Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1801
heisan, som sagt så er det bootcamp assistant som er problemet, når jeg prøver å partisjonere så kommer det stadig opp denne meldingen her : disken kan ikke partisjoneres fordi noen filer ikke kan flyttes
har eventuelt prøvd å defragmentere filer, men hjalp ikke til

noen så kan hjelpe til sånn at jeg får windows 7 på boot campen
Hvor mye ledig plass har du på maskinen din? Og hvor stor partisjon prøver du å lage til windows?
Dette problemet oppstår når du ikke har nok sammenhengende ledig plass på maskinen din, dvs. den ledige plassen er spredt over mange små "hull" på disken din, og en bootcamp partisjon krever ett eneste stort hull.

Enkleste blir å slette eller flytte store filer til en ekstern harddisk, eller defragmentere disken med et verktøy som iDefrag eller lignende...

Sjekk også denne tråden: Bootcamp vil IKKE partisjonere - ny disk

Der er også en løsning å gå i Disk Utility / Diskverktøy og kjøre en disk reperasjon/verifisering for å fikse småfeil som kan forårsake denne feilen:

Sist endret av Turbolego; 12. juni 2011 kl. 17:17.
Trådstarter
har 134 gb ledig og prøve å fordele gb'ne likt på windows og mac osx, prøver å gi 66gb til windows og 67 til mac osx

jeg gjorde akkurat det du sa angående verify disk, og fikk vite at disken var ødelagt og måtte repareres, og det holder jeg på med nå, så får vi se hva som skjer videre.

det virket ikke det heller
Hm... Såvidt jeg vet må du reparere hardisken via snow leopard dvd'n som fulgte med maskinen...
1. Sett i dvd'n (eller en usb med dvd-imaget på)
2. Start maskinen på nytt mens du holder inne alt-tasten
3. Velg dvd'n
4. Du kommer nå til installeringen av leopard, velg språk og gå videre...
5. Trykk på "utilities" og velg disk utility



6. Reparer disken (noe man ikke kan kan uten å gjøre det fra dvd-plata, se bilde: )

Sist endret av Turbolego; 12. juni 2011 kl. 17:50.
Trådstarter
jeg har reparert disken det funket uten cd, men boot camp assistant partisjonering fungerer fortsatt ikke.

jeg gjorde akkurat slik som du ba meg gjøre, og va ganske lykkelige helt til partisjoneringen var nesten slutt så kom den meldingen opp igjen, hva kan være problemet?

nå har jeg reparert 3 ganger og det står fortsatt at harddisken er skadet, de sier at jeg må sikkerhetskopiere filene mine og deretter formatere disken på ny og legge filene inn igjen, hva type prosess er det? og hvordan utføres det?
Sist endret av LiLz; 12. juni 2011 kl. 18:05.
Ok, det enkleste er å ta backup av alt du vil ta vare på og installere leopard på nytt.
Husk å slette alle partisjoner når du installerer leopard på nytt, skal bare være én partisjon i begynnelsen.

Rett etter at du har installert leopard på nytt, kjører du bootcamp assistant og deler hardisken og installerer windows.

Om disken fortsatt er "ødelagt" etter re-innstallering, kan det være hardware feil og du må ha ny harddisk. :C
Trådstarter
for å være helt presis så fikk jeg fikset harddisken, og det stod at prosessen var vellykket, deretter så prøvde jeg å installere boot camp assisstant, og den kom faktisk veldig langt, helt til den kom opp med de meldingene angående "disken kan ikke partisjoneres fordi noen filer ikke kan flyttes "