Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2501
Hei.
Jeg står på Metamina (Dexamfetamin)

Jeg har jo forstått at det er populært med Metamina under studie, kontra Ritalin og Concerta, da de har så ubehagelige og sterke bivirkninger.

Dere som ikke har diagnose Add/AdHd og bruker Metamina når dere skal ha eksamen eller når dere skal lese/studere til prøve o.l. , hvor stor og god effekt har dere?

Våkenheten er grei, den kjenner jeg jo til selv, men hvor mye synes dere at Metamina øker fokuset, konsentrasjonen og hukommelsen?

Blir det lettere å huske synes dere?
Kan dere pugge/studere mere over kortere tid?

Andre ting, både pluss og minus dere erfarer ?

Bare nysgjerrig
Sist endret av mercen; 14. august 2015 kl. 12:50.
Er Dex mer populært enn Ritalin nå? Det var nytt for meg. Anbefaler uansett å sjekke ut andre notropikum. Det finnes mange, og ADHD-medisiner er etter min mening ikke det riktige stedet å begynne. Selv om det så klart er spennende å tylle i seg reseptbelagte medisiner, blir du ikke lesesalens Usain Bolt. Få hjelp til å sette sammen en studie stack på Drugs-forum.com eller sjekk en av de andre sine.
Amfetamin preparater er stort sett mye mer effektive for studering enn metylfenidat baserte medisiner. Hva slags dose metamina har du? De jeg hadde er 5mg, tipper man må opp i mellom 2-4 piller på en gang for å få noe særlig effekt. Motivasjon, konsentrasjon, interesse og hukommelse osv blir jo bedre. Husker jeg satt i 14 timer hver dag i en uke og jobbet på eksamensarbeid i alle fall... Ting jeg ikke hadde noe interesse i det hele tatt ble plutselig utrolig interessant.
Trådstarter
Ja, Ritalin har på mange en "speed" effekt som er ubehagelig hvis en tar endel og over tid. Har du ikke ADD/AdHd så er jo det ekkelt. Og ja, den er mere effektiv på de områdene, mens Ritalin heller roer ned den fysiske hyperaktiviteten.

Jeg står på 5mg x 2stk 4 ganger daglig, pluss tilleggsdoser ved behov.
Foretrekker dexamf langt over ritalin. For å merke noe av ritalin må jeg ta såpass høye doser at bivirkninger som angst er langt mer merkbart enn de positive. 5-15mg gir meg en fin effekt, alt etter hva jeg føler for den dagen.
Sist endret av bloodshotEyes; 17. august 2015 kl. 07:04.