Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2697
Hei!

Jeg har en ipod touch 2.gen der skjermen er helt knust. Dette gjør at det bare blir svart skjerm på den, selvom jeg vet at den er på.

Jeg vil ha ut noen bilder fra den, men når jeg koblet den til pc'n, sa itunes at jeg måtte taste koden. Skjermen er helt ødelagt, så jeg kan ikke bruke den.

Vet noen om en måte å komme seg inn i filsystemet på ipoden?
Ta backup av den, så tar du å leser av backup filen?

Alternativt, håpe på at det har kommet en oppgradering, slik at du kan oppgradere den (og den tar dermed backup automatisk)

Last ned SQLite Manager til firefox, og åpne opp backup filen i den - så har du tilgang til alt innhold =)
Bustern's Avatar
Trådstarter
Problemet er for at den skal kunne kobles til itunes, må jeg taste in koden, noe som er umulig siden skjermen ikke fungerer
På min iPhone kan jeg gå inn i "Internal Storage" og hente ut bilder via Min Datamaskin,
trenger ikke gå veien om iTunes.

Kanskje det funker for iPods også?
Bustern's Avatar
Trådstarter
Den kommer ikke opp i min datamaskin...
Tilogmed min old school iPod kommer opp i Min Datamaskin, merkelig?

Sikker på at den er på da?
Den bør jo komme opp der, hvis den kommer opp i iTunes.
Bustern's Avatar
Trådstarter
Den kommer ikke opp i itunes, men det kommer en melding som sier "Itunes kunne ikke koble til Ipod-enheten fordi den er låst med en kode. Du må oppgi koden på iPod-enheten før den kan brukes med itunes"
Skru av ipoden da?
Vil tro det skal være mulig å komme inn da.


Jeg klarte i allefall å ta backup av min iphone som ikke hadde skjerm, uten å taste inn koden. Men husker ikke nøyaktiv hva jeg gjor for å få det til.
DFU mode... La iPoden være tilkoblet til iTunes hele tiden. Hold inne powerknappen og homeknappen i 3-5 sec. Så slipper du powerknappen, mens du fortsatt holder inne home. Da vil den etterhvert dukke opp i iTunes med en beskjed der det står at enheten er i DFU mode og må gjennopprettes for å kunne brukes med iTunes. Gjennopprett og velg restore from backup, når iTunes er ferdig med å restore. (Veldig enkelt og greit, bare å følge instruksene i iTunes.)

Kilde
Jack of all trades
Apoxi's Avatar
Problemet da er vel at han kan miste bildene han har på den hvis det er lenge siden han tok backup sist.

Apoxi
Sitat av Apoxi Vis innlegg
Problemet da er vel at han kan miste bildene han har på den hvis det er lenge siden han tok backup sist.

Apoxi
Vis hele sitatet...
Vel. Slik som jeg ser det så er alternativet å ha en låst ipod touch liggenes i skuffa med knust skjerm. Da er det bedre å få ut noen bilder, om ikke alle, enn ingen. Men ta å høyreklikk og se om det går ann å velge back up, selv om det er passcode på iPoden.. For da backer iTunes opp alt innhold, og du kan restore uten at du mister noe. Btw husker du hvilken firmware den kjører? Husker nemlig det var en passcode bug for en tid tilbake, men kanskje vanskelig å gjøre når du ikke ser en dritt på skjermen..
Bustern's Avatar
Trådstarter
Å gjennoprette den er uaktuelt. det er vel 2.1.2 den kjører.. veldig lenge siden den knuste...
Test med Ubuntu Live CD, jeg har i hvert fall fått disktilgang til diverse iDevices derigjennom...