Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 636
Heisann freaks!

Bestilte meg en iMac, og den kom i går. Har en MBP fra før av, hvor jeg har alt av musikk, spill, videoer, dokumenter osv., altså ting jeg ikke vil miste.
Jeg brukte overføringsassistenten, og valgte å flytte over fra en sikkerhetskopi på TimeCapsule. Det er her problemet kommer.

Jeg har nå to brukerkontoer på maskinen, den ene kan ikke bruke den andre brukeren sine filer, og omvendt. Dette irriterer jeg meg grønn på, har prøvd å endre rettighetene på mappene (som dokumenter, bibliotek osv) til at alle kan skrive og lese, men uten resultat.

Har endt med å logge av den nye brukeren og heller logge inn på den gamle.
Dette vil jeg egentlig ikke, jeg vil ha en bruker, og ikke to som ikke fungerer sammen.

Hvordan kan jeg "låse opp" mappene, slik at jeg kan flytte alt over på en bruker og bruke dokumentene derfra?

Takk på forhånd,
fisk23
Man kan endre på rettigheter, men det enkleste er vel å logge inn på den ene kontoen, flytte alt til mappen som heter "Shared", logge inn på den andre kontoen og hente det fra "Shared". På norsk heter denne mappen "Felles".
Theophobia
fisk23's Avatar
Trådstarter
Høres ut som det kan fungere, takk!

Poster senere om det fungerte!