Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1000
Hei!

Jeg holder på å lage en tabell i Excel hvor jeg regner ut provisjon som selgerne mine oppnår, avhengig av salg i forhold til budsjett.

Jeg har veldig lyst å få til en celle som sier hvor mye som må selges per dag for å oppnå diverse punkter av budsjettet (regnet ut og automatisk oppdatert etter dagens dato og hvor mange salgsdager som er igjen av måneden).

Har noen her noen ressurser å henvise meg til?
Svaret er (budsjett minus resultat) delt på antall gjenstående arbeidsdager. Du bør bryte ned disse i separate celler. For resultat kan du bruke sum(). For gjenstående dager kan du kanskje bruke countif(x:x:>0) eller budsjettets sluttdato minus dagens dato.

Intelligens er en viktig innsatsfaktor, noe du tydeligvis har skjønt siden du søker hjelp hos nerder. Post excelfilen din her, så vil du kanskje få et forslag til løsning.
Klistimann
Trådstarter
7 0
Takk for det. Jeg holder fremdeles på å lære meg utregning i Excel. Hvordan får jeg ikke dagens dato som en variabel?Og går det an å regne ut resterende dager minus søndager (da har vi stengt)?

Jeg får ikke lastet opp en fil for øyeblikket da skjemaet ligger på jobbens PC.