Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 736
Har ett produkt som inneholder dette:
Vitargo, leucin øyeblikkelig, glutamin, BCAA 2:1:1 Instant (l-leucine, l-isloleucine, l-valin), kreatinacetat, syre (DL-malinsyre), fenylalanin, natriumsitrat, trikaliumsitrat, magnesiumsitrat, glykopump, metionin, treonin, lysin, histidin, tryptofan, søtner (E360) stevia.

I listen med næringsinnhold så står det 33g proteiner per 100g

Stusser litt på det. Går ut fra at siden aminosyrene er bestandeler til protein så blir det regnet ut som proteiner. Men vil det da være fullverdige proteiner som kroppen tar opp? Kan jeg tracke disse i matplanen min for antall proteiner jeg skal ha i meg?

Synes det høres litt rart ut. Kan noen lære meg opp takk
Den inneholder aminosyrer som tilsammen er 33g protein per 100g. Ikke alle proteinkilder er "fullverdige" men kroppen setter selv sammen aminosyrer så du kan regne med alt i hvor mye proteiner du spiser.
Kjøp heller et vilkårlig proteinpulver. Eller bare spis vanlig mat. Proteiner inneholder som oftes de aminosyrene som er i BCAA.

Du gikk i kosttilskuddsfella, gratulerer!

Han over meg svarte på det du lurte på.
Trådstarter
44 7
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Kjøp heller et vilkårlig proteinpulver. Eller bare spis vanlig mat. Proteiner inneholder som oftes de aminosyrene som er i BCAA.

Du gikk i kosttilskuddsfella, gratulerer!

Han over meg svarte på det du lurte på.
Vis hele sitatet...
Var nå først og fremst innholdet av Vitargo som gjorde at jeg kjøpte den. At det inneholder aminosyrer, elektrolytter og kreatin skader heller ikke.
BCAA er for de som er glad i å klø seg i rævva.