Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2489
Hei folkens

Dette er kanskje ikke det aller lureste stedet å spørre, men what the hell

Jeg ble introdusert til dop for sånn ca 2 år siden. Dette var da weed (edibles)
Har prøvd å røyke dette tidligere, og hatt en god periode med festing der alkohol var hovedfokuset
Har også prøvd mdma, syre og 2cb

Som alle andre gjør, vokser man fra ting og det har jeg gjort med alkohol
Jeg syns ikke det er noe gøy lenger og slik har det bare blitt
Jeg røyker hver dag og har gjort det i litt over 1 år nå
Hadde selvsagt aldri planlagt å drive med disse tingene, men jeg har kontroll
Dette vet jeg og jeg kjenner/vet selv om andre som tar mye mer enn meg

Greia nå er bare det at jeg har blitt litt vant til denne livsstilen da
Jeg kjenner ikke så mange som driver med dop
Den ene vennen min driver med dop, men vil helst drive med dette med kjæresten fremfor med meg
Dette er en person jeg ville introdusere mdma til fordi det er favorittdopet mitt, men vedkommende tok det heller med kjæresten

Spørsmålet mitt er da rettet mot dere.
Dere som har venner som også driver med dop, hvordan gikk dere frem? Var det dere som ble introdusert til et dop eller introduserte dere vennen deres?
Jeg har blitt kjent med noen få folk den siste tiden, men disse er det kun jeg som har snakket med, hverken typen eller vennene til typen som driver med dop. Så jeg er ikke helt sikker på om jeg faktisk kan introdusere disse folka til mitt lille fantasiland eller om de bare kommer til å ringe purken på meg liksom

Poenget mitt er at jeg vil kunne ha flere som driver med det samme som meg, men å kunne gå fram på en litt "subtil" måte kan man si. Ikke misforstå, jeg vil ikke ha venner som kun driver med dop, men jeg vil finne litt "likesinnede" jevnaldrende - starten av 20 åra mennesker som er hypp på å møte andre å kunne eksperimentere med på lik linje. Da snakker jeg om dop som mdma, syre, sopp, weed, 2cb. Ikke hardbarka kokain, amf osv. Noen ide om hvor man kan finne slike folk? Er ganske kjipt å ha en type som har venner som driver med dop og kan være med på mdma fest f.eks også har ikke jeg noen venninner å gjøre det med. Takker for svar (-:
Personlig vil jeg egentlig oppfordre deg til å prøve ikke røyke hver dag. Uansett hvor god kontroll man har her i livet er det alltid bra med pauser uansett stoff. Gjør også at du ikke eventuelt mister gleden i det også (som f.eks alkohol allerede i ditt tilfelle).
Denne vennen din har vel andre venner i tillegg. Spør han/hun om det skjer noe i kretsen der, prøv å bli invitert på fest kanskje osv. Sjekk events på byn som er mer alternative (rave på utesteder, trance, osv) og snakk med folk. Personlig tok jeg disse valgene med eksperimentering av stoffer sammen med allerede etablerte venner.
Disse du kjenner som du er usikker på kan du jo få i samtale om legalisering elns, dra en liten weed-vits/reference hvis det dukker opp en passende situasjon og sjekke om du får noen gode vibber eller ikke. Tviler hvertfall på at de ringer purken for å si det sånn. Selv de jeg kjenner som ikke bruker noe annet enn alkohol er overraskende åpen eller careless om hva andre rundt gjør.
Sist endret av dazezone; 16. juli 2018 kl. 02:26.
Trådstarter
5 1
Ja, mener altså ikke at det å røyke hver dag er bra. Overhodet ikke, men nevner det slik at man får et mer helhetlig bilde av hvordan situasjonen er. Det er et godt råd det du kommer med

Vennen min er ganske spesiell, men jeg kan da gjøre et forsøk. Vedkommende kjenner også flere innenfor miljøet, men vil for en eller annen grunn ikke ha meg med, til tross for at vi er bestevenner og dette var da en person jeg introduserte både alkohol og hasj-edibles til

Takk for gode råd, jeg skal forsøke å se om det er noe i nærheten som jeg kan delta på. Ja, dette med at de tipser om meg e.l er vel sikkert veldig usannsynlig, men har jo ikke helt "teken" på det jeg driver med og har ikke fått kommet i noe aktivt miljø osv, så vil heller være føre var enn å potensielt kunne røpe noe om meg selv som kan forårsake ytterligere problemer

Igjen, takk så mye for svar. Setter pris på det (-:
Å røyke føles så normalt, at syntes ikke det er noe "stress" og snakke om vanligvis. Men hender jo jeg blir overrasket av folk som hater det, og går bananas om man nevner det. Som regel kan man jo bare begynne med å spørre om weed eller noe, eller ja dra en slags spøk/historie hvor det blir nevnt, så spørre hva de tenker om det. Tror mange er åpen for mye, eller henger jeg i feil miljø (?) De fleste blir iallefall neppe sure om du bare spør, og møter du noen som er så kjipe at de ringer purken, bør du ha merket allerede før det at det er noen dårlige vibes.
Ikke push dop på folk. La dem finne ut selv.

Hadde aldri introdusert noen til drugs om de ikke spurte.

Bara mine 2c da.

Og MDMA er lika hardbarka dop som kokain eller amfetamin.

Methyldioxymethamphetamine
Sist endret av travaxa; 16. juli 2018 kl. 12:29.
Sitat av travaxa Vis innlegg
Ikke push dop på folk. La dem finne ut selv.

Hadde aldri introdusert noen til drugs om de ikke spurte.

Bara mine 2c da.

Og MDMA er lika hardbarka dop som kokain eller amfetamin.

Methyldioxymethamphetamine
Vis hele sitatet...
Hmm jaha. Sikker? Så vidt jeg vet er MDMA langt mindre skadelig for både hode og kropp. Kokain og amfetamin er jo også mye mer avhengighetsskapende. Nå er vel også amfetaminen her til lands som regel blandet med meth I tillegg.. Av erfaring så er det når folk begynner på den stien at ting virkelig begynner å gå nedover.
Sitat av feitsomfaen Vis innlegg
Hmm jaha. Sikker? Så vidt jeg vet er MDMA langt mindre skadelig for både hode og kropp. Kokain og amfetamin er jo også mye mer avhengighetsskapende. Nå er vel også amfetaminen her til lands som regel blandet med meth I tillegg.. Av erfaring så er det når folk begynner på den stien at ting virkelig begynner å gå nedover.
Vis hele sitatet...
Basert på personlige erfaringer og observasjoner vill jeg påstå at det er "sunnere" for psyken din med en stripe cola sammenlignet med en drop MDMA.
Sitat av livsnyter Vis innlegg
Basert på personlige erfaringer og observasjoner vill jeg påstå at det er "sunnere" for psyken din med en stripe cola sammenlignet med en drop MDMA.
Vis hele sitatet...
Enig, men det er vel ikke så ofte det blir en stripe..
Livet er kort til og ikke kunne nytes
Ikke introduser noen med mindre de spørr selv, syns ikke man skal pushe dop på noen. Er selv jente, men har ikke noen venninner som driver med det, bare venner som er menn så kanskje ikke like mange jenter som driver med sånt.
Trådstarter
5 1
Nei, altså, planen er jo selvfølgelig ikke å presse noen til dette her. Det er jo derfor jeg skriver likesinnede, og da mener jeg typ folk i samme situasjon e.l.

For mange år siden ville jeg prøve hasj, men ikke røyke det. Grunnen til det var fordi det var så "chill" hadde jeg hørt. Sikkert fått det fra en film. Jeg fikk også sovepiller av min far i ny og ne, og tenkte da naturligvis at dette da var lignende rus
Min ene forelder var alkoholiker, så virker jo som jeg var spesielt utsatt for det, så ble en god del festing og alkohol en periode
Den perioden døde, jeg møtte kjæresten min som lagde sinnsyke edibles til meg og jeg badtrippa som f (for å si det pent)
Men han introduserte meg også til mdma en liten stund etter, og på tross av den dårlige trippen jeg hadde, så var jeg naturligvis veldig skeptisk. Leste en del på freak angående dette med dopet og følte meg mer og mer satt ut egentlig, men jeg endte opp med å ta det og det var den beste følelsen i verden. Jeg kan ikke takke kjæresten min nok for å ha åpnet dørene til en så fantastisk verden for meg, og til tross for at dette høres veldig klisje ut, så vil jeg kunne finne mine egne å ta dette med. Om jeg kunne vist de denne verden selv, fantastisk, men det er ikke poenget. Det er ikke det jeg skal fram til. Det er jo nettopp derfor jeg er så redd for å fortelle dette til feil person også, så jeg vil ha tips. Det virker som de fleste bare har venner fra før av som har drevet med det, og planen deres var vel ikke akkurat å begynne med dop? Vel, da har jo deres venner introdusert dere på en måte? Og hvor i all verden skulle jeg ha funnet en person som vil fortelle meg at de vil begynne med dop? Å prøve? Selvsagt, men jeg tror nok i realiteten at ingen egentlig vil bli introdusert til det. Jeg vil bare finne en måte å finne folk som er slik som meg, derav igjen likesinnede

Jeg vil også legge til at flere av mine venner ikke driver med rus og heller ikke har noen planer om å drive med dette og det respekterer jeg. Min eks presset dem en del til å prøve hasj, men de ville ikke drive med slikt, så jeg har full forståelse for det. Det er overhodet ikke min intensjon
Sist endret av zvezp; 17. juli 2018 kl. 13:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er jo relativt store miljøer hvor folk er interessert i disse tingene, særlig i de større byene. jeg har aldri trengt å oppsøke dem, for det vokste seg bare naturlig til gjennom ungdomstiden, men det burde ikke være så vanskelig hvis man vil. Det er stort sett veldig åpne og hyggelige folk, særlig i psymiljøet. Du må rett og slett oppsøke dem, både på nett og ute i verden. Bli med på festivaler, skogfester og arrangementer. Noen ting må man være invitert til. som skogfestene, mens andre ting er jo helt åpent. Det arrangeres psyfestivaler over hele Europa hver sommer, og flere små rundt om i Sverige og Norge også. I September er det Skogtroll i Trøndelag for eks. Noen ganger er det foredrag om psykedelika og vitenskap forskjellige steder i Oslo (sikkert andre byer også), og på Musikkfest (tidligere Musikkens dag) er vi som regel å finne på Elgsletta. Hvis du melder deg inn i EmmaSofia Forum på Facebook så får du et innblikk i miljøet, og oppdateringer på mye (av det lovlige) som skjer. Ellers kan du jo prøve å finne ut om det er noen utesteder der du bor hvor folka liker å henge.
Trådstarter
5 1
Problemet mitt her er da at jeg ikke er herfra, så vet ikke alt som går inn og ut. Er jo en del da, men de holder seg for det meste til seg selv.

Takk for tips! Skal se meg litt rundt, forhåpentligvis finner jeg det jeg leter etter. Av steder jeg allerede vet om er det Christiania i Køben, men vet ikke hvor ettertraktet det er av brukere her? Kom på det nå, så tenkte å nevne det. Skal definitivt sjekke det ut, Oslo er jo heller ikke så langt.
Mange gode svar her, har egentlig ikke mer å si. Men om du er redd for at du skal skremme folk vekk så bør du holde deg unna ordet ''dop''. Folk vil tro du snakker om heroin eller noe. Jeg hadde aldri sagt ja om en bekjent kom bort til meg og spurte om jeg ville bli den nye ''dop-kompisen'' hans.
Trådstarter
5 1
Haha ja, det er klart. Blir vel litt i det meste laget, men naturligvis. Dopkompis klinger ikke så godt i øret og ligger til rette for å bli misforstått, så jeg unngår nok bruken av det