ikke med på bumpen heller.

Problemet er at når jeg er på laptopen så finner jeg det trådløse nettverket, men jeg får ikke koblet til dette. Det fungerer når det er åpent uten sikkerhet, men når jeg har passord ( WPA ) så prøver den bare å koble til som i en loop. Vil legge til at det fungerer med en kompis sin maskin, så jeg har derfor ikke grunn til å tro at det er selve routeren.

Er det noe mer jeg har glemt nå, så vel, jeg er håpløs. Håper jeg ikke har glemt noe mer nå, men bare skrik ut. Må bare beklage for rotete formulering i disse postene.
Hvilken laptop er det? I de mere ekstreme tilfellene når det gjelder acer vil du få minnefeil (og produsentens egen type BSOD) hvis man bruker WPA...
Har du service pack 2 installert?
Har den kortet support for wpa?
Jeg har samme problemet......... Får ikke WPA eller WEP til å fungere... PCen med USB hub (eller nøkkel) driver og scanner alle kanalene men får ikke kontakt - selv om nøkkel er pre-shared eller what ever (ja da - jeg rebooter routeren hver gang jeg gjør endring). Trodde 3Com i hvertfall skulle være bedre enn D-Link.

Fikk det til - bruker fast mac adresse (tydelig at dette løste problemet) og pre-shared key. Da virket det....
Hadde samme problemet her hjemme når bruttern skulle koble sin HP til Jensen Routern, Jensen routern vår er spærret med MACadresser, han var lagt til i listen. Men fremdeles ingen tilgang, no problem mer da han har ny laptop

Men må si meg skuffet over Jensen-routern. Strømkabelen må taes ut engang iblandt for å i det heletatt finne den.

Hadde samme problemet her hjemme når bruttern skulle koble sin HP til Jensen Routern, Jensen routern vår er spærret med MACadresser, han var lagt til i listen. Men fremdeles ingen tilgang, no problem mer da han har ny laptop

Men må si meg skuffet over Jensen-routern. Strømkabelen må taes ut engang iblandt for å i det heletatt finne den.