Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 5356
https://fiber.google.com/about/

ser jo helt fantastisk ut og er insane og tenke på egentlig men hvor lang tid tror du det kommer til og ta før det kommer til europa (norge)?

eller er det da faktisk ikke mulig da telenor har monopol på linje utbygging? telenor er seriøst det værste rælet som finns
Det må bygges ut i hele landet. og resten av alle andre knytepunktene må bygges ut.
Vil tippe minst 6 år til.
Interessant prosjekt, men vi skal nok se lenge etter slike muligheter i Norge. Telenor har ikke monopol på linjeutbygging, og jeg vet ikke helt hva du har imot dem.

Selvfølgelig vil vi få slike hastigheter i Norge, men tidsaspektet er nok større enn 6 år, nevnt av wtf1337. Husk at telefonnettet ikke var ferdig utbygget før i 1980. Slik må det være i et langstrakt land som Norge, med en rekke fjell og andre utfordringer.

Ser heller ikke helt behovet for gigabithastighet i private hjem anno 2013. Normal wifi-hastighet er 300mbit per sekund, med en god del støy som gjør det treigere. Flere og flere bruker trådløse enheter, og menigmann vil derfor aldri få utnyttet denne hastigheten.
nei, dette blir lenge til, tipper oppimot 10 år. Ser ikkje for meg at google vil bruke mykje peng i norge når markedet ikke er å stort i forhold til resten av verda.
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Altibox driver med testing med hardware ala dette Feks en hovedmaskin/disk i huset.
Sitat av Slaps Vis innlegg
Altibox driver med testing med hardware ala dette Feks en hovedmaskin/disk i huset.
Vis hele sitatet...
joa, dette er i direkte nytt, men når det er snakk om fiber. kjenner fortsatt folk som bur i nærheiten av meg som fortsatt sitter på ISDN, og har 1-2 streker med mobil dekning (EDGE). Personlig så har eg ADSL.
Sitat av Carlozero Vis innlegg
eller er det da faktisk ikke mulig da telenor har monopol på linje utbygging? telenor er seriøst det værste rælet som finns
Vis hele sitatet...
Tror ikke du trenger å bekymre deg over dette, da det allerede er en rekke andre aktører som leverer fiberlinjer i Norge.