Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1365
Uvaksinert 👍
Har ett problem med en S8 som veldig ofte ikke vil fokusere. Dette løses jo med en forsiktig tapping/dunking bak på telefonen. Ser at mange har dette problemet. Noen som har fått det fikset og vet hva de gjør for å fikse det?
Sist endret av daffe; 25. november 2017 kl. 17:26.
har samme problem. pleier bare å riste den skikkelig så løser det seg..
Limited edition
Moff's Avatar
Er det sånn i alle kamera-apper, eller bare enkelte av dem? Jeg har en S8 nå som fungerer helt fint uansett app, men den forrige telefonen min, en S5, den hadde problemer med fokus i alle apper untatt native kamera-app (den som følger med telefonen).

Sikkert ikke samme problemstilling hvis det løser seg med risting og dunking, men det kan være verdt å sjekke.
Er problem på S8 har funnet poster på samsung forum uten noe offisielt svar annet enn at det ordner seg ved riste/forsiktig tappe i siden av telefonen (rett over på knappen) jalla løsning men kameraet fungerer hvertfall da.
Uvaksinert 👍
Trådstarter
Sitat av Moff Vis innlegg
Er det sånn i alle kamera-apper, eller bare enkelte av dem?
Vis hele sitatet...
Alle.Virker som det er en mekanisk fokus som henger seg opp. Den er i samme fokus avstand hele tiden. Slår man eller rister på den så fokuserer den igjen med en gang.
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Sitat av daffe Vis innlegg
Har ett problem med en S8 som veldig ofte ikke vil fokusere. Dette løses jo med en forsiktig tapping/dunking bak på telefonen. Ser at mange har dette problemet. Noen som har fått det fikset og vet hva de gjør for å fikse det?
Vis hele sitatet...
Hadde det samme problemet på min S6 Edge, det begynte etter bare et par måneder og måtte dunke til telefonen hver eneste gang jeg skulle bruke kamera eller snap. Ekstremt irriterende.

Det er forsåvidt en garanti/reklamasjons sak, ta med til de du kjøpte den av.
Litt off topic, er det noen som har prøvd å fokusere ved å trykke på skjermen? Funker på min S5.

Tolv tegn.
Uvaksinert 👍
Trådstarter
ja, har prøvd å fokusere ved å trykke på skjermen, men ingen ting skjer, den endrer ikke fokus i det hele tatt.