Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1572
Når man har tatt en del concerta over noen dager, ( med søvn ) men mye våkenhet, ender jeg opp med å sitte å klore meg i trynet uten å egentlig tenke over at jeg kan stoppe, hva er det som gjør det der? Flere som har opplevd det, på concerta?
Det har nok noe med psykose å gjøre. Tror ikke det hender om du ikke er predisponibel for det.
Psykose? Det var vel å ta litt hardt i.

Om jeg ikke husker feil har det vel noe med at sentralstimulerende vil gjøre nervene "overfølsomme" slik at du vil klø og derfor klore deg.
Sitat av Azarat Vis innlegg
Det har nok noe med psykose å gjøre. Tror ikke det hender om du ikke er predisponibel for det.
Vis hele sitatet...
Det har nok det ja, på hvilket grunnlag kan du si det?

Det kalles en bivirkning, ikke en psykose... jeees!
Jeg kan si deg at concerta er relativt sterkt oppkvikkende middel. Stoffet som på markedet kalles "Concerta" er nærmest en amfetamin-light-versjon av alminnelig amfetamin. Så hvis du har brukt stoffet *mye* over en periode, er det slett ikke rart du får noenlunde de samme symptomene som meth-brukere.

Bare for å spørre; hvilke andre bivirkninger har du fått av concerta-bruken ??, og tror du at du var i nærheten av psykose på et punkt i løpet a perioden du heiv i deg concerta`??
Sitat av ztaale Vis innlegg
Det har nok det ja, på hvilket grunnlag kan du si det?

Det kalles en bivirkning, ikke en psykose... jeees!
Vis hele sitatet...
Jeeeees! Ro deg ned to hakk da!

*jeg tror*, skrev jeg. Beklager, skrev litt for rask.

Etter ett kjapt søk er det ikke helt sikkert om hva som skyldes denne kløingen på sentralstimulerende. Det kan både være psykisk (man føler insekter ol. på huden, tegn på psykose?) eller som følge av mye svette og repetitiv kloring på huden.
Navbruker fra Moss
husker dagen legen skrev ut resept på concerta til meg, hørte elvis synge viva las vegas for det var full jackpot for meg!

men har ikke fått noen bivirkninger!
Concerta i flere dager med mye våkenhet som du sier, er dømt til å gi visse bieffekter - kanskje det er det du opplever?