Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  59 6062
Sitat av TanteOlga Vis innlegg
siden jeg kan legge sammen to og to så skjønner jeg at dette garantert er en av de innvandrerne som ikke eier folkevett/folkesikk som av en eller annen grunn har startet i ett service yrke!

Hver gang jeg opplever frekke buss sjåfører så er det en innvandrer dessverre!

Gi fyren sparken
Vis hele sitatet...
Noen ganger spekulerer jeg fælt på om du har laget deg en bruker her på freak bare fordi du liker trolling.

Nordmenn har ikke mye folkeskikk ovenfor innvandrere de heller. Har selv jobbet som vasker over en kort periode, innvandrerne var de som sto på mest. Det var også de som tok mest ansvar ovenfor jobben.

Her er en sak som går motsatt vei av det du sikter til. Ufordragelige fulle nordmenn som skal hjem fra byen.

Jeg blir flau over hvordan enkelte mennesker i denne byen behandler bussjåførene.
Nå er det da slik at bussjåfører absurd nok er strafferettslig ansvarlig hvis personer under 15 blir tatt for å ikke ha på seg bilbelte i bussen, det vil si noen tusen i bot og to prikker på rullebladet, det vil si at bussjåføren må vinke farvel til både jobb og førerkort hvis en gjeng under 15 år blir tatt for å ikke ha bilbelte på seg i bussen. Jeg vil tro at dette var for å statuere et eksempel for å få andre til å bruke bilbelte, det er vanskelig å se at en person har lettere motorisk funksjonhemming som var grunnen i denne saken.
Sitat av Tnh Vis innlegg
Nå er det da slik at bussjåfører absurd nok er strafferettslig ansvarlig hvis personer under 15 blir tatt for å ikke ha på seg bilbelte i bussen, det vil si noen tusen i bot og to prikker på rullebladet, det vil si at bussjåføren må vinke farvel til både jobb og førerkort hvis en gjeng under 15 år blir tatt for å ikke ha bilbelte på seg i bussen. Jeg vil tro at dette var for å statuere et eksempel for å få andre til å bruke bilbelte, det er vanskelig å se at en person har lettere motorisk funksjonhemming som var grunnen i denne saken.
Vis hele sitatet...

Say what? Har du kilder på dette?
Busselskapet har beklaget hendelsen, men fastholder at de har et ansvar for at alle barn sitter med beltet fastspent.
Vis hele sitatet...
Denne gjorde meg forbanna!
Her kaster de av en autistisk unge på 8 år midt i sentrum, og de våger å forsvare seg?
HVA..FAEN!

Det pakket som snakket med VG burde ryke vekk fra jobben på flekken!
for å ikke nevne sjåføren.
Sist endret av Pandalicious; 17. oktober 2012 kl. 18:26.
Sitat av Pandalicious Vis innlegg
Denne gjorde meg forbanna!
Her kaster de av en autistisk unge på 8 år midt i sentrum, og de våger å forsvare seg?
HVA..FAEN!

Det pakket som snakket med VG burde ryke vekk fra jobben på flekken!
for å ikke nevne sjåføren.
Vis hele sitatet...
Du beskylder bussjåføren for å gjøre jobben sin, å sette av en unge som nekter å sette seg og ha på seg seler? Bussjåføren er pliktig til å gjøre det.

Det er heller foreldrene til gutten som kjenner han best og forstår at han er så handikappet at han har problemer med å ta bussen som må ta ansvaret.
Sist endret av Azarat; 17. oktober 2012 kl. 18:39.
Terminal Arbeider
Radium93's Avatar
Trådstarter
Sitat av Azarat Vis innlegg
Du beskylder bussjåføren for å gjøre jobben sin, å sette av en unge som nekter å sette seg og ha på seg seler? Bussjåføren er pliktig til å gjøre det.

Det er heller foreldrene til gutten som kjenner han best og forstår at han er så handikappet at han har problemer med å ta bussen som må ta ansvaret.
Vis hele sitatet...
Han nektet ikke å sette seg og ta på seg belte. Han greide det ikke fordi han har vanskligheter med å gjøre ting som vi som er friske greier med letthet
Kjære foreldre til en autist.

Det er meget smart å kreve at bussjåføren skal ringe dere når han setter av barn som presumtivt ikke har lyst til å sikre seg, når dere selv ikke gidder å opplyse bussjåføren om at barnet kan slite med dette.

Det er meget smart å tro at bussjåføren vil hjelpe autisten med å ta på seg beltet, når hans egen bror ikke gjør det.

Bussjåføren handlet som han gjorde fordi han ikke hadde informasjonen til å handle bedre. Dermed har han gjort intet galt. Det er først og fremst foreldrene som må ta lærdom av dette, da det er de som er ansvarlig for at deres sønn skal klare seg. At barnet ikke klarer å ta buss på egenhånd, er ikke noe sjåføren er ansvarlig for.
Sitat av ZaiRoX Vis innlegg
Sorry her altså, men det er så sinnsvakt mange drittunger som tar de skolebussene at jeg forstår bussjåføren. Alt fra hærverk, skriking og slosskamper.

Det er viktig å forstå at skolebussene ikke er en institusjon. Hvis vedkommende ikke er istand til å ta vare på seg selv, så bør man heller velge andre transportmuligheter, eller reise sammen med verge.
Broren var tydeligvis ikke voksen nok til å ta ansvaret her.

Det at man kan bli kastet av bussen er heller ingen nyhet. Det er den eneste sanksjonen de har, og skolene har også informert foreldrene om denne muligheten.

Det er selvfølgelig leit at det i dette tilfellet var snakk om et medisinsk problem, men når vedkommende ikke engang er istand til å forklare det for sjåføren så er det jammen ikke mye man kan forvente.
Vis hele sitatet...
Om han ikke klarer håndtere/takle skolebarn på bussen burde han få seg et annet yrke
Mesteparten av bussene eg tar i dag har ikke belte i hele tatt!
Sitat av Radium93 Vis innlegg
Han nektet ikke å sette seg og ta på seg belte. Han greide det ikke fordi han har vanskligheter med å gjøre ting som vi som er friske greier med letthet
Vis hele sitatet...
Så hvorfor sender foreldrene han på bussen når han har vanskeligheter med å ta bussen?

Bussjåføren er ikke en hjelpepleier til å sette ned passasjerene (huff, da hadde det tatt lang tid å kjørt buss), oppgavene til en vanlig bussjåfør er følgende:

- Frakte passasjerer så presist og sikkert som mulig.
- Hjelpe til med inn og utlossing av passajerer (ut og inn dører + bagasje i bagasjerommet)
- Vurdere trafikkbildet og kjøre sikkert.
- Vurdere bussens tekniske stand og få den til service.

Følger ikke passasjeren reglene har bussjåføren rett til å sette av den passasjeren.