Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 919
Fulltime bitch
IsThisReal?'s Avatar
7 2
Ja, nå er det ca ett år siden jeg hadde sist søvnparalyse og trodde det bare var pga stress. Vel, viser seg at det ikke er det i mitt tilfelle.
Jeg husket i fjor da jeg fikk søvnparalyse et par ganger ila noen mnd, så husket jeg at jeg for første gang hadde prøvd både Zopiklon og valium. Jeg skjønte ikke hvorfor i alle dager jeg fikk søvnparalyse og trodde det bare kom av stress.

Viser seg nå, her jeg skriver klokka 04 på natta at det er pga hypnotikum. Dette er første gang jeg tok Zopiklon siden i fjor og det samme skjedde i natt, så jeg blir nok våken frem til kvelden for jeg tør rett og slett ikke sove lengre. Hadde 3 søvnparalyser, derav 1 LD (Lucid Dreaming). Det var helt forferdelig. Jeg har tidligere tatt Valium men har ikke hatt noen problemer what so ever, frem til nå da jeg tok Zopiklon..

Hvorfor får man sånne netter av hypnotikum? Hva er det som gjør at man får det pga hypnotikum?
Og er det noen her som kan fortelle meg hvilke ''piller'' som inneholder hypnotikum..?

Det å få søvnparalyse er noe av det verste jeg vet og unner ikke min verste fiende det. Helt for jævlig.

Setter STOR pris på svar!
Enkelte medisiner og droger kan utløse søvnparalyse, men det finnes preventive tiltak du kan gjøre. Sov på siden og ligg høyt med hodet. Bygg opp med et par ekstra puter og ha den ene lenger ned mot skuldrene slik at du ikke får vondt i nakken. Søvnparalyser oppstår lettest når man ligger på ryggen med hodet lavt.
Mattoholiker
Markonan's Avatar
Lær deg å like søvnparalyse. Prøv å forstå at du har søvnparalyse og bli venn med følelsen av å ikke kunne gjøre noe. Jeg har bare hatt det 4 ganger i mitt liv, de siste 2 gangene har vært helt fantastisk, savner det.
Hadde søvnparalyse flere ganger daglig da jeg gikk på større doser rivotril.

En liste over hypnotika finner du her
Sist endret av SkammeligNykter; 18. april 2018 kl. 17:31.