Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 900
Hei,
min Creative Zen Vision:M har desverre gått i bakken nå, med meg oppå :P *hater isen på bakken :P*
Så nå bruker den en evighet på å starte i tillegg til att den aldr kommer dit den skal, kommer opp en meldig, den lyder slik:
Recovery Mode
Creative Zen Vision:M
v0.0.22

Så kommer fire valg:
- Clean Up
- Format All
- Reload Firmware
- Reboot


Jeg har prøvd alle alternativene uten att det hjalp.
Når jeg kobler den til pc' via usb er det ingen ting på den og den finner kun 50MB, og det skal være 30 Gig

Så hva kan feilen være... Er det harddisken som har gått til helvette?
Er det mulig for en "vanlig" person å bytte harddisk selv...
Har nettop skrudd opp hele greia og det sitter en 2,5" disk fra Hitatchi der...

Hadde det vært vanlig IDE kabel hadde jeg klart det, men her sitter den noe småtteri...

[EDIT]
LØSNING
Altså jeg fant ut hvordan man bytter harddisk, men er det i det hele tatt det som er problemet mitt?

Lurer også på om det er sata eller IDE
Sist endret av Chrispo; 22. februar 2008 kl. 18:49.
Mye kan tyde på at disken har gått, ja. Sjekk først at disken sitter skikkelig i. Du kjenner ingen som har en disk du kan låne og prøve med? Så slipper du å gå til innkjøp av en disk hvis det skulle vise seg at det ikke er disken som er problemet.
Sitat av Chrispo
Lurer også på om det er sata eller IDE
Vis hele sitatet...
IDE er store flate djevelkabler.

Sata er små søte <3
Jeg så på bildet fra løsningen din, og det ligna litt på sata (ikke helt slik jeg kjenner den) men kontaktpunktene så ut til å være like de som er på sata-disker:-)
Chrispo's Avatar
Trådstarter
Prøvde rovery tool nå... Den siar bare att spilleren ikke er connecta... skal prøve å få lant meg en 2,5" hdd i løpet av uka... blir en kjedelig uke på skolebussen uten musikk ass :P
Det er ikke en sata harddisk, harddisken har atapi-6 interface, mens sata er atapi-7.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Er nok 1,8".
Chrispo's Avatar
Trådstarter
Ok, takk for svar så langt men noen som da vet hvor jeg får kjøpt meg en slik harddisk...
Skal få lånt en lik mp3 spiller av en kompis og prøve med harddisken hans og funker det hadde det vært greit å vite hvor jeg kan kjøpe ny harddisk.