Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1509
Jeg skal til syden i sommer og vet at jeg må ta av dataroaming. Men hva innebærer dette, jeg ønsker at ingen av appsene mine skal bruke internett.

Spørsmålet mitt er derfor hvilke andre ting jeg må skru av for at den ikke skal bruke data.

Lurer også på om gps tjenester bruker internett? jeg har en app hvor alle kartene er lagt inn, bruker den da internett når jeg bruker denne?
Det jeg gjør er å skru av roaming og stedstjenester, og i tillegg kanskje dette er unødvendig men jeg skriver inn et passord som ikke funker for MMS, adRaste f eks

Da kommer det ikke noen regning på datatrafikk ved utenlandsreiser.
Sist endret av fxxked; 9. juni 2011 kl. 13:39.
Trådstarter
Et passord som ikke funker for MMS? hvordan gjør jeg det?
Sjekk med operatøren din. F.eks. på Netcom kan du gå inn på dine sider på nettet og skru av dataroaming (og div annet).
Dette har også den fordelen at om du gjør noe feil på telefonen vil ikke det ha betydning, samt at operatøren tar ansvar for at du ikke får regning. Dog kan det være du må gjøre endringen noen dager før den blir tatt i bruk.
Sitat av AdRaste Vis innlegg
Et passord som ikke funker for MMS? hvordan gjør jeg det?
Vis hele sitatet...
Instillinger -> Generelt -> Nettverk -> Mobildatanettverk

Brukernavn og passord kan settes til AdRaste begge steder( mobildata og MMS ), jeg nekter å tro at dem har nicket ditt som brukernavn og passord på sine tjenester.
Trådstarter
Sitat av doseren Vis innlegg
Sjekk med operatøren din. F.eks. på Netcom kan du gå inn på dine sider på nettet og skru av dataroaming (og div annet).
Dette har også den fordelen at om du gjør noe feil på telefonen vil ikke det ha betydning, samt at operatøren tar ansvar for at du ikke får regning. Dog kan det være du må gjøre endringen noen dager før den blir tatt i bruk.
Vis hele sitatet...
Har desverre ikke muligheten til det hos ludo.

Takker for all hjelp nå er jeg helt klar for sydenturen
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Bare skru av dataroaming så er det ingen mulighet for å bruke internett når du er utenfor nettet til din operatør.