Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 807
Ja, slik ser altså kildekoden ut:

Kode

import java.io.*;

public class Registrering
{
 public treamReader isr = new InputStreamReader( System.in );
  Bufferstatic void main ( String[] args ) throws IOException 
 {
  InputSedReader tastatur = new BufferedReader( isr );
  
  System.out.println("Hei og Velkommen til Registrering skjema for utdøvere i klassen 100 meter hekk, for at vi kan registrere deg trenger vi noen opplysninger om deg");
  
  System.out.println("Hva Heter du?");
  String navn = tastatur.readLine();
  
  System.out.println("Hvor gammel er du?");
  String alder = tastatur.readLine();
  
  System.out.println("Hvor bor du?");
  String bosted = tastatur.readLine();
  
  System.out.println( "Denne informasjonen har jeg samlet om deg: " + navn + " " + alder + " " + " " + bosted + ");
  
  }
}
Bare ett lite tulle skjema som jeg lager, skal ikke brukes til noe spesiellt, men problemet er at når jeg kjører det så ser det slik ut:

http://img169.imageshack.us/img169/8661/javaqs2.th.png

Meningen er at i den siste "System.out.println() skal det komme opp alle informasjonen brukere har skrevet inn.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kvifor har du bosted + "); på den linja der? Bør det ikkje holde med bosted); istadenfor?
Slik ville jeg gjort det

Kode

package main;
import java.io.*;
public class Registrering {
	

	public static void main ( String[] args ) throws IOException {
		BufferedReader reader = new BufferedReader(new InputStreamReader(System.in));
		System.out.println("Hei og Velkommen til Registrering skjema for utdøvere i klassen 100 meter hekk, for at vi kan registrere deg trenger vi noen opplysninger om deg");
		System.out.println("Hva Heter du?");
		String navn = reader.readLine();
		System.out.println("Hvor gammel er du?");
		String alder = reader.readLine();
		System.out.println("Hvor bor du?");
		String bosted = reader.readLine();
		System.out.println( "Denne informasjonen har jeg samlet om deg: " + navn + " " + alder + " " + " " + bosted + "." );
	}
}
Bruk Scanner klassen istedenfor BufferedReader, den er nyere og bedre.
Her er et eksempel med Scanner.

Kode

Scanner input = new Scanner(System.in);
next() kan brukes til å hente Strings, du har også blant annet nextInt() for å integerverdier (alder).
Takk John B ble faktisk litt usikker når jeg bare hørte scanner klassen, men blir det veldig feil å skrive String alder eller hva blir egentlig forskjellen mellom den og int.
forskjellen er at du kan gjøre matematiske operasjoner på ints, men ikke strings.
altså, om du bruker en string, lagres tallet som tekst istedenfor som et tall.
Sist endret av w0t.; 29. februar 2008 kl. 12:13.