Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1348
Vet det finnes en million lignende tråder, og at alle sikkert er dritt lei av å hjelpe folk med å kjøpe, men om noen har lyst til å gi noen tips hadde jeg satt veldig pris på det Har ikke veldig peiling på laptop u see.

Den skal brukes til:
- Gaming, ikke crysis på fullt, men skal kunne takle så og si alle spill greit.
- Videoredigering og behandling av store bilder
- Vet ikke helt hva jeg gjør i fremtiden, men sannsynligvis en del innen film/bilde/design, så vil ha en som jeg kan ha en stund uten at jeg må kjøpe ny.
- Skal nok være en del kobla opp på stor PC-skjerm.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=495460
Har sett på denne, synes den virker bra(?), litt skeptisk til 4gig ram max, men likevel. Noen som vet om noe som passer bedre, synes den er overprized, underprized, helt feil valg eller annet?

PS: skal ikke ha crapintosh, så ikke vits i å linke meg epler
Ser grei ut den der

Men hvis du virkelig er ute etter kraft bør du ta en titt på Alienware/Dell M17X: http://configure.euro.dell.com/dells...alienware-m17x Du kan konfigurere komponentene slik du vil, og avhengig av hva du velger får du den fra mellom ca 20.000 til litt under 50.000 med den kraftigste konfigurasjonen. Selv med den billigste konfigurasjonen vil du da kunne få en bærbar PC som burde holde til det meste, og spytter du i litt ekstra får du en PC som burde være mye kraftigere enn de fleste andre PC'er man kan finne i de tusen hjem Selvfølgelig kan man få enda kraftigere stasjonære til samme prisen, men selv i forhold til stasjonære PC'er er nok M17X kapabel til å konkurrere med disse.
Har sett på den, og JA, jeg sikler, men den ligger nok noen prisklasser for høyt. Blir nok noe i klassen 8-12.000
Dersom du driver en del med multimedia/bildebehandling/filmredigering etc. ville jeg ikke kjøp den PCen, av den enkle grunn at 1366 x 768 i oppløsning er et helvete å jobbe med. Dersom du ikke har noe i mot det, står du hjertelig velkommen til å kjøpe den, men min erfaring tilsier at det blir litt knepent. Spesiellt videoredigering. Men hvem vet, kanskje det er jeg som er litt kresen.

Det skal sies at PCen ellers er rimelig bra, god prosessor og greit skjermkort. Men til spill er det ikke så revolusjonerende, ettersom de fleste nyere grafikkortet klarer å pumpe ut 1366 x 768 i oppløsning. Crysis på fullt som du nevner, går liksom ikke uansett.
Hehe.. M17X koster mer en jeg kan bruke også :P

Men Dell Studio 17 skal være en bra PC. Bare oppgrader til 4GB RAM (skal du ha mer enn det må du opp i 5000 ekstra), Intel Core 2 Duo P8700 og ATI Radeon HD 4570, og du har en maskin som kan kjøre alle spill, og som burde duge til det meste av videoredigering også. Prisen havner da på 11.063kr hvis du ikke oppgraderer noe annet. Så kan du jo bytte farge og HDD osv. som du vil selv. Men jeg anbefaler deg å kjøpe enten 250GB HDD eller 500GB HDD (+340kr), og heller kjøpe deg en ekstern disk når den andre blir full
Sitat av Restyle Vis innlegg
Crysis på fullt som du nevner, går liksom ikke uansett.
Vis hele sitatet...
Han sa aldri at han ville ha fullt.
Sitat av erlnd2210 Vis innlegg
Han sa aldri at han ville ha fullt.
Vis hele sitatet...
Det sa aldri jeg heller. Og jeg tror at de fleste fatta tegningen: at uavhengig av spillvalg, så får man ikke spillt noe på fullt, siden oppløsninga setter begrensningen.

Uansett, takk for en flott, behjelpende, lærerik og informativ post. Ikke bruk signaturen din som en retningslinje for å skrive poster
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
hva med elitebook? vi har fått den nyeste modellen til skole pc. fungerer til photoshop, gaming, diverse 3d programmer ( ville ikke satt den til å rendre noe da men ) er 4gb ram på de vi har fått, men bare 256mb på grafikken, så ikke forvent deg noe super gaming pc.
Sist endret av Johnny B; 13. november 2009 kl. 15:31.
Sitat av Restyle Vis innlegg
Det sa aldri jeg heller. Og jeg tror at de fleste fatta tegningen: at uavhengig av spillvalg, så får man ikke spillt noe på fullt, siden oppløsninga setter begrensningen.

Uansett, takk for en flott, behjelpende, lærerik og informativ post. Ikke bruk signaturen din som en retningslinje for å skrive poster
Vis hele sitatet...
Skjønte hva du mente, og er et godt poeng. Skal prøve sjekke opp hvor mye oppløsningen vil ha å si for meg.
Sitat av fiskebollen Vis innlegg
Skjønte hva du mente, og er et godt poeng. Skal prøve sjekke opp hvor mye oppløsningen vil ha å si for meg.
Vis hele sitatet...
Men det er klart, det kommer jo litt ann på hvor mobil den må være. Dersom du kan koble den opp mot en stasjonær skjerm mesteparten av "arbeidstiden", så går det jo forsåvidt greit. Et annet hett tips, om du går opp litt i pris: må være Macbook Pro, iallefall til ditt bruksområdet. Kommer litt ann på hvor store spillplaner du har i tankene. Ellers klarer man jo å løse dette også.