Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 963
Når jeg blar nedover i sider i firefox, så lagger det seg nedover. Jeg bruker akkurat samme versjon i Windows, men der går det glatt og fint.
Jeg spurte en kompis av meg, og han hadde lest om dette. Det han husker fra artikkelen var at det var noe i kildekoden i linux som gjorde at firefox oppførte seg treigt i motsettning til i Windows.

Noen som vet noe mer om dette, og som kan hjelpe meg?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Skriv inn about:config i adressefeltet, og søk etter smooth på den sida. Dobbeltklikk på den som kjem opp då, (general.smoothScroll) og sjå om det hjelper.
Hjalp nok dårlig det gitt.

For å forklare det på en litt idiotisk måte (siden det er ganske vanskelig å forklare problemet mitt)
La oss si vi tester et spill i linux og i windows. Spillet har 100fps konstant i windows, det vil si at alt går glatt og fint. Mens i linux, så ligger det spillet på 15-20 fps, det vil si at det er ganske ubehagelig å spille spillet.
Se for deg at spillet heter firefox
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Du er helt sikker på at du har hardware aksellerasjon?

Altså riktige drivere til skjermkort, opengl aktivert etc?
Alt det andre i linuxen fungerer som det skal ihvertfall. Jeg kjører Ubuntu 8.04 med "Ekstra effekter". Så jeg antar at skjermkortdriverene fungerer som de skal. glxgears viser også 1000fps
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sjekk hva glxinfo sier.
Har noe av det samme. Men jeg har fra før fått beskjed om at det er pga Java..
Har samme "problemet" selv med xp. Funker ikke Vidarlo.
Tipper det er noe skjermkort-relaterte greier. Det er vel ikke så farlig? Kanskje det er verre hos deg enn hos meg, men på min pc er det ikke noe du tenker over en gang.....

Sitat av about:config
Here be dragons!
I'll be careful. I promise!
Vis hele sitatet...
Smålo av den.
Har endelig fått det til å fungere.

Men utrolig nok, så lagger skrollinga på denne siden, og ingen andre. Noen som har opplevd det samme?

Altså, skrollinga (eller hele firefox forsåvidt lagger) på www.freakforum.nu, men ingen andre websider.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har på en måte samme problemet med linux. om jeg går på youtube f.eks. spiller av en film fynker det helt fint, men når jeg ska spole i en film så stoppe filmen opp og blir heilt kvite.. for og få en ny film te og fynke må jeg laste siden på ny og vente til filmen har buffra ferdig... jeg kan kunn se filmer på youtube og ingen andre sider som f.eks. killsometime... der fyngere det så si ikke!. har bestilt nytt skjermkort nå, håpe det fynke!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har noe av det samme problemet selv. Tunge sider med mye flash og annet dritt blir helt umulige å ha med å gjøre når jeg kjører firefox i ubuntu (vg.no, dagbladet.no, adressa.no...). Enklere sider går som smurt. Er nogenlunde sikker på at hardwareakselerasjon står på siden alle de "fancy-smancy" greiene funker fint i ubuntu gutsy. Noen som aner hva dette skyldes?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av isolid
Har noe av det samme problemet selv. Tunge sider med mye flash og annet dritt blir helt umulige å ha med å gjøre når jeg kjører firefox i ubuntu (vg.no, dagbladet.no, adressa.no...). Enklere sider går som smurt. Er nogenlunde sikker på at hardwareakselerasjon står på siden alle de "fancy-smancy" greiene funker fint i ubuntu gutsy. Noen som aner hva dette skyldes?
Vis hele sitatet...
At flash suger balle sånn stortsett. Eg har gjort meg den erfaringa at flash er verdt å unngå så langt som overhodet mulig, på alle platformer.
Haha, sant nok. Har installert flashblocker nå. Herlig!