Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 3489
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
fortsettelse fra denne threaden
▼ ... noen uker senere ... ▼
jeg syntes det er helt kult med innvandrere. men de skal faen meg passe seg litt! Jeg vet ikke om innvandrere får strengere straffer enn nordmenn, men det burde de få. om noen av dere leste i magasinet for en stund siden, om den stakkars araberen som boddde i norge og satt i fengsel pga heroin smuggling. den var vinklet som om det var synd på ham fordi han ikke fikk møte sønnen og kona igjen, fordi han blir kastet ut av norge. det skulle han vel faen meg ha tenkt på?

men forøvrig er jeg enig med det mange av dere har sagt om intergrering av innvandrere. hehe, man ge her har vist til statistikker om negere i fengsel etc. dette er for dumt. det er ikke noe vi, iallefall ikke jeg, kan forholde oss evt. meg til.

eller hva?
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
*sukk* Og no begynner rasismediskusjonene igjen... FAEN!

Jaja... Innvandrere bør ikkje få strengere straffer en nordmenn.
Folk bør få straffer etter kor stort og jævlig rullebladet er.

Og det der med at han ikkje burde få møte kona si. Kor jævla idiotiskt er vel det?!
Dette er jo norge for faen! Skjerp deg! "nei! Du er innvandrer og du har smugla heroin in til landet! Du får ikkje lov å møte familien din lenger fordi at du måtte ta en ulovlig jobb fordi at alle nordmenn er non jævla rassistpakk som ikkje gjer svartinger som deg jobb!"

Kva veit vel vi om GRUNNER til at han begynte å selge heroin?
Trur ikkje det var pga at "Hey! Dritbra! Kan tjene MASSE penger på dette her og snylte på de jævla nordmenna samtidig!"... Trur nok ikkje det var det han tenkte nei. Fyren har jo faktiskt familie som du sa. Trur du ikkje han var klar over riskene? Den mannen hadde meir en sikkert tatt seg en legal jobb vis han hadde fått det, men han FIKK DET IKKJE og derfor måtte han ta en annen jobb sånn at han kunne tene penger for å forsørge familien sin.

Han flytta jo hit fordi at han ville bu på en bedre plass, ikkje sant? Trur du virkelig at han hadde solgt heroin vis han hadde hatt et valg? Trur ikkje han kom til norge for å gjere landet til et narkovrak land da. Han ville leve en plass der barna hans kunne ha en bra oppvekst og vis han hadde hatt et valg så hadde han faen meg ikkje risikert alt sammen når han endelig fekk komme inn i norge!

Trur eg har klart å forsvare denne mannen ganske bra, men dere vil nok bare komme med flere folk som har gjort enda verre ting, og JA! Det finst selvfølgelig mange innvandrere som bryter loven om og om og om igjen og som ikkje kan forsvarast, men alle nordmenn er vel ikkje uskyldige heller?

Og for å ikkje sette non i en bås eller.no sånnt så blir eg vel også nødt til å seie det at eg ikkje synst at dere allesammen er rasister, men dere har endel rasistiske meininga som må rettast på. Ellers så synst eg at det er bra av Kamuflash å vise at han ikkje bare synst negativt om innvandrare og at han ikkje forguder de dere jævla statestikkene.


Skål for et rent norge, dere jævla nazisvin som måtte lese dette!
Uuuutrolig bra inlegg MaLbOlGiA, jeg er selv lettere opprørt over holdningene til opptil flere personer her inne...
om nettop inn her og har lest hele diskusjonen deres. det ser ut som om det er mange forskjellige meninger her. spesiellt netsend virker ganske rasistisk.

Det er typisk normenn å finne noen å klage på. Hele greiene er jo helt idiotisk. kaste folk ut av landet, hvor skal de da gjøre av seg? Dra tilbake til et land der de har blitt forfulgt eller som er nedbombet av USA og nato.

Jeg er enig at mange innvandrere virker som de er rasistiske mot hvite. Da ma vi også huske at de har en helt annen kultur en oss. De er veldig stolte og egentlig vil de ikke bli hjulpet slik som de blir i dag. Det er kanskje en av grunnene til at de stiller seg negativt til hvite.

Jeg kan vel fortsette med å si at samfunnet vi lever i er helt sykt. Mange føler seg utrygge når de er rundt folk som har en annen hudfarge en oss. Det er ikke annet enn vår egen feil. Media blåser hele innvandrersaken opp noe så sinnsykt. De nevner alltid om knivslagsmål mellom innvandrere og når en innvandrer har gjort noe så bryr media seg plutselig. Det er helt annerledes når nordmenn gjør noe kriminellt.

som MaLbOlGiA sier er det var egen feil at samfunnet er slik, og samfunnet støter innvandrere fra seg!
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Må nesten fortelle om no som skjedde idag

Vi hadde sånn "heimside"-time idag også tenkte eg at eg sku vise denne posten til en av mine venner(som er rasist) for å sjå kva han kom til å svare. Så kom også en annen venn av meg(han er farga) og lese igjennom den og sa "Er du rasist eller?"

Såg bare litt rart på han og visste ikkje heilt kva eg skulle seie.
Jaja. Det var vel egentlig alt eg hadde å seie om det. Hmm...
Men bare sånn at vis det var non andre som leste dette og av en eller anna rar grunn trur eg er rasist så er eg det altså IKKJE!

... SÅ DET SÅH!
kan hende at han negeren trodde at du mente å si at innvandrere er så evneveike at ingen vil ha dem til å jobbe for seg...
Jeg skjønner ikke hva som er vitsen med denne diskusjonen engang...
Dem som ikke har noen mening skriver bare dritt.
Dem som ikke liker utlendinger, dem gjør ikke det.
Dem som ikke har noe imot dem, har det helt fint.
Dem som elsker dem får gjøre det.

Ingen diskusjon kan få gjort noe med dette! Samme hva!
Det er blitt prøvd 2535199 ganger før! i Norge.
Totalt omtrent 900564007942 ganger i hele verden!

kruger

(BTW frittjaaff, snart 1000 posts)
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Du har vel rett, men bare for å få det sagt:
Det var en rasist som starta dette her. Ikkje vi anti-rasister
Og ikkje faen om eg skal holde kjeft og la den jævla idioten tru han har rett! Det minste en kan gjere er å prøve å sette jævlane på plass!

Fuck you, Kruger din passive lille dritt *no offence*
Jeg er ikke passiv, bare lei.
Bor langt ute blandt bondefolk og ikke like rasister...
Det er en utfordring!!!!


kruger
People have to talk about something just to keep their voice boxes in working order so they'll have good voice boxes in case there's ever anything really meaningful to say."
-Kurt Vonnegut Jr.

z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Opprinnelig postet av MaLbOlGiA
Du har vel rett, men bare for å få det sagt:
Det var en rasist som starta dette her. Ikkje vi anti-rasister
Og ikkje faen om eg skal holde kjeft og la den jævla idioten tru han har rett! Det minste en kan gjere er å prøve å sette jævlane på plass!

Fuck you, Kruger din passive lille dritt *no offence*
Vis hele sitatet...
Må bare si dette: Jeg er selv ikke en rasist, men mener at alle bør få ha sin mening, man har for oftest en bakgrunn når man setter opp en mening.
Og det er kanskje ikke så rart at mange har et dårlig bilde av utlendinger, siden så amnge driver å lager kvalme. Okei, da sier vel det fleste: Men norske ungdomer lager jo like mye kvalme. Tja, norske ungdomer lager vel like mye kvalme, men det har noe med at det er vårt land de gjør det i....
Men, men jeg tar det ikke så tungt at folk har sine meninger om rasisme. Jeg hater ingen folkeslag, jeg hater kun enkeltpersoner. Det skaper ikke så mye trøbbel. (Disse enkelt personene har ikke noe med utlendinger å gjøre)
▼ ... over en uke senere ... ▼
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
oi. Såg visst over Z0py3rs post.
Det eg sa til Kruger var egentlig bare kødd da. Mente ikkje seriøst at han er en passiv liten dritt. Skjønner godt at en blir lei av å forsvare noke når alle andre er imot det.
men du seie det er vårt land.
Eg seie at det er vår klode. Burde vi ikkje heller prøve å leve sammen på den isteden for å oppføre oss mot non egoistiske jævla dyr og pisse på allting for å markere våre teretorium?
Burde vi ikkje heller prøve å leve sammen på den isteden for å oppføre oss mot non egoistiske jævla dyr og pisse på allting for å markere våre teretorium?
Vis hele sitatet...
er vi ikke noen jævla dyr da? Og territoriale som bare faen...
.. Hvorfor er rasisme så mye verre enn alt annet her på denna syke jorda? Og det er jo faktisk slik at vi nordmenn selv er mer innvolvert i anti-rasisme enn dem det gjelder selv. Jeg gidder ikke ramse opp "jeg-er-ingen-rasist-regla" en gang til. Men faen, når en hvit en som var på samme alder som benjamin, ble drept en uke før og fikk bare en liten notis. Og benjamin fikk flere forsider pga det, da synes jeg vi begynner å ta litt av. Det skal liksom være så "in" å være anti-rasist nå om dagen. Jeg er for at folk skal få mene omtrent hva faen dem vil. Bortsett fra patetiske grupper som boot boys,vigrid etc.
Svartinger og rasehatere er det værste jeg veit !
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Opprinnelig postet av xRaGx
.. Hvorfor er rasisme så mye verre enn alt annet her på denna syke jorda?
Vis hele sitatet...
Rasisme ---> Krig ---> Tortur ----> mord.
Hat og alt anna sjukt dritt på denne jorda blir starta med en form for rasisme. Ikkje alltid seffers. Andre ganger kan non bli drept fordi at den meina noke som ikkje er "korrekt"

Og det er jo faktisk slik at vi nordmenn selv er mer innvolvert i anti-rasisme enn dem det gjelder selv. Jeg gidder ikke ramse opp "jeg-er-ingen-rasist-regla" en gang til.
Vis hele sitatet...
"Relger" for faen? Finst ingen jævla regler. Regler er no jævla dritt. Vis du følger reglene så blir det bare dritt unasett fordi at du skal være så jævla "korrekt" heile tida, og da dør budskapen.

Men faen, når en hvit en som var på samme alder som benjamin, ble drept en uke før og fikk bare en liten notis. Og benjamin fikk flere forsider pga det, da synes jeg vi begynner å ta litt av.
Vis hele sitatet...
Pressa styrer segsjølv og velger sjølv kva dei vil skrive om. Kanskje du hadde sett flere innvandrare som var aktive i rasisme-debatter om bare pressa hadde gidda å skrive om dei. Et anna problem er jo også at folk ikkje hører etter på kva dei seie fordi at dei ikkje kan snakke skikkelig norsk og det blir litt morsomme lyda som: "Jeg ser du holder koken", "Nai, jai hal bale handa i lomma!"

Det skal liksom være så "in" å være anti-rasist nå om dagen.
Vis hele sitatet...
Åh? Har ikkje eg lagt merke til. Men er det såååå jævli dumt at flere folk blir imot rasisme da?

Jeg er for at folk skal få mene omtrent hva faen dem vil. Bortsett fra patetiske grupper som boot boys,vigrid etc.
Vis hele sitatet...
Folk skal selvfølgelig få mene kva dei vil, men når noen har feil om viktige saker så er det også viktig å prøve å rette på det. Korfor oppstår sånne grupper som Vigrid? Fordi at ingen gadd å fortelle dei at det dei holdt på med var patetiskt og dumt. og en trenger btw ikkje være med i en jævla gruppe for å mene no som er patetiskt og dumt.
Sist endret av Mullah; 2. desember 2001 kl. 14:46.
Opprinnelig postet av peR-e
Svartinger og rasehatere er det værste jeg veit !
Vis hele sitatet...
Opprinnelig postet av xRaGx
Men faen, når en hvit en som var på samme alder som benjamin, ble drept en uke før og fikk bare en liten notis. Og benjamin fikk flere forsider pga det, da synes jeg vi begynner å ta litt av.
Vis hele sitatet...
Fordi at det som skjedde mot benjamin fyren var av nazistiske\rasistiske årsaker, og at det er et problem (vil jeg si). Det med at det ble så mye rundt benjamin var fordi at folk skjønnte at dem måtte gjøre noe med selve rasismen\nynazismen i norge. De brukte benjamin som *hmm* et slags eksempel.

Han "hvite" gutten som ble drept. Var det av "rasistiske" årsaker? Isåfall har nå avisene hetset mye opp blant at det med "at utlendinger er mye værre\voldeligere enn nordmenn" fra før av...

Forresten, noe av det du sa kan lignel ittegrann på det vigrid leder`n sa *hente sitat ifra magasinet i dagbladet Lørdag*: "
-Benjamin døde fordi ingen backet ut av konflikten. Tror du forresten at 40 000 nordmenn ville gått i tog dersom en hvit nordmann hadde blitt drept? fnyser Tore W. Tvedt.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Opprinnelig postet av Prazor

Forresten, noe av det du sa kan lignel ittegrann på det vigrid leder`n sa *hente sitat ifra magasinet i dagbladet Lørdag*: "
-Benjamin døde fordi ingen backet ut av konflikten. Tror du forresten at 40 000 nordmenn ville gått i tog dersom en hvit nordmann hadde blitt drept? fnyser Tore W. Tvedt.
Vis hele sitatet...
Leste også det der i Magasinet. Herregud for en tullebukk da.
dere snakker om rasisme som om det er å sette ett aldri så lite spørsmålstegn ved innvandrere i norgens generelle oppførsel. jeg vet at det er mer som ligger til grunne, at de er i en vanskelig situasjon, og alt det der. men unge mennesker med bukser til sju hundre kroner, sliter ikke med å bli integrert i sammfunnet. da måtte det iallefall vært pga deres oppførsel, ikke hudfarge eller kultur. nei, jeg snakker ikke om voksne mennesker. jeg snakker om skoleelever og studenter. andregenerasjons innvandrere. med en tilsynelatende kjempe trang til å hevde seg. voksne "hvite" folks rasisme grunner først og fremst i uvitenhet, fremmedfrykt og alt det der. men unge mennesker med fientlige holdninger, ikke nødvendigvis de helt ekstreme nynanynazistene, men den helt gjennomsnittelige skoleelev, hvit eller svart, som er drittlei av tøffinger, hvit eller svart, som gjør dagen sur. dessuten er det forferdelig mye selvpålagt rasisme i ungdomsmiljøene. om noen av dere kjenner til det.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Opprinnelig postet av Kamuflash
dere snakker om rasisme som om det er å sette ett aldri så lite spørsmålstegn ved innvandrere i norgens generelle oppførsel. jeg vet at det er mer som ligger til grunne, at de er i en vanskelig situasjon, og alt det der. men unge mennesker med bukser til sju hundre kroner, sliter ikke med å bli integrert i sammfunnet. da måtte det iallefall vært pga deres oppførsel, ikke hudfarge eller kultur. nei, jeg snakker ikke om voksne mennesker. jeg snakker om skoleelever og studenter. andregenerasjons innvandrere. med en tilsynelatende kjempe trang til å hevde seg. voksne "hvite" folks rasisme grunner først og fremst i uvitenhet, fremmedfrykt og alt det der. men unge mennesker med fientlige holdninger, ikke nødvendigvis de helt ekstreme nynanynazistene, men den helt gjennomsnittelige skoleelev, hvit eller svart, som er drittlei av tøffinger, hvit eller svart, som gjør dagen sur. dessuten er det forferdelig mye selvpålagt rasisme i ungdomsmiljøene. om noen av dere kjenner til det.
Vis hele sitatet...
Det kan jo hende at foreldra bruker alle penger på dyre kleder til ungene sine for at dei ikkje vil at dei skal bli mobba pga at dei er fattige og ikkje har råd til vanlige ting. Det kan være mange grunner. Kanskje de har sånne dyre kleder fordi at de selger stjålne biler, selger narkotika, er hobbytorpedoer. Kan være alle mulge rare grunner til at dei har kleder til 700kr. Men kleder bestemmer ikkje kva slags menneske du er.

Korfor oppfører dei seg som rasshøl?
Korfor har dei en trang til å hevde seg? Kanskje fordi at dei føler at dei er en sterkt misslikt minioritet? Fordi at de ikkje har non venner og prøver å tøffe seg?(Høres teit ut, men eg har faktiskt opplevd at det er grunnen til at noen oppfører seg som idioter).
Ja, for kven veit. Kanskje dei tilogmed oppfører seg sånn som dei gjer pga at dei rett og slett ikkje lika nordmenn. Det er jo ikkje heilt utenkelig. Dei kan godt være rasister. Dei kan godt HATE nordmenn. De kan AVSKY nordmenn. Noen rasister her som som har opplevd at innvandrere oppfører seg sånn? Gratulerer. Da veit du korleis DEI føler det når dere plager dei.
Men det at dei har blitt plaga kan ikkje forsvare at dei oppfører seg om rasshøl. Og det at noen nordmenn har blitt plaga kan ikkje forsvare at dei vil kaste ut all innvandrere.

Menne. Må nok slutte no fordi at det er en lærar her som absolutt vil lese det eg skriver. Ho såg at det sto no om rasisme og ta fann ho ut at denne onde svensk/greske invadrar satanisten driver å sprer nazipropaganda. Litt ironiskt egentlig. Ho er sikker på at eg bare driver med faenskap fordi at eg er sånn som eg er.
Rasistar og antirasistar har det same hatet, men dei rettar det mot ulike befolkningsgrupper.
jeg plager ingen. men det du ikke ser, er at de HAR å oppføre seg! jaja, hva om noen plager dem? i know. skal de ikke oppføre seg? ja, det tjener iallfall til en hensikt. hørest ut som en naiv klisje, men det er det jo også; hvorfor kan ikke alle bare være snille?
Whee, ja, hvorfor kan ikke alle vøre snille ?! Det er jo jul ogsånnt ..
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Opprinnelig postet av Kamuflash
[quote][b]jeg plager ingen. men det du ikke ser, er at de HAR å oppføre seg! jaja, hva om noen plager dem? i know. skal de ikke oppføre seg? ja, det tjener iallfall til en hensikt.

En farga person plaga deg og da er alle farga onde.
Du plaga ingen, og derfor er alle kvite snille?

hørest ut som en naiv klisje, men det er det jo også; hvorfor kan ikke alle bare være snille?
Vis hele sitatet...
Alle kan ikkje bare være snille med kvarandre fordi at ikkje alle fortjena det. Men er du uenig at at verden hadde vært bedre om alle bare var litt snillare og litt meir tolerante mot kvarandre? DIN STYGGE LILLE KUKSUGER! DIN FORBANNA LILLE DRITT! EG SKAL JAKTE DEG NED OG KUTTE DEG OPP SOM EN JÆVLA FISK DIN LILLE NAZIDRITT!!!... Hørtes det greit ut? Lika du å bli trua? Tvila du på at eg greie å finne deg? Har du lyst at eg skal lavære og være snill med deg?

Du skal faen meg ikkje gjere narr av mine synspunkter om den perfekte verdnen! Det er bare en drøm, men det er faen meg min jævla drøm. Din stygge dritt. Det å seie at det er en jævla klisje er inget godt argument imot at det er en bra ide.



... No som eg ser på kva eg har skreve så innser eg at dette her kanskje ikkje er verdens luraste ting å skrive. Virker veldig aggresivt og veldig usakelig. Ikkje akkurat verdens beste argument for ditt og datt, men uansett. Gidder ikkje meir. Kjeme vel til å bli flama som faen og no. Well, FUCK YOU!
Sist endret av Mullah; 5. desember 2001 kl. 16:06.
hv faen er det du snakker om? JEG syntes at alle burde være snille, men JEG VET at det er en jævla klisje! så hvorfor du bruker så forbanna mange stygge ord på å si at JEG er dum, som sa det du prøver å fortelle meg at DU mener? gådd! idiot! istede for å være uenig i ALT andre sier, prøv å les hva det faktisk er de skriver! eller ikke da selvsagt.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Opprinnelig postet av Onkel Sjokolade
Rasistar og antirasistar har det same hatet, men dei rettar det mot ulike befolkningsgrupper.
Vis hele sitatet...
Jaha? Sikker på at du veit kva du snakka om?
Rasister kan være av alle folkeslag og det å være rasist betyr at du har fordommer mot et anna.
Anti-rasister er folk som ikkje dømmer folk etter kva folkeslag dei er, men etter kva handlinga dei utfører og for å være skikkelig antirasist så må du vel også være imot at folk er rasister.

Opprinnelig postet av Kamuflash
hv faen er det du snakker om? JEG syntes at alle burde være snille, men JEG VET at det er en jævla klisje! så hvorfor du bruker så forbanna mange stygge ord på å si at JEG er dum, som sa det du prøver å fortelle meg at DU mener? gådd! idiot! istede for å være uenig i ALT andre sier, prøv å les hva det faktisk er de skriver! eller ikke da selvsagt.
Vis hele sitatet...
Ja du har vel kanskje rett. Sorry about that. Er bare det at eg ikkje syntes at du utrykkte deg klart nok og derfor trudde eg at du meinte det værste ettersom at eg tydlig huska din fyrste post i denne threaden, noe som eg meinte var rasistiskt og innehold fordommer og shit. Eg er vel ikkje så smart som eg har lyst å være når det no viser seg at eg dømte deg fortidlig pga non enkle fordommer mot dine tidligere uttalelser. Sorry. *bøyer seg i støvet*

<edit>Må nesten også legge til at eg hadde hatt en veldig dårlig dag... Litt av grunnen til at det kanskje tok litt av </edit>
Sist endret av Mullah; 7. desember 2001 kl. 15:51.
Malbolgia: Dei fleste antirasistar hatar nynazistar, nynazistar hatar (mørkhuda) innvandrarar.

Du virkar forresten litt prega av hat du også slik som du ordlegg deg i denne tråden.
Better than thou.
Som jeg sa i #nff her for noen uker siden, er det ikke litt ironisk at folk hater folk fordi de hater andre folk?

Jeg ser ikke på meg selv som antirasist. Jeg hater ikke nazistene for de de er, bare for det de tror på. Nemlig.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Hater da ikkje nynazister fordi at de er ariske. Hater nok ikkje dei i det heile tatt egentlig. Men som Carlo seie så er de det dei står for som bekymra meg, og som riktignok får meg til å banne endel

men du har vel rett *sukk*
eg er svært prega av hat.
Hater ignorante folk. Hater krig. Hater hat . Hater at andre har så stort makt over meg. Hater ditt og datt. Alle hater da noe

Men poenget er at vis det absolutt er snakk om hat så er det et forskjellig hat som antirasister har til nynazier.
Vi hater at folk kan tru på no så dumt og at de er stolte over det og at de tørr å stå for noe så.. tja... farlig..?
Nynazister hater folk for det dei er født som. Ikkje for det dei har VALGT å bli. Og DET er det veldig vitkig å huske.

Trur også du er klar over dette, Onkel Sjokolade, men du er vel kanskje litt mer enig i det nazistene meina? Eller så er du bare ute etter å krangle?

Du sikta vel sikkert ikkje bare til banninga mi, men også det at eg "trua" Kamuflash? Akkurat det der med at eg ville kutte han opp som en fisk og alt det der tvila eg på at du eller noen andre her faktiskt trudde på. Hadde nok ikkje tålt å sjå innvollane hans stikke ut av magen. Eg var riktignok litt skuffa over at han isteden for å kanskje støtte et bra synspunkt og en klisje så håna han den. En må jo faktiskt begynne en eller anna plass.

Men vis du absolutt må ta alt eg seie som er sterkt usansynlig at det finst non virkelighet bak så vil eg at du skal vete at... EG ELSKER DEG!!!!!112235
At antirasistane har ei større form for "begrunna hat" slik som du/dykk meinar er kanskje rett, men ein må hugse på at rasistane også har ei slags form for "begrunning" for hatet sitt. Les ein litt rundt på sidene til vigrid så ser ein at argumentasjonen ikkje er prega av enkle slagord som "drep dei svarte" og "dra heim". Mange antirasistiske organisasjonar har sitt utspring frå akademiske ungdomsmiljø ved universitet og liknande, difor får argumentasjonen frå desse stadane eit meir "profesjonell" preg. På den andre sida så ser ein at argumentasjonen til mange rasistar har preg av å vere snekra saman i kjellaren på kveldstid.

Vidare så spekulerar malbolgia i grunnen til at eg tok ordet i denne tråden. Til det er det å sei at eg synast at valdelege antirasistar og rasistar er like skremmande. Antirasistar og rasistar som brukar ord framfor vald synast eg må stå fritt til å bruke ytringsfridomen sin.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Opprinnelig postet av Onkel Sjokolade
At antirasistane har ei større form for "begrunna hat" slik som du/dykk meinar er kanskje rett, men ein må hugse på at rasistane også har ei slags form for "begrunning" for hatet sitt.
Vis hele sitatet...


Har de en slags begrunning? Kult. Kva er den? Og er den god nok? Vis det er fordi at noen farga mennesker har plaga dei eller ødelagt for dei på en eller anna måte, vil det då seie at det er greit at dei hata et heilt folkeslag?
Har også sagt at det er ikkje samme typen hat antirasister har som rasister har. Er du uenig i dette? Kan du ikkje isåfall bare skrive det rett ut? Du gjer deg nemmelig veldig vansklig å forstå til tider og eg skjønner ikkje heiletida heilt kva du vil fram til.

Les ein litt rundt på sidene til vigrid så ser ein at argumentasjonen ikkje er prega av enkle slagord som "drep dei svarte" og "dra heim".
Vis hele sitatet...
Nei. Det er ikkje prega av enkle slagord. Korfor? Fordi at då blir sida tatt ned. En har jo ikkje lov å spre nazipropaganda veit du. Så kva gjer dei så istedenfor? Jo dei legger ut andre kule ting som forsatt bærer budskapen, men som ikkje er så brutal at dei med makta gidder eller kan gjere noe.

Mange antirasistiske organisasjonar har sitt utspring frå akademiske ungdomsmiljø ved universitet og liknande, difor får argumentasjonen frå desse stadane eit meir "profesjonell" preg. På den andre sida så ser ein at argumentasjonen til mange rasistar har preg av å vere snekra saman i kjellaren på kveldstid.
Vis hele sitatet...
Ja? Og? Alt dette egentlig forteller oss er jo at vi antirasister faktiskt har diskutert igjennom våre synspunkt skikkelig mens alt rasistane egentlig har å komme med er noe dei har funne på nede i kjelleren sin på en fyllefest.
Egentlig så tvila eg også på at det er sånn. Eg er kun en vanlig skule elev og eg har sjølv funne ut at det her er feil og at det her er rett. Har en venn som har noen rasistiske synspunkt og han har sjølv funne ut sine synspunkt av segsjølv. Det er jo som om du seie at vi antirasister kun er antirasister mens dei stakkars nazisvina blei som dei er fordi at dei ikkje fekk lov til å gå på skulen eller.no... Herregud...

Vidare så spekulerar malbolgia i grunnen til at eg tok ordet i denne tråden.
Vis hele sitatet...
Er sikkert veldig lite relevant, men når har eg spekulert til det at du tok ordet i denne tråden? Ville vært fint om du kunne sitere det er du snill.

Til det er det å sei at eg synast at valdelege antirasistar og rasistar er like skremmande. Antirasistar og rasistar som brukar ord framfor vald synast eg må stå fritt til å bruke ytringsfridomen sin.
Vis hele sitatet...
Ja, det kan godt hende men da synst eg nesten at vi må få lov å kreve at rasistene faktiskt har grunner som de kan argumentere for isteden for å snakke ivei om piss som du fann ut var dritbra argument en eller anna gang nede i kjellaren. Alle her i landet har rett på skule gang. Svart eller kvit. Spiller ingen rolle. Så korfor kan ikkje dei for engang skyld komme med no vettig da?

Har ikkje heilt klart å forstå om du er rasist eller ikkje. Er du det? Du er jo veldig flink til å snakke for deg. Sikkert flinkare en meg, men det virker som om du prøver å unngå å bekrefte det.
jeg håna ikke klisjeèn. men du tolka det vel som sarkastisk. men det har duv vel skjønt nå..
Nei. Det er ikkje prega av enkle slagord. Korfor? Fordi at då blir sida tatt ned. En har jo ikkje lov å spre nazipropaganda veit du. Så kva gjer dei så istedenfor? Jo dei legger ut andre kule ting som forsatt bærer budskapen, men som ikkje er så brutal at dei med makta gidder eller kan gjere noe.
Vis hele sitatet...
Hugsar du Arve Beheim Karlsen saka? Der vart den sikta etter det eg hugsa ikkje dømd for rasistiske ytringar. Det er difor stor takhøgde for ytringsfridomen i Noreg og viss ein ønskar det så kan ein legge ut til dels grov hets mot ei menneskegruppe utan å bli dømd i rettsvesenet.

Er sikkert veldig lite relevant, men når har eg spekulert til det at du tok ordet i denne tråden? Ville vært fint om du kunne sitere det er du snill.
Vis hele sitatet...
Det var desse setningane eg tenkte på:

Trur også du er klar over dette, Onkel Sjokolade, men du er vel kanskje litt mer enig i det nazistene meina? Eller så er du bare ute etter å krangle?
Vis hele sitatet...

Ja, det kan godt hende men da synst eg nesten at vi må få lov å kreve at rasistene faktiskt har grunner som de kan argumentere for isteden for å snakke ivei om piss som du fann ut var dritbra argument en eller anna gang nede i kjellaren. Alle her i landet har rett på skule gang. Svart eller kvit. Spiller ingen rolle. Så korfor kan ikkje dei for engang skyld komme med no vettig da?
Vis hele sitatet...
No er jo du blinda av ditt eige hat mot rasistane så for deg så vil argument frå rasistar bli avfeid som "piss" uansett kva det er for noko dei kokar saman.

Har ikkje heilt klart å forstå om du er rasist eller ikkje. Er du det? men det virker som om du prøver å unngå å bekrefte det.
Vis hele sitatet...
Onkel Sjokolade er ikkje rasist.

Eit av dei største problema i innvandringsdebatten er at viss ein er uenig med ein antirasist så blir ein stempla som rasist. Det finnes faktisk noko i mellom desse ytterpunkta også.
Sist endret av Onkel Sjokolade; 8. desember 2001 kl. 00:05.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Opprinnelig postet av Onkel Sjokolade
Eit av dei største problema i innvandringsdebatten er at viss ein er uenig med ein antirasist så blir ein stempla som rasist. Det finnes faktisk noko i mellom desse ytterpunkta også.
Vis hele sitatet...
Ja, du har desverre rett i dette og eg trenger vel nesten ikkje å innrømme noe som helst fordi at det er så åpenbart.
Det finst så mange rasistar som hevda at dei ikkje er det og så mange nynazista som seie så mykje rart fordi at dei veit at ingen vil høre på dei om det blir nevnt at det er rasistiskt. Derfor blir det veldig vansklig å skillje kva som er rasistiskt og ikkje. *Sigh*
Det er veldig lett å anklage folk for det og eg er nok litt lei for at eg antyda at du kanskje var det. Kan jo tenke meg at det er litt kjipt å bli beskylda for no som en veit at andre ser på som ytterst avskylig. Skulle berre ønske at folk var litt tydligare og ikkje var fullt så kryptiske fordi at det (for meg anyways) har blitt viktig med "sider". Eg er blitt til en jævla bush. "Enten så er du med oss eller imot oss."

EOF
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Hmmmm..jeg aner en liten anarkist og revolusjonær i malbolgia? eller hva sier du malle?

Må forøvrig si at alle anti-rasister ikke bestandig har så gjennomtenkte hensikter. blits og diverse klarer dessverre gang på gang å drite seg ut som sådan. feks: i løpet av mitt år i garden var det påkrevet å ha en hårlengde som ikke overstiger 2 mm. velvel, ut på byen med nybarbert skalle bar det, og fulle ble man. det var faen ikke mulig og gå gjennom Karl-johan uten å få høre: "jævla nazistsvin" hver gang man kom i nærheten av folk med hanekamm og diverse stafasje.
Så kom benjamin-saken: da måtte vi gå et kompani på byen omtrent for å unngå bråk, da alle anti-rasister og innvandrere skulte stygt på oss. Jævlig morro det der, å bråke med diverse gjenger og så bruke 10 min på å forklare hvorfor håret var kort.
her ble det jo virkelig praktisert mye toleranse og absolutt ikke noe forhånsdømning. takk kjære blitzere, for de 2 tenna dere slo ut og støvelen som sparket invollene mine til grus. jeg fikk dessverre ikke noe fakkeltog mot vold............
▼ ... over en måned senere ... ▼
Det rasisme debatten trenger er en upersonlig debat, hvis du har blitt banka av en invandrer så betyr ikke det at alle nordmen er snille og motsat, personlige erfaringer teller ikke så mye i en diskusjon som har blitt diskutert 2535199 ganger før.

Sjøl så har jeg opplevd å fått knekt nesa av en andregenerasjons indvandrer fordi jeg var mot at myndighetene sente invandrere ut av landet, og han som satt ved siden av meg skulle han ikke ta fordi han var "mørk i huden", fakta her er at han var en drittsekk enkelt og greit. Han var bare ute etter bråk og brukte det faktum at han var mørk i huden som et forsvar for og kunne banke folk.

Jeg er like mot rasisme selv etter dene noe smertefulle opplevelsen og var fornøyd med at han fikk seg en liten bot for legmebeskadigelse. Jeg forbeholder meg retten til å kalle dritsekker for drittsekker uansett, hudfarge, religion, eller politiske standpunkt!
Opprinnelig postet av Onkel Sjokolade
Malbolgia: Dei fleste antirasistar hatar nynazistar, nynazistar hatar (mørkhuda) innvandrarar.

Du virkar forresten litt prega av hat du også slik som du ordlegg deg i denne tråden.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan man sammenligne å hate noen på grunn av huden, med å hate noen på grunn av politikk?

Jeg ser ikke det som fornærmende hvis noen hater meg fordi jeg er kommunist(tar heller f.eks. "red scum", som et kompliment), det er et valg, men selvsagt hadde det ikke vært greit om de hatet meg for hvordan jeg så ut, det er ikke et valg.

MEN. Man bør også husk at de fleste ny-nazister ikke er ideologer, men folk med psykiske problemer. Men, det er ikke en unnskyldning. Hat hva de er, ikke hvem de er.

My two cents...
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Opprinnelig postet av AdventureGamer
Hat hva de er, ikke hvem de er.
Vis hele sitatet...
Enig, men blir det ikkje meir riktig med:
Hat kven dei er, ikkje kva dei er.

mao, hat den dei har bestemt seg for å være. Ikkje det dei er blitt født som.

uh. Ja. Uansett. Takk for litt støtte, AdventureGamer.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
er dere i gang igjen?
For litt siden blei ei gruppe avfganistanske elever på skolen min banka av en gjeng.
Jo grunn farge , men det begynte med at liksom en fra den gjengen provoserte afganerene slik at en av afganerene hoppa på han , og fyren blei pisst og trua med og banke dem opp.
.
ps. dette var en onsdag

På torsdagen skulle jeg opp og ha gymm,
mens jeg holdt på å ta på meg trenings-tøyet snakket en fra klassen min hvordan han og det andre vennene hans skulle banke afganerene , av frustrasjon spurde jeg hvorfor han og vennene hans skulle banke afganerene ,og han sa: Fordi dem har ingen ting her i landet og gjøre også fordi vi er noen forbanna rasister.
Etter gymmen hadde jeg hørt at det hadde vert slåst-kamp på skolen . Neste dag sto det i avisa(firda) at det hadde vert slåst-kamp på skolen min og det var ingen antydning for at det var noe rasistisk.

Fikk høre at det begynnte med at en fra gjengen kasta en snø-ball og det hadde røke for afganistaneren også blei det reine Krigen.
Neste dag sto det i avisa(firda) at det hadde vert slåst-kamp på skolen min og det var ingen antydning for at det var noe rasistisk(haha).


Dette er det jeg har hørt kan ta feil med noe .


Vill bare dele min erfaring med rasisme.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Opprinnelig postet av Apraksin
er dere i gang igjen?
Vis hele sitatet...
Det ser sånn ut ja.


Opprinnelig postet av Qee
Det blir som dette [COLOR=red] "hvis en mann ser en naken kvinne er han kikker, hvis en kvinne ser en mann er han blotter"[/COLOR]

PS det finnes en liten rasist i oss alle..
Vis hele sitatet...
Ja, du har rett i det at det kan være sånn som i eksemplet ditt på mannen og kvinna, men vi må også tenke på KORFOR kvinna fekk sjå mannen naken... Eller for å seie det på en anna måte utta denne teite metaforen:

Antirasister er enda strengere på kva som er rasistiskt og ikkje, men bare fordi at en fyr seie at han ikkje er antirasist så betyr ikkje det at vi/eg meina at han er rasist. Det er fyrst når han seie noke som vi/eg meina er rasistiskt at vi/eg finner ut at dei er rasister.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Opprinnelig postet av Qee


Det er helt sant hvis du sier at du ikke er en antirasist blir du stemplet som rasist.
Vis hele sitatet...


Nei, det er ikkje heilt sant. Derimot vis du seie at du ikkje er antirasist så vil du bli stempla som en rasist neste gang du seie noke som er rasistiskt sjølv om det kanskje bare er kødd eller kva whatever.

jeg har et "livsmotto" (skrevet om til rasisme)

[COLOR=red]
Jeg kan ikke si at et rasistiskdrap på en svart er galt, heller ikke et rasistisk drap på en hvit. Hva posisjon har JEG til å si at noe er galt. Jeg forsvarer ikke nazismen, men det som har skjedd har skjedd og hvis det skjer igjen, hvordan kan JEG si at det er galt.
På en eller annen måte er det kanskje bestemt at nazismen skulle blomstre opp i 1930 årene. Hva posisjon har JEG til å si at det var galt & rett. Kanskje du nå tenker faen for en tulling som tenker sånn. Men jeg står for det jeg sier/skriver
Vis hele sitatet...
Personlig så tenker ikkje faen for en tulling.
Utifrå det du skriver så får eg inntrykket av at du trur på skjebnen og at alt skjer av en bestemt grunn. Det ser også ut til at du meina at vi mennesker bare har å la ting skje og drite i å prøve å forandre ting... Med andre ord så er du passiv. Og tatt det i betraktning kan eg ikkje seie anna en at du ikkje burde være med på slike diskusjoner som dette.

Jeg tror ikke GUD BUDDA ALLA + resten av dudene.
Men hvordan kan jeg motbevise noe som helst, går jeg til Kristne er GUD den eneste rette, går jeg til andre religioner er deres GUD en beste.

Alt handler om meninger, men tenk deg om hvor får du meningen din fra. Jo du får meningene av andre familie venner osv. Tenk deg om.
[/COLOR]
Vis hele sitatet...
Ja, eg har fått mine meininga fra andre.
Når folk kalla meg en jævla utlenning så får eg den meiningen at rasisme ikkje er så kult.

Når det er blod i heisen i leiligheten eg bur i så får eg den meiningen at drap ikkje er så bra det heller.

Når mennesker som har vokst opp med relgion seie at eg ikkje må banne fordi at gud seie at det er kjipt og når dei seie at eg ikkje må kle meg i svart for da blir eg plutselig en satanist, då finner eg ut at relgion ikkje er så bra det heller.

Her er mitt eksempel: Min far er en HØYRE mann (politikk, ikke gidd å starte en politikk diskusjon) Jeg har vokst opp med hans meninger og nå mener jeg den politikken er best. Samme om jeg her må skriver at JEG har fått meningen fra en annen har jeg studert politikken til alle partiene. Det samme vil kanskje dere ha opplevd hvis dere f.eks stemmer AP. Det går kanskje generasjoner tilbake i tid at din familie stemte AP/HØYRE. Det samme er det med rasismen. Men hvem kan egentlig si at hva politikk er best. eller er det noe galt med å være rasist/antirasist
Vis hele sitatet...
Politikk. Hm. Kven kan seie kva som er rett og galt? Ja, sei det.
En har valget mellom å stemme for segsjølv. Kva for et parti et parti en vil skal ha makta sånn at det lønna seg for deg ELLER så kan du velge et parti som du trur vil gjere sånn at alle får det bra. Ingen kan bestemme eller vete kva som er rett og galt, det er bare noke en må se etterhvert som tiden går, men vi har jo allerede sett rasisme... har det komt noke godt ut av det? Nei? Da burde en vel kanskje prøve no anna da?


Vi er FAEN bare mennesker og kan alle gjøre feil, men hvem har egentlig rett til å bestemme hva som er rett/galt. er det Flertallet ???
Vis hele sitatet...
Ja, vi er bare mennesker og vi gjer alle feil, men realiteten er den at det er vi som også må ta det ansvaret å bestemme kva som er rett og galt, og den enklaste måten å gjere det på er å se kva fleirtalet synst. Vis det er feil så vil vi forhåpentligvis ha lært av feilene og vil ikkje gjere samme feil igjen. Så enkelt er det.


PS: Denne posten ble kanskje vanskelig å forstå, men hvis det trøster var det jævla vanskelig å få tankene ut i tekst .
Vis hele sitatet...
Ja, det var ikkje så enkelt å skrive det her for meg heller, men eg trur vi begge to har klart å gjere oss omtrent like mykje forstått.