Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2566
Hei
Jeg har nå en Huawei mate 8 som jeg var meget fornøyd med frem til jeg nå klarte å ødelegge den. Det føles naturlig å bare fortsette i samme stilen og gå for en mate 10.
MEN, finnes det noe bedre alternativ i samme prisklasse? Mitt eneste ankepunkt er at det ikke er hodetelefonutgang, ellers er den perfekt til mitt bruk.
Må ha: batteri som varer to dager, stor skjerm og minimum greit kamera.
Noen som kan hjelpe?
Takk
Ps: hvordan er det å bruke overgang fra hodetelefoner til sånn rar utgang? Mister man den fort😂
Den overgangen hadde jeg ikke vært bekymret for. Har et sett med kablede IEM som jeg bruker mye, og på det settet så står overgangen konstant tilkoblet in-ear pluggene. Ennå ikke hent at adapter har løsnet fra mini jack'n.

Mate 10 Pro har jo stort batteri, bra oled skjerm og veldig bra kamera. Kommer ny firmware update i løpet av sommeren som bl.a. gir ennå bedre batteritid. Du finner jo bedre telefoner, blant annet storebroren P20. Men i den prisklassen på 5500 så måtte det kanskje bli 1+6? Evt kanskje en Motorola? Men om de er bedre er jo vanskelig å si, det må du nesten vurdere selv utifra bruksområde.
Sist endret av random67489; 11. juli 2018 kl. 23:19.
Akkurat fått meg P20 Lite (Via Telia svitsj for 180kr mnd) men den er ikke fult så dyr å betale fullpris for.
3699kr uten abonnement.

Veldig god telefon som jeg er fornøyd med.
Ladet fult batteri i går natt, har 50% igjen nå med middels bruk.
Skjermen er stor, dual camera (16mp + F2.2 blender på baksiden, 16mp på forsiden)
2280x1080 FHD+-skjerm.
Aux på undersiden, hurtiglading og relativt kjapp telefon.

Skal du ha stor skjerm, så MÅ du faktisk regne med at det går utover batteriet, samtidig som også skjermtype og bruk har mye å si.
En telefon idag varer gjerne ikke lenger en 1 dag etter noen uker/mnd bruk, ved mindre den da bare ligger i en skuff uten 4g/wifi.
Dette pga det stort sett blir brukt batterier på 3-4000 mAh,

Skal du ha en telefon som har lang holdbarhet, batterilevetid, grei skjerm og kamera så ville jeg ha valgt en av "CAT" telefonene.
Disse har såpass god batterikapasitet at de kan brukes som powerbank for andre mobiler/ting.
Asus Zenfone 5Z?
Storfornøyd med Samsung 7+. Ekstremt mye mobil for penga
kan sterkt anbefale oneplus 6, kan fås kjøpt hos telia,
Jeg har mate 10 pro. Strålende telefon. Batteriet holder to dager med normal bruk for min del. Overgangen har jeg hengende på hodetelefonenejeg bruker til vanlig, skal jeg rote bort den må jeg samtidig rote bort hodetelefonen. Det skjer ikke.
Eneste minuset med mobilen, og det er ganske stort, er at Bluetooth har en tendens til å kødde. Opplever ofte nok til at det er irriterende at mobilen mister media tilkoblingen til bilen. Taleanrop fungerer, men ikke stream fra f. Eks Spotify. Dette skjer i begge bilene, en passat og en i3, oftere i i3. Begge er 18 modeller, så skal ikke være der problemet ligger. Har lest litt om det, og jeg er langt ifra den enste som opplever dett.
Beklager. Jeg mente Nokia 7+. Ekstremt mye mobil for penga
Trådstarter
41 1
Takker for svar! Ble til at jeg kjøpte meg mate 10 og var alt det jeg var vant til, bare raskere og bedre. Meget fornøyd! Eneste jeg er skeptisk til nå, er at jeg vurderer hodetelefoner med blåtann...
Jeg hadde ikke turt å svi av mange kronene på blåtann hodetelefoner til m10p. Det er helt random når blåtann faller ut hos meg, klarer ikke se noe mønster. Så om det fungerer i ti minutter i butikken, så ville jeg ikke sett på det som en god garanti for at det vil fortsette å fungere.

Forøvrig, gratulerer med ny mobil!
Trådstarter
41 1
York: takk. Skal se om jeg får lånt noen av en i familien over noen dager ��
Mine sony noice cancelling headset virker helt konge med Mate 10 Pro. Faktisk ble lyden ennå bedre når jeg gikk over til Mate 10 Pro pga LDAC integrering i Android 8. Har ikke noe problem med bluetooth. Har også et par in-ear plugs som virker veldig bra over bluetooth på mate 10 pro.
Jeg har aldri prøvd med blåtann hodetelefoner, så jeg skal ikke være bombastisk der. Men som sagt, til tider mye trøbbel med blåtann og bil.
Gjelder bluetooth problemene kun Huawei eller har du hatt liknende problemer med andre telefoner? Inne kan jeg gå rundt med headset eller in-ears å ha full dekning overalt. 12-14m går fint. Har ikke testet utendørs men da bør de klare betydelig lengre. Kan det være noe gjør at det blir dårlige forhold i bilen? Feks plassering av mottaker?

Litt slapt av Huawei at de ikke rullet ut BT 5.0 på mate 10, da 5.0 var klar i fjor i god før lansering av M10P.

Men ja det har fungert overraskende bra for min del. Eneste jeg slet med var strømsparingen som var for aggressiv i starten før firmware oppdatering. Da måtte jeg huke av på manuell styring av strømsparing på apper som ble brukt mye feks spotify. En update løste det problemet. Var også skeptisk til å gå ned i skjermoppløsning når jeg byttet mobil, det har liksom aldri skjedd før. Men på så små skjermer merker man det ikke. Pluss at amoled'n er gjerrig på strømbruken så det er nok helt greit at de valgte den oppløsningen fremfor QHD el 4K.
Fruen har en s7, null problemer. Mobilen kan ligge i lomma, setet, dashen osv. Brått så faller det ut. Som sagt, kun media ikke tale. Har lest endel om det, og jeg er ikke den eneste. Har en Garmin Fenix 5 som også mister forbindelsen støtt og stadig. Batterisparingen er vanvittig aggressiv, så kan jo være der problemet ligger, uten at jeg har funnet ut av det. Har satt det jeg kan tenke meg til er relevant på manuell.