Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 937
Hva slags drivere må en installere for å kunne bruke serial kabel (nullmodem), og hva må en evt. gjøre. Jeg har klart det en gang før, men når jeg skulle koble meg mot kameraten min sin bærbar, funka det bare ikke. Det går signaler gjennom, for en gang peip det hos han når jeg aktiverte Directe kabelconnection + at når begge kobler seg opp, kommer det opp 'sjekker brukernavn og passord'. Så kommer det opp at jeg må skrive inn 'host-komputerens navn'. SOS SOS

ps: !!!Ikke skriv at jeg burte heller kjøpe nettverkskort, det funker ikke på kameratens bærbare toshiba, og han får ikke lov å flytte på husets stasjonære pc!
Nå er det en stund siden jeg drev med slike ting før, men etter det jeg husker så trengte du ikke noe ekstra drivere for å bruke nullmodemkabelen til å koble sammen med. Du starter vel bare Direct Cable Connection, og velger den ene som gjest og den andre som host, og så starter du!

/edit

Du må bruke samma porten på begge pc'ene. Det funker ikke visst du bruker f.eks Com1 på den ene og Com2 på den andre.

/edit
...kommer det opp 'sjekker brukernavn og passord'. Så kommer det opp at jeg må skrive inn 'host-komputerens navn'.
Vis hele sitatet...
Jamen så gjør du det da!

Du har jo forbindelse og alt, den vil bare vite hostnavnet... GI DEN DET DEN BER OM DA FOR F--!!
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
du kan jo teste noe vi laget på skolen
chatte prog via serial kabel ^^

( du må ha qbasic for å bruke progget og rename fila til .bas )
Sist endret av zyrtec; 5. februar 2002 kl. 13:55.
Du har jo forbindelse og alt, den vil bare vite hostnavnet... GI DEN DET DEN BER OM DA FOR F--!!
Vis hele sitatet...
Ja, da svarer maskinen at den ikke finner den komputeren!?
Da... hmm... jeg hadde samme problemet en gang når jeg hadde... ehh... vi kaller det for "LAN" med en venn av meg. Husker ikke hvordan vi fiksa det da...

Hmm... Feil på kabeln? Feil på oppsett? Feil på porter?
Kabelen er nesten helt ny, den. Portene vet jeg ikke om en kan sjekke etter feil på, men min gikk jo mot en annen maskin, men ikke mot kameratens toshiba laptop. Oppsettet kan det jo være, men vi har prøvd så mange oppsett som mulig, men den reagerer ikke. Selv ikke med gamle spill som quake og warcraft2.
Better than thou.
Uansett så er serial kabel utrolig tregt. Vet ikke hvor tregt egentlig, men det er hvertfall veldig tregt.
serialkabel linking er noke piss. og som carlo seie so e da veldig treigt. har ikkje kameraten din USB på datamaskina sia då ?
det er jo mykje raskere.
det er sikkert 10ganger så tregt som et vanlig nettverk. Og når du skal kopiere filer fra hosten, så hakker pc'en max
Kjøp deg nettverkskort du
Vet du ikke ville ha det svaret, men serial kabel er lissom litt ut!
▼ ... over en uke senere ... ▼
veit ikke om du har samme arbeidsgruppe på begge maskinene??
ipx- og kanskje tcp/ip skader ikke det heller... får det til å funke helt fint jeg.. send pm
rraptor's Avatar
Trådstarter
Har jeg også prøvd!