Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1523
Jeg lurer på, hvis man er på 3G, hvor ofte blir ip'en forandret, og får du tildelt en unik ip? Jeg er blitt banna fra en bookie, velger å ikke si hvilken - og har fått en venn til å lage en ny account. Grunnen til at jeg ble bannet sist, tror jeg var at det var to brukere som regelmessig logga seg på fra min ip-adresse, og det er visst noe de ikke liker. Dersom jeg deler 3G-connection fra mobilen og logger inn med den ip'en jeg da får tildelt, bør vel dette fikse problemet?

Takk for svar,
zkowie
du får ny ipadresse hver gang du oppretter en ny tilkobling
skru av og på mobil data.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Opplys meg hvis jeg tar feil.
Jeg tror 3g-operatører bruker NAT mot brukerne. Dvs du får en intern ip-adresse (10.x.x.x) på enheten din og alle enheter koblet til din basestasjon får en felles ip mot internett. Som et hjemmenettverk.
Dermed kan det være mange med samme utside-ip som deg?
Sitat av anVa Vis innlegg
Opplys meg hvis jeg tar feil.
Jeg tror 3g-operatører bruker NAT mot brukerne. Dvs du får en intern ip-adresse (10.x.x.x) på enheten din og alle enheter koblet til din basestasjon får en felles ip mot internett. Som et hjemmenettverk.
Dermed kan det være mange med samme utside-ip som deg?
Vis hele sitatet...
enkelte operatører gjør det, andre ikke. Telenor brukte f.eks NAT tidligere, og det medførte bl.a. at mailservere ble sperret av diverse antispam-tiltak på omtrent ukentlig basis, jævlig irriterende