Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1085
Hei!

Jeg har liten erfaring med macroer, men er det noen her inne med erfaring som kan lage en macro til word som gjør følgende:

- Når jeg trykker på lagre lagres word-dokumentet på en angitt plassering
- Samtidig som denne lagres lager den en PDF fil av samme fil og legger i en undermappe kalt "PDF".

Dette hadde vært til stor hjelp siden jeg lagrer alle filene mine i standard fil med pdf i egen mappe.

Broker word 2011 for mac og 2013 for windows om det måtte være til hjelp
Er det en fast plassering den skal lagres på? Eventuelt hva er addressen til mappen?
(f.eks: CUsers\Public\Documents)

Dette er veldig fort gjort å gjøre selv med Record Macro funksjonen i Office 2013
Det er ingen fast mappe den skal lagres i. Vil det skal lagres i en undermappe som heter PDF på samme sted som fila. Disse vil variere ettersom jeg sorterer alle dokumenter etter hvilket fag det tilhører.
Å måtte lage undermappa PDF er ikke noe problem, så er ikke avhengig av at macro funksjonen oppretter denne mappen.

Det er ingen fast mappe den skal lagres i. Vil det skal lagres i en undermappe som heter PDF på samme sted som fila. Disse vil variere ettersom jeg sorterer alle dokumenter etter hvilket fag det tilhører.
Å måtte lage undermappa PDF er ikke noe problem, så er ikke avhengig av at macro funksjonen oppretter denne mappen.
Sist endret av rAgIfOlO; 16. januar 2015 kl. 17:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.