Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 736
Hei

Har en wrt54GL med openwrt paa. Og proever aa kjoere airodump-ng -3, men faar bare "write failed: message too long". Er det andre som opplever dette? Jeg har sett ranvik sin video, og skjoenner ikke hva jeg gjoer feil, har jo samme oppsett saa vidt jeg vet.

Bjoern
bruk samme verjson på flash jeg bruker, og last ned http://www.ranvik.net/privat/aircrac...1-1_mipsel.ipk

det funker helt fint.
Heisann

Da har jeg forsøkt den også, og fulgt videoen din til punkt og prikke. Men fortsatt får jeg write failed: Message too long. Jeg forstår ingen ting. Jeg har altså en WRT54GL v 1.1 (CL7Bxxxx)

Hva kan være feil tror du? Det skal vel være riktig chipset i den boksen skal det ikke?

Mvh, polarbear
Sist endret av polarbear; 15. februar 2008 kl. 00:04. Grunn: skrivefeil
Jeg gjetter på at du har et broadcom chipset og broadcom driverene støtter ikke packet injection.
While this driver natively supports monitor mode, it requires patching before packet injection can be done.
Vis hele sitatet...
http://www.aircrack-ng.org/doku.php?id=broadcom
Sjekk /proc/cpuinfo.
Sist endret av dword; 15. februar 2008 kl. 16:17.
Har nok broadcom ja.. som selvsagt ikke er optimalt. Men grunnen til at jeg forsøker å få det til å virke er denne posten av Ranvik

wrt54gl og aircrack

Har en D-LINK DWL-G122 usb (rt73) og et DWL-G650 v4 (atheros) kort, så jeg har i grunn det jeg trenger. Akkurat nå er den eneste grunnen til at jeg ikke gir opp linksysen den at jeg ikke klarer å legge fra meg noe som ikke funker, men som (kanskje) kan funke!!

Det hadde vært sinnsykt kjekt å fått wrt54gl'en til å virke med tanke på rekkevidden.. Uansett er det gøy at den virker med kismet_drone, ganske kult med 3 sources til kismet har jeg funnet ut!


dmesg sier at jeg har BCM4320 Wireless contoller. Spørs om jeg da må patche ja. Ranvik, har du også BCM4320??
Sist endret av polarbear; 15. februar 2008 kl. 18:30.