Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2101
Jeg prøvde fleinsopp forrige helg og hadde en litt vanskelig opplevelse, det første i trippen var fantastisk men begynte å få litt panikk etter hvert og fikk en jævlig ''stress'' følelse, det varte ca 30-40 minutter. Jeg har lyst å få en bra soppopplevelse siden kameraten min hadde det kjempebra igjennom hele turen. Burde jeg ta det igjen, og burde jeg ta mer eller mindre?
Hvor mye tok du, og hadde kompisen din tatt det før?

Kan som regel være lurt å begynne i det små. Stressfølelsen
kan jo også ha kommet fra "miljøpåvirkning", situasjoner som
er uproblematisk i hverdagen kan anta uante proporsjoner
på sopp.
Hadde du planglagt turen din dårlig på forhånd? Noen gjøremål? Hvordan var du før du inntok soppen?

Dårlig humør den dagen? Noe spesielt du hadde på tankene?

Du kjenner og har ett godt forhold til kameraten din?

Hvor mye sopp spiste du? Hvor kraftige visuelle hallusinasjoner/forvregninger fikk du?
Sist endret av Azarat; 18. oktober 2012 kl. 20:56.
Jeg tok 25 sopp ca, vet ikke helt hvor mye i gram. Vi var opp i skogen, og kompisen min hadde ikke tatt det før.
Det kan være at det gikk dårlig fordi jeg mistet mobilen min rett før jeg trippet, men vet ikke helt.
Sitat av turgåeren911 Vis innlegg
Jeg tok 25 sopp ca, vet ikke helt hvor mye i gram. Vi var opp i skogen, og kompisen min hadde ikke tatt det før.
Det kan være at det gikk dårlig fordi jeg mistet mobilen min rett før jeg trippet, men vet ikke helt.
Vis hele sitatet...
Det du sa der er jo akkurat slike ting som kan gjøre at en trip går mildt sagt til helvete.

Er det noe du ikke liker som du går å tenker på hele tiden er det absolutt ikke en god tid å innta psykedeliske stoffer som er så kraftige som sopp.
Sist endret av Marr; 18. oktober 2012 kl. 21:00.
Det er bestekameraten min (kjent han siden førsteklassen) spiste soppen tørr, hadde ikke veldig dårlig humør men ikke veldig bra, fikk ganske kraftige synsvregninger (skyer gjorde seg om til øyne, trær bølget skikkelig osv)

Sitat av Marr Vis innlegg
Det du sa der er jo akkurat slike ting som kan gjøre at en trip går mildt sagt til helvete.

Er det noe du ikke liker som du går å tenker på hele tiden er det absolutt ikke en god tid å innta psykedeliske stoffer som er så kraftige som sopp.
Vis hele sitatet...
Men synes du jeg burde prøve det igjen når jeg er i godt humør og uten noe dårlig å tenke på?
Sitat av turgåeren911 Vis innlegg
Jeg tok 25 sopp ca, vet ikke helt hvor mye i gram. Vi var opp i skogen, og kompisen min hadde ikke tatt det før.
Det kan være at det gikk dårlig fordi jeg mistet mobilen min rett før jeg trippet, men vet ikke helt.
Vis hele sitatet...
25 sopp er en grei nybegynnerdose, men helst ikke noe mer enn det. Man kan let bli skremt den første gangen.

At du mistet mobilen kan gjerne påvirke turen. Disse negative tankene kan raskt ti-dobble seg under soppturen. Har opplevd kraftig stressende noia slik du snakker om før. Det er ikke god opplevelse. Jeg hadde ikke planlagt turen godt nok og det endte med en helvettes kveld.

Men jeg kan love deg at hvis du planlegger turen bedre og "avlyser" om det skjer noe i forkant, vil turen bli mye bedre

Var dere kjent i skogen dere var i?

Tror det kan være lurt å prøve den/de første gangene i godt kjente omgivelser.
Sitat av turgåeren911 Vis innlegg
Det er bestekameraten min (kjent han siden førsteklassen) spiste soppen tørr, hadde ikke veldig dårlig humør men ikke veldig bra, fikk ganske kraftige synsvregninger (skyer gjorde seg om til øyne, trær bølget skikkelig osv)

Men synes du jeg burde prøve det igjen når jeg er i godt humør og uten noe dårlig å tenke på?
Vis hele sitatet...
Ser ikke noe problem i å prøve det igjen, men jeg ville latt det gått en stund før jeg eventuelt gjorde det igjen. Sommerferien f.eks er den eneste tiden hvor jeg kunne gjort noe sånnt. 0 niks nada bekjymringer og bare slappe helt av.

Tenk godt igjennom før du bestemmer deg.
Sist endret av Marr; 18. oktober 2012 kl. 21:09.
Sitat av turgåeren911 Vis innlegg
Det er bestekameraten min (kjent han siden førsteklassen) spiste soppen tørr, hadde ikke veldig dårlig humør men ikke veldig bra, fikk ganske kraftige synsvregninger (skyer gjorde seg om til øyne, trær bølget skikkelig osv)



Men synes du jeg burde prøve det igjen når jeg er i godt humør og uten noe dårlig å tenke på?
Vis hele sitatet...
Ja, men du burde kanskje vente en liten stund før du gjør det igjen.
Høres ut som du hadde potensialet for en god tripp, men som nevnt
over var det trolig usikkerheten rundt mobilen som gjorde negativt
utslag.

Skog og natur er jo ellers et godt valg for en tripp.
Nå som du nogen lunde kjenner litt av effektene vil jeg nok tro du kan øke litt på doseringen om siste dosering ikke ble for "kraftig". Vil kanskje anbefale 35-50.

25 sopp er ca 1g, 50 sopp er 2g.
Takk for svar folkens, tror nok jeg venter litt før neste gang, og da skal jeg planlegge godt på forhånd ^^
Sitat av turgåeren911 Vis innlegg
Takk for svar folkens, tror nok jeg venter litt før neste gang, og da skal jeg planlegge godt på forhånd ^^
Vis hele sitatet...
Fint å ha fri både dagen du planlegger å ta sopp, såvel som dagen
derpå. Ha gjerne også en liten knert med god sprit i sekken, og en
joint i bakhånd (ferdigrullet!). Tar selv av og til et shot eller to med
whisky på vei opp, og en lun rev etter hvert.


Sitat av Azarat Vis innlegg
Nå som du nogen lunde kjenner litt av effektene vil jeg nok tro du kan øke litt på doseringen om siste dosering ikke ble for "kraftig". Vil kanskje anbefale 35-50.

25 sopp er ca 1g, 50 sopp er 2g.
Vis hele sitatet...
Han har bare 1 tur under beltet, og den gikk litt skeis, så jeg ville anbefalt
å holde doseringen noenlunde lik. Tok selv rundt 15 da jeg debuterte, det
gikk bra, men var heftig nok den gangen.

Ellers er vekt best synes jeg. Merkelig forresten hvordan mange sier at
1 gram er rundt 25 sopp, jeg ender alltid opp på mellom 30 og 40 et sted,
og det er ikke nødvendigvis små sopp. Kanskje noe galt med vekten min...
Sist endret av PVestlandia; 18. oktober 2012 kl. 22:21.
Spørsmålet er egentlig om DU vil prøve igjen. Husk at du risikerer å oppleve det samme, betyr det at du skal prøve igjen og igjen helt til du er fornøyd?
Sitat av Glennissen Vis innlegg
Spørsmålet er egentlig om DU vil prøve igjen. Husk at du risikerer å oppleve det samme, betyr det at du skal prøve igjen og igjen helt til du er fornøyd?
Vis hele sitatet...
Ingen sopptur er det samme, ingen.

PVestlandia: Er du noe på shroomery.org?
Sitat av Glennissen Vis innlegg
Spørsmålet er egentlig om DU vil prøve igjen. Husk at du risikerer å oppleve det samme, betyr det at du skal prøve igjen og igjen helt til du er fornøyd?
Vis hele sitatet...
Det er kun opp til den enkelte om dette er verd å gjøre eller ikke.
Det er ikke noe en gjør mot sin vilje, spesielt ikke etter en ubehagelig
opplevelse.


Sitat av Azarat Vis innlegg
Ingen sopptur er det samme, ingen.
Vis hele sitatet...
Derfor.
Sist endret av PVestlandia; 18. oktober 2012 kl. 22:25.
Alltid lurt litt på hva som er skadelig rundt denne soppen? Hvilke skader gjør dette?
Game disconnected
pokemon's Avatar
Er du mindreårig TS? ligger det i bakhodet ditt at du kan bli busta av foreldre eller lignende så kan det kanskje være en grunn til at ting går galt? Uansett så kan du jo også gå ned i doseringa for å få en litt mildere rus som er litt lettere å håndtere.
Sitat av Paradise Jonas Vis innlegg
Alltid lurt litt på hva som er skadelig rundt denne soppen? Hvilke skader gjør dette?
Vis hele sitatet...
Er ikke dokumentert noe spesielt skadelig ved den etter det jeg vet. Den kan dog utløse psykoser og man kan oppleve flashbacks senere. HPPD (halucinogen percistent perception disorder) i sjeldne tilfeller.
Navbruker fra Moss
ja er bare å forsette gjerne øk dosen litt, alltid vemmelig første gangen, kjør på!
Hver mindre ting er med å påvirker en trip, så neste gang bør du bare planlegge litt før du starter (noen dager før). Den dagen kan du jo bare drive med yoga og meditering, samt ta deg en jonas. Da vil du nok få en fin opplevelse. Samme dose høres bra ut i mitt hode.
Kanskje ta en del mindre, om du skal ta det igjen - ta det i tryggere omgivelser e.l. Kan hjelpe for en god opplevelse!