Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1707
Er godt fornøyd med Dropbox, men nå som min tid med 50GB gratis lagring har utløpt tenkte jeg å kanskje prøve noen andre sky-lagringstjenester før jeg eventuelt betaler for premium. Ser at det er mange muligheter så tenkte å høre om deres anbefaler istedenfor at jeg registrerer og prøver ut alle de ulike.


Kriterier:
-Fungere på Windows, Android og OS X
-Ha automatisk synkronisering med mobilkamera
-Mye plass (100GB++)


Noen forslag?
Sist endret av Vontalo; 18. januar 2015 kl. 22:31.
Google har 100GB for 2 dollar eller 1TB for 10$. Fungerer utmerket godt på alle OS.
Ulempen med Google Drive er at det ikke er noen mulighet for automatisk synkronisering av kamerabilder mellom telefon og pc. Dette var grunnen til at jeg gikk tilbake til Dropbox.
(Det kan dog hende at denne funksjonen har kommet i det siste)
Jeg bruker Jottacloud og er veldig fornøyd..
Sitat av Hoat Vis innlegg
Ulempen med Google Drive er at det ikke er noen mulighet for automatisk synkronisering av kamerabilder mellom telefon og pc. Dette var grunnen til at jeg gikk tilbake til Dropbox.
(Det kan dog hende at denne funksjonen har kommet i det siste)
Vis hele sitatet...
Du må laste ned klienten til PC så fungerer det akkurat som dropbox.
Det han mener er at drive på tlf ikke autosyncer nye bilder på tlf til en folder på pcen, det er funksjonalitet drive ikke har på plass men som enkelt løses med en app: https://play.google.com/store/apps/d...NavlywOY-4DgDw

Dog kan man autosynce til drive kontoen med google bilder appen på tlf.
Jottacloud er tingen! Den billigste løsningen, og du får ubegrenset plass! Dessuten slipper du at alle tinga dine blir lest gjennom av statene, da serverene ligger i Norge og selskapet er norsk
Sitat av ztaale Vis innlegg
Det han mener er at drive på tlf ikke autosyncer nye bilder på tlf til en folder på pcen, det er funksjonalitet drive ikke har på plass men som enkelt løses med en app: https://play.google.com/store/apps/d...NavlywOY-4DgDw

Dog kan man autosynce til drive kontoen med google bilder appen på tlf.
Vis hele sitatet...
rart, min androidtelefon gjør det uten 3. parts applikasjoner. Den spurte meg første gang jeg tok bilder.
Sitat av Pyro_frelst Vis innlegg
Jottacloud er tingen! Den billigste løsningen, og du får ubegrenset plass! Dessuten slipper du at alle tinga dine blir lest gjennom av statene, da serverene ligger i Norge og selskapet er norsk
Vis hele sitatet...
Bare synd de enda ikke har Linux-klient, ellers skulle jeg vurdert de selv.
Sett opp din egen cloud-server.
Du har helt sikkert en PC som står på 24 timer i døgnet mer eller mindre. Kjøp en 8 Tb disk (ca 2500,-) og hent ned OwnCloud (owncloud.com).
Smell det opp på en PC du har stående (eventuelt gjem en laptop under sofaen med en USB disk tilkoblet, og vips så har du din egen Sky-tjeneste som du kan gi til familie og venner. Du slipper at NSA spionerer på deg.
Fungerer mot IOS og Android også og gjør det samme som Dropbox .

Enjoy!
Sitat av Ueland Vis innlegg
Bare synd de enda ikke har Linux-klient, ellers skulle jeg vurdert de selv.
Vis hele sitatet...
Hvis man leser på forumene deres får man et lite fint inntrykk av hvor mye de gidder å gjøre for de som har bruksområder litt utenfor det som er hovedkundegruppen... det er tråder der 4-5 år tilbake i tid der folk har ønsket slike løsninger og til og med kommet med forholdsvis gode forslag på software som er tilgjengelig i så og si alle *nix variasjoner som kan brukes, men svarene fra utviklerne er bestandig "vi skal se på det".