Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 12643
hei, jeg har nettopp kjøpt en iphone 4 av en kompis som er låst, eller det er kun telenor som funger på den. hjelper det vis man jailbreak'er den? jeg er ikke kjent i iphone verden men jeg søkte ''unlock iphone 4'' på youtube så kom det noe som hetet for jailbreak, hva den gjør det er jeg ikke sikker på. men anyway er det noen som kan hjelp meg å låse den opp, altså fjern operatørlås på andre ord?

takk for svar!
Nei, jailbreak låser opp filsystemet så du kan installere programvare Apple av en eller annen grunn ikke liker.

Å fjerne operatørlåsen kan gjøres ved å kontakte operatøren som har låst den, altså Telenor
Det finnes da vel jailbreaks som fjerner operatørlåser også? Mulig det ikke finnes til iPhone 4 enda men..
jeg kjenner ikke første eieren til mobilen, så det blir litt vanskelig å gå rundt å spør å spør. så tenkt kanskje noen kunne hjelpe meg ved å fjerne operatørlåsen ved en program eller ja. det må jo finnes et eller annet greie som man kan fjerne operatørlåsen uten å kontakte telenor. håper på en positivt svar
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Four4Twenty20 Vis innlegg
Det finnes da vel jailbreaks som fjerner operatørlåser også? Mulig det ikke finnes til iPhone 4 enda men..
Vis hele sitatet...
det finnes en app på cydia som låser opp telefonen ihvertfall.
men denne krever "skikkelig JB" ikke type jailbreakme.com men som blackra1n, greenpois0n, redsn0w osv
Er vesentlig letter å ringe første eier enn å jailbreake.

Sitat av hemmelig Vis innlegg
jeg kjenner ikke første eieren til mobilen, så det blir litt vanskelig å gå rundt å spør å spør.
Vis hele sitatet...

Ring forrige eier. Be om nr til forrige eier.
Er det så vanvittig vanskelig å tenke ut sjøl?
Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
det finnes en app på cydia som låser opp telefonen ihvertfall.
men denne krever "skikkelig JB" ikke type jailbreakme.com men som blackra1n, greenpois0n, redsn0w osv
Vis hele sitatet...
vil du fortell hvordan man gjør det?
Sitat av enanthate Vis innlegg
Er vesentlig letter å ringe første eier enn å jailbreake.




Ring forrige eier. Be om nr til forrige eier.
Er det så vanvittig vanskelig å tenke ut sjøl?
Vis hele sitatet...
Ringe forrige eier? Hvorfor?

Ring Telenor. Si du har kjøpt en brukt telefon og vil få fjernet operatørlåsen.
Er det ikke gått 1 år enda, så er det vell 200 kr å betale. Du ser opp serienummer på telefonen eller IMEI nr og de åpner den på 2 sekunder.

Sitat av hemmelig Vis innlegg
vil du fortell hvordan man gjør det?
Vis hele sitatet...
Søk på en av de på google.com.....
http://www.google.no/#sclient=psy-ab...w=1680&bih=869

Googla det for deg.

Har du stjelt en telefon fortjener du å brenne. Hvis ikke gjør som enanthate sa, kontakt forige eier og be om nummer til første eier.
jeg prøvde mye men jeg klarte ikke, når jeg prøver å jailbreake den med redsn0w så får jeg opp meldingen her (unrecognized bulid.
fingerprint: 231aa2ae683efbf270c71ebe7fe944ce

please check whether you have the latest version of redsn0w
and whether this is iOS version is supported yet.

NOTE: you can manually specify which build to use by going to
''Extras->select IPSW'' (sometimes you can use this trick
ans just use the latest supported build to for your device).)

har prøvd med flere version av redsn0w men det funger ikke. prøvde også å gå inn på jailbreakme.com men nettsiden fungerte ikke hos meg. er det noen som kan kan si hva jeg bør gjør? har altså prøvd forskjellige måter men kommer meg ingen vei, når den spør etter ''select IPSW'' da skjønner jeg ikke hva den trenger :/, noen som vil forklare/hjelpe til? takk!
Problemet ditt er først og fremst at folk uttaler seg om ting de tror i stedet for ting de vet. Har du eller den forrige eieren oppdatert den stjålne telefonen til iOS 4.0.1 eller senere er det ikke mulig å simkortåpne telefonen. Punktum. Det er visstnok noen som har fått såkalte "gevey sim" til å funke (google det), men det er også mange hvor det ikke funker hos. Hvis du ikke tør å ringe Telenor har du ikke andre valg enn å bruke den som en iPod. Tiden for "ulovlig" simkortopplåsning av iPhones er forbi.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Problemet ditt er først og fremst at folk uttaler seg om ting de tror i stedet for ting de vet. Har du eller den forrige eieren oppdatert den stjålne telefonen til iOS 4.0.1 eller senere er det ikke mulig å simkortåpne telefonen. Punktum..
Vis hele sitatet...
jeg oppdaterte den idag.
versjon: 5.0.1 (9A405)
Modemfirmware: 04:11:08

så du sier det er ingen muligheter bortsett fra å ringe Telenor eller å bruke gevey?
jeg trur faktisk den er låst, fordi jeg brukte også telenor sim på den nå, men null dekning : /
Vel, poenget med jailbreak, og grunnen til at skaperen av den første jailbreaken lagde den, var for å bruke en annen operatør. Så å si at det ikke fungerer er jo bare vås, men ring telenor du. Tror også du kan gå på sidene dems og skrive inn IMEI nr så får du instrukser, det gjorde jeg med min nokia da jeg gikk fra telenor til tele2.
Sitat av twixtor Vis innlegg
Vel, poenget med jailbreak, og grunnen til at skaperen av den første jailbreaken lagde den, var for å bruke en annen operatør.
Vis hele sitatet...
Jesus Kristus. Før du uttaler deg så kraftig og bestemt om noe er du nødt til å være sikker på hva du snakker om. Jainbreak betyr å få tilgang til filsystemet til telefonen slik at man f.eks kan installere annen programvare enn den Apple tilbyr på appstore. Unlock (som er noe helt annet) betyr å åpne telefonen for bruk med andre teleoperatører.

Jeg, i motsetning til deg, vet hva jeg snakker om nå. En jailbreak, uansett hvordan man velger å gjøre det, vil ikke kunne simkort-opplåse en iPhone 4 med iOS5.
Når kom den siste updaten? (Altså ikke når du oppdaterte, men når den var utgitt)
Broren min updated sin 3GS når den først kom, da fikk han ikke til å låse opp den, men etter når siste jailbreak versjon kom (tror det var ra1n eller noe sånt) så fikk han låst opp den.

Var litt gøy å se reaksjonen til han telekiosken når han spurte om tips eller hva det nå var Da dette var på den tiden (er det sånn enda?) når det ikke var mulig å låse opp de.
Skrev ikke TS at han kjøpte den av en kompis??
www.ipod1.no
Der finner du rett svar.

Du kan også bare glemme å få den låst opp uten gevey og jailbreak, som DonTomaso skriver.
TS skrev at han kjøpte den av en kompis, men når ts ikke vil ringe telenor så er det nok fordi telefonen er stjålet. For hvis det er slik han skriver så hadde telenor vært enkleste valg...
Hvis du følger denne guiden for å finne UUID http://www.youtube.com/watch?v=mi6ij4L3w5o så blir det litt enklere for oss å hjelpe deg.