Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2150
Hei

Jeg har en Iphone4 som jeg tror GPS funksjonen ikke fungerer på lengre.
Når jeg bruker karet tror ofte telefonen jeg er flere hundre meter unna der jeg egentlig er!

Jeg ble først oppmerksom på problemet da jeg lastet ned navigasjons programmet WAZE.
Da jeg starter programmet står det bare "finner ingen GPS signaler" "finner omtrentlig posisjon ved hjelp av mobiltårn"

Altså GPS funksjonen i telefonen fungerer ikke!
Jeg vet at man helst skal stå ute slik at telefonen har klar bane opp mot satellittene. Men dette fungerer fortsatt ikke.

Kjæresten min har også en Iphone4 og når jeg prøvde å laste ned programmet på hennes mobil fungerte det med en gang! Innendørs! Full GPS dekning!

Jeg tok med mobilen min til Eplehuset i Oslo, men de sa at det ikke var noe feil med den. For når de prøvde kartet klarte den selvfølgelig å treffe riktig på hvor jeg var! (noe som egentlig bare skjer 1 av 100 ganger ellers!)
De trodde derfor ikke på at det var noe galt.

Jeg har snakket med mobiloperatøren min, og de sier at de ikke har noe med dette. GPS funksjonen på Iphone 4 er innebygd å skal fungere selv om jeg ikke har i noe simkort fikk jeg til svar.

Derfor lurer jeg på om noen vet hva jeg kan gjøre får å få GPS funskjen til å fungere igjen?
Jeg har prøvd å "formatere" telefonen, men til ingen lykke.
Ting folk har sagt at fungerer for å fikse dette, er å skru på locations, Skru av 3g og sette telefonen sin "auto-lock" funksjon til aldri + la telefonen søke etter posisjonen i "maps" i 5-20 min.
Andre foreslår også å resette kompasset, siden gps'n bruker kompasset sammen med gps'n og kan gi gale posisjoner...
Noen sier også at det er vanskeligst den første gangen, men at det blir raskere etterhvert.

Go to settings/general/restrictions and put in your pin. Turn Locations ON if they are turned off.
Vis hele sitatet...
* 3G: Off
* BT: Off
* Wifi: On
* Does GPS work?: Yes
Vis hele sitatet...
1) Restart the phone - hold the hold button and slide to off
2) Go to Settings > General > Auto-Lock > set it as 'never'
3) Get in your car, put it on the passenger seat or in a roadtrip or something, and go for a drive for up to 20 minutes. Then open uo maps and press your little bottom left crosshair button, and drive off!
4) Dont lose heart because the first time it took 20 minutes to lock me on, now when i go out it only takes about 1 minute to lock on, it seems the first time is the hardest.

For some random reason, it works better 'on the move' rather than just standing still, no idea why!
Vis hele sitatet...
Have you tried shaking it?

On my 3GS it says to move it about in a figure 8 pattern. This has always reset mine OK as it occassionaly locks up on its last fix especialy in compass mode.
Vis hele sitatet...
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Romeo2301's Avatar
Trådstarter
Gikk til Applestore
Fikk helt ny IPHONE =)