Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 4813
Vet ikke om dette er riktig forum/plassering så flytt gjerne til et annet sted.

For en del år siden ble vi trrrorisert fra en man med telefonoppringninger og SMS fra nummer som ikke fantes, eller så kom det opp en tittel f.eks «konge». Laaaang historie.
Men nå handler det om at jeg trenger å kunne gjøre det samme til ei som skylder meg penger, og som har blokkert sms og telefonoppringninger fra meg. Noen som kan noe om dette? På forhånd takk
http://luresms.com/ Her får man ikke lagt inn tlfnr, men en tittel som du sier.
Et spørsmål jeg da stiller meg, er om Politiet kan spore en slik sms. Litt kjedelig å sende en truende luresms og en time senere står onkel blå på trappa.

Femten tegn.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Et spørsmål jeg da stiller meg, er om Politiet kan spore en slik sms. Litt kjedelig å sende en truende luresms og en time senere står onkel blå på trappa.

Femten tegn.
Vis hele sitatet...

Uten å ha klikket på linken, regner jeg med du må betale for tjenesten?
Er tjenesten gratis skulle du være safe med en proxy (eller 7?) Alle steder hvor du legger igjen visakortet ditt kan spores. Bruker du spendon så gjem det for kamera når du kjøper kortet. Mitt tips. Kle deg ut som noen i burka/hijab. Smink øynene.
Du må registrere deg, så får du 30 gratis SMS før du må betale. (Såvidt jeg husker fra i går når jeg så på sida).

Ps. Jeg tror folk vil reagere hvis jeg går i burka eller hijab. Er mann og 195 cm høy. :-)
Trådstarter
Til Ivar Oslo. Når vi ble terrorisert over flere år med slike SMS og telefoner løftet ikke politiet en finger, de sa rett ut at det ikke var noen vits å anmelde
Du kan lage deg en midlertidig Skype konto og kjøpe litt Skype kreditt. Du kan sende SMS og det er kun brukernavnet ditt som dukker opp. Selvfølgelig kan du spores gjennom din betalingsmetode. men det krever jo endel ressurser fra Politiet.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
luresms er ikke så jævlig mye vits i da "alle meldinger merkes med (lev. av luresms.com)" og du kan fylle ut et enkelt skjema for å se hvem som har sendt deg sms. http://luresms.com/?side=kontakt

aig får et kp for trådens beste svar
Hvis du vil være ekstremt anonym og ikke vil bruke din egen e-post for å lage en Skype konto, så prøv mailinator.com.

Som sagt, du kan spores på Skype gjennom din betalingsmetode, men hvis du velger et "rart" brukernavn så er det meget vanskelig å forstå at SMS'en din kommer i fra Skype.

For enda mer anonymitet kan du bruke en VPN som aksepterer Bitcoin som betaling og ikke logger noe som helst, før du registrerer din Skype konto, eventuelt din Paypal konto.

Politiet kan finne ut om din Paypal ID, som du betalte Skype med. Men da er Politiet nødt til å søke om rettslig ordre fra først Microsoft, deretter Paypal, for å få ut navnet ditt, og det hele til og med fra utlandet (USA).

Best å kreve inn pengene dine uten å true.
Sist endret av aig; 5. desember 2017 kl. 05:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Ja, jeg bruker ikke trusler, iallefall ikke noe som involverer vold, men jeg vet masse om dama, som kan ødelegge mye for henne, er det
trusler? Men noe av de forlagene dere har tror jeg ikke jeg får til, har ikke nok IT kunnskap. Lursesms vet jeg er ubrukelig. Har hennes e-post adresse, fikk iallefall den ikke i retur som jeg gjorde med de andre når jeg prøvde meg frem, men er faktisk usikker på om hun leser e-post. I så fall kan jeg vel lage en tulle e-post konto, men hvor lett er det å spore?
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av tost Vis innlegg
I så fall kan jeg vel lage en tulle e-post konto, men hvor lett er det å spore?
Vis hele sitatet...
Jeg jobber ikke med IT, så jeg har ikke peiling. Men derimot har jeg en magefølelse av: Med mindre dem logger all trafikk hos www.mailinator.com, så klarer ikke en gang en http://bofh.bjash.com/ å spore noen.