Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1574
Hei!

Samboeren min sin macbook pro blir veldig varm(90-95) grader når hun ser friends (netflix). Viftene skrur seg på fullt og det høres ut som den skal lette.

Har aldri hatt problemer med tempratur når vi har sett andre serier på netflix, jobber med skolearbeid eller ser film.

Noen som har opplevd det samme eller tror de sitter på en løsning?
Sterling Hirsh som jobber i reperasjons-guide nettsiden http://ifixit.org drillet hull i bunnen av macbook'n sin fordi den ble for varm.



Selv har jeg bytta kjølepasta og lagt til et par kobber-plater på cpu og gpu i min macbook pro mid-2010 modell.
Det har funka fint så lenge jeg ikke prøver å spille spill på den, da kan den gå i svart.

Så nå har jeg kjøpt meg en multicom-maskin, trengte den uansett.

Du kan prøve å drille hull i maskinen din om du vil, men jeg hadde prøvd å bytte kjølepasta først ivertfall.

[EDIT:] Anbefaler at du bruker dette programmet for å sette viftene til 6000++ RPM:

Macs Fan Control
Sist endret av Turbolego; 11. januar 2015 kl. 10:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Takk for svar, men har ingen problemer med varme utenom når friends er på skjermen. Lurer egentlig fordi det er sykt merkelig, gjelder som sagt kun friends og nettflix
Vanskelig å gi noen konkret svar på problemet, men du kan alltids bruke Popcorntime istedet
Hvilken nettleser bruker hun? Hva slags underlag står Macen på når dette skjer?
vist jeg ikke er help på jordet kan dette skylles underlag som Danielsk sier, har hun pc'en på fanget mens hun sitter inpakket i et pled elns? isåfall er ikke dette så unaturlig.
Prøv en annen nettleser. Hos meg blir den glovarm hvis jeg ser flash-innhold i chrome, mens i safari går det greit.
Trådstarter
Macen står på bordet eller på en "pc-plate" til og ha under. Bruker som regel safari, men har testet med Firefox også. Vet hun kan se det mange andre steder, men jeg ble nysgjerrig og ville se om noen hadde opplevd det samme.
Sist endret av Kirso; 13. januar 2015 kl. 08:18.
blir den like varm om hu kjører dette igjennom netflix sin egen klient? er det kun når det er friends hun ser på ikke under andre serier \ filmer?
Trådstarter
Sitat av knutazz Vis innlegg
blir den like varm om hu kjører dette igjennom netflix sin egen klient? er det kun når det er friends hun ser på ikke under andre serier \ filmer?
Vis hele sitatet...
Har ille testet med netflix sik klient, men det gjelder kun friends ja. Har sett mange andre serier på netflix uten at dette skjer.

Macen liker tydeligvis ikke friends på netflix!