Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3108
Hei,

Som tittelen sier så ønsker jeg å fjerne skrivebeskyttelsen på ei minnepenn.


Det har seg slik, firmaet jeg jobber for fikk "trykt" opp x antall minnepenner med et bestemt innhold på (typ reklame, og filmer osv.) Firmaet satt i ettertid igjen med en haug av disse minnepennene, og jeg skulle få så mange jeg ville. Eneste problemet er at hele penna er skrivebeskyttet, så jeg får ikke formatert den eller noe.


Noen som har tips?


Jeg har prøvd regedit trikset, jeg har prøvd å fjerne attributes via cmd.
Sist endret av KarlsenK; 15. januar 2015 kl. 18:08. Grunn: typo
Linux?
Kjør Ubuntu Live og bare gjør det derfra?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det første du gjer er å finne ut kva type partisjon som er på dingsen. Det kan vere så enkelt som at du må fjerne partisjonen som er der og lage ein ny.

Om det ikkje er tilfellet, må du finne ut av hardwaren. Det er ingen ting i vegen for at ein USB-dings kan presentere seg sjølv som ein CD-ROM til PCen, og som om det er ein fysisk cd i driven. I så fall må du finne ut av chipen, og om det går å endre firmware på den, evt. andre måter å angripe den på.
Sist endret av vidarlo; 15. januar 2015 kl. 18:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Noen USB-pinner har en fysisk liten bryter på seg for å slå på skrivebeskyttelsen.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Det første du gjer er å finne ut kva type partisjon som er på dingsen. Det kan vere så enkelt som at du må fjerne partisjonen som er der og lage ein ny.

Om det ikkje er tilfellet, må du finne ut av hardwaren. Det er ingen ting i vegen for at ein USB-dings kan presentere seg sjølv som ein CD-ROM til PCen, og som om det er ein fysisk cd i driven. I så fall må du finne ut av chipen, og om det går å endre firmware på den, evt. andre måter å angripe den på.
Vis hele sitatet...
Okei, jeg sjekka i diskbehandling på PC`en min (Windows 7) Får ikke opp så mye info der i grunn.

Standard FAT32 Primær 3,7GB

Vet ikke hva du mener med hvilken type partisjon?

Okei, jeg fant ut hva jeg måtte gjøre.


Jeg lasta ned noe som heter Chipgenius som fortalte med en hel del om selve penna. Deretter fant jeg VID og PID nummer, som jeg la inn på ei nettside, og fikk da opp et programnavn som jeg måtte google for å finne. Dette programmet fiksa biffen for min del Alle chip`er i minnepennene har ofte forskjellige program.
Sist endret av KarlsenK; 15. januar 2015 kl. 21:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.