Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 797
Har problemer med å få Win ME på internett.

Har en D-Link DI 804, den kommer seg på nettet og jobber litt der, men maskina med Win ME vill ikke kommer seg på nett, klarer å pinge ip-adressa til VG, men klarer ikke å komme meg på www, irc, Mopheus pluss noe til også...

Kjører alt som anbefalt, D-Linken er DHCP server, prøvd med faste IP adresseser også...

Har noen noe bra tips? (Får meg XP snart... Skulle gjerne fått ME til å fungere også!

erdy
ANYBODY?
noob killer
elukS's Avatar
1:

Oppdater driverne til NIC'et ditt, de preloada driverne i ME har vist seg å være ganske så buggy, spesielt i forhold til nettverkskort.

2:

Skift til et stabilt OS
Opprinnelig postet av NEXOR16
ANYBODY?
Vis hele sitatet...
erdy15 og nexor16 - samme person eller?
Opprinnelig postet av haakoona


erdy15 og nexor16 - samme person eller?
Vis hele sitatet...
Neida venta spent på å se om noen hadde noen tips
Personlig så vil jeg skylde på ME... og _BARE_ ME... det er dets feil uansett. Når du kjører ME så er det ingenting som heter brukerfeil, alt _er_ faktisk OSets feil...

Eksempel, du sletter diskettstasjonen. Skyld på operativsystemet, det er dets feil fordi det suger, noe som gjorde deg stresset nok til å finne på noe slikt i et vilt håp om at dette skulle gjøre det mer stabilt

Forresten så virker det som om det mangler en intern DNS server? I og med at du får IP kontakt, men ikke domene kontakt, om du da ikke prøvde å bruke nettleseren din til å besøke IP adressen og det ikke fungerte, hvorpå jeg ihvertfall ville pålagt all skyld til ME
Trådstarter
4 0
Har satt opp original DNS på server og på router, prøvd også på maskina, men har hørt at man ikke behøver DNS også... Ingenting som gjør at jeg klarer å få PC`n på internett...
Egentlig skulle den maskina ha vært på internett etter oppsette, men jeg kan prøve noe av det du sa, får ikke gjort det før senere ikveld...

Håpe det fungerer!
Trådstarter
4 0
Har endelig funnet en løsning på problemet, man må oppdatere D-Linken til å håndtere Telenor ADSL, etter det og bytta til XP så fungerer det som bare det!!