Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1459
Formuen til verdens tre rikeste mennesker er større enn inntektene til verdens 600 millioner fattigste.

Å slette gjelden for de 20 fattigste landene i verden ville kostet mellom 5,5 og 7,7 milliarder dollar, mindre enn prisen på et B2 bombefly

Fattigdom tvinger over 250 millioner barn til barnearbeid.

I Brasil får en svart kvinne i gjennomsnitt fire ganger mindre i lønn enn en hvit mann, men hun jobber tre ganger så mye.

I Norge koster et internettabonnement i gjennomsnitt 1,2 prosent av en månedslønn. I Nepal koster det samme 278 prosent av månedslønnen.

- De fattigste 20 prosentene av verdens befolkning, får 1,1 prosent av verdens inntekter.

For hver hundrelapp vi bruker går en krone til de fattige.

I Norge tjener vi i gjennomsnitt cirka 21.000 kroner måneden. I Sierra Leone: 100 kroner per måned.

- Hvert år bruker vi i Vesten årlig 80 milliarder kroner på parfyme og 112 milliarder kroner på mat til kjæledyrene våre. For 85 milliarder kroner per år kunne man skaffet nok mat til alle fattige i verden.

http://www.undp.no/monetas/main.html

Sist endret av Painkiller; 13. mars 2002 kl. 13:06.
I norge koster en pakke sigaretter 80 miliarder ganger mer enn i andre land... Det samme gjelder for alkohol... Jeg synes det er uretferdig jeg!

Scha
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Dessuten støtter vi dem ved å kjøpe røyk og alkohol!
Zpeef og scha... Dere er überidioter
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
painkilelr jeg er 100% enig... derfor har jeg bestemt meg for at når jeg blir rik skal jeg ikke ha mer penger enn de.. ja.. la oss si 100 million fattigste på jorden...
Opprinnelig postet av plumRad
Zpeef og scha... Dere er überidioter
Vis hele sitatet...
Trenger ikke fortelle oss det da.. Det viste vi jo... Har vi noen gang nektet???

Scha
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Har noen sagt noe annet kanskje??
Selv om tallene er sjokkerende er de vel egentlig gammelt nytt. Noe er helt forferdelig skjevt, til og med kapitalistene ser det, men deres ego er for stort til at de gidder å gjøre noe med det. Trist, men slik er vår stakkarslige verden.
Verden er urettferdig
Livet er urettferdig
Alt er urettferdig

Og sånn kommer det til å fortsette å være. Hva er egentlig vitsen med å bry seg (misforstå meg rett, det jeg mener er at vi er heldige hvis det er liv på jorda om 100 år....)
Okay, dere er idioter alle sammen. Vel nesten...
Forøvrig syns jeg ikke nordmenn fortjener ikke sin rikdom, så sløve og apatiske og uensgasjerte og late og utakknemlige som vi er. Jeg syns ikke gjennomsnitts nordmannen fortjener verken godt helsestell, utdanning, aldershjem eller noe. This world sucks and it's our fault...
uretferdig ja

og tror alle dere høyrehuer at det vil bli bedre av å stemme det dere gjør ?


[edit]
ikke at jeg tror *vips* hvis alle hadde stemt som meg hadde alt vært bra
[/edit]
Sist endret av Metz; 13. mars 2002 kl. 22:37.
Trådstarter
Opprinnelig postet av Metz
uretferdig ja

og tror alle dere høyrehuer at det vil bli bedre av å stemme det dere gjør ?


[edit]
ikke at jeg tror *vips* hvis alle hadde stemt som meg hadde alt vært bra
[/edit]
Vis hele sitatet...
og du stemmer hva?
Ess.. er rettferdig nok synes jeg. Er man ikke l33t nok til å tjene penger er man det kanskje enkelt ikke
Opprinnelig postet av TipeX
Ess.. er rettferdig nok synes jeg. Er man ikke l33t nok til å tjene penger er man det kanskje enkelt ikke
Vis hele sitatet...
Hah ... ?
Jeg håper virkelig det var ment som en spøk ...
hvor ble kynismen av?

The world does not suck, and even if it did - it's not our fault... Hvorfor kan ikke øynene våre være lukket av og til...?
svarte på pm nå painkiller..
jeg er på venstresiden
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
hmmmzz......skjev fordeling okei
Hvis USA brukte 0,5 av sin BNP kunne de halvert all fatigdom i verden. I dag bruker de 0,1.