Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  53 18156
Sitat av DebRestore Vis innlegg

Jeg er nærmere 30 nå, og tok lappen i fjor.

Selv besto jeg på første forsøk. Jeg anser meg selv for å være flink i trafikken.
og nei du er ingen GOD SJÅFØR - før du har vært i trafikken i 10 år. Da kan du kalle deg en god sjåfør basert på erfaringen du har. (Hvis du fremdeles har lappen).
Vis hele sitatet...

Flink i trafikken - god sjåfør? Er ikke det helt samme greia? Du fikk lappen ifjor, så da har du omtrent 9 år igjen da kompis før DU også er flink i trafikken=)
Har kjørt (mye) bil i over 10 år nå, og jeg lærer fortsatt. Det oppstår støtt og stadig situasjoner som gjør en litt usikker. For å være ærlig anser jeg meg selv som en mindre utlært sjåfør enn hva jeg gjorde da jeg var 18, jeg var som 18-åringer flest. Likevel er jeg en fryktelig mye bedre sjåfør i dag.

Det viktigste en 18-åring som skal ta lappen må forstå er at de i utgangspunktet er fryktelig dårlige sjåfører. Dere blir nesten sluppet ut i trafikken på nåde. Se bare på skadestatistikken - den er ikke tilfeledig. Ungdommer har en tendens til å tro at akkurat de spesielt er dyktig bak rattet. Desverre er det ikke slik, og det skjønner man med alderen og fartstid i trafikken.

Vær ydmyk og hør på hva sensor forteller deg.
Sist endret av Sjølvaste; 4. august 2014 kl. 02:12.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Trådstarter
13 0
Har hatt lappen i 2 uker snart, forsøk 2 gikk supert.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Bra, nå starter den virkelige læringen! Husk at du har to års prøvetid så ikke tøff deg mens du har jenter på eller noe sånt. Er du usikker på situasjoner, bare ta tiden du trenger og ikke stress når biler tuter.