Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 563
Hei

Jeg har en trådløs ruter som ligger i rommet mitt. Problemet er at jeg ikke får signaler i stua eller i kjøkkenet. Derfor har jeg tenkt til å sette opp en ruter/accsess point.

Jeg har en internett kabel som er i stuen min og den er koblet til ruteren min i rommet. Tenkte at jeg kunne kjøpe meg en ny ruter og koble internett kabelen i den,men det gikk ikke. Ruteren vil ikke fungere.

Noen som vet hva jeg burde gjøre/kjøpe for at jeg kan ha en ruter/accsess point i stuen også?

Ruteren i rommet mitt heter: DLINK DIR-635
Som sagt så har jeg en Internett kabel som fungerer i stuen.
Nyere rutere har som oftest en innstilling du kan sette for at ruteren kun skal virke som et AP, men hvis den ikke har det, så skal det nok ikke være verre enn å fjerne haken for DHCP i admin-grensesnitt til ruteren.
Trådstarter
13 0
Jeg er ikke flink med dette. Er det mulig du kunne sendt meg en link til en ruter jeg kan kjøpe som jeg kan bruke som accsess point?

"så skal det nok ikke være verre enn å fjerne haken for DHCP i admin-grensesnitt til ruteren. "
Og det der skjønnte jeg ikke noe av..