Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3927
Det er til et kunstprosjekt og for å få gjennomført det må jeg naturlig nok holde meg innenfor loven.
Det jeg kan gjøre er enten å bruke vanlig weed og på en eller annen måte få lukta til å virkelig sette seg. Lukta skal holde i flere dager og det skal lukte mye. Noen ideer?
Eller finnes det noen lovlige alternativer? For eksempel en annen plante som lukter nesten likt? Hannplanter er vel også ulovlig?
Litt søtlig sigarlukt kan kanskje gjøre nytten? Det blir jo ikke likt da. Men det henger godt i i alle fall.
Hvor god tid har du på prosjektet?
Cleome hassleriana har visstnok en veldig liknende eim, og likner til og med en ørliten smule på formasjonen av bladene. Den går under navnet edderkoppblomst i Norge. Jeg finner ingen steder hvor det blir solgt ferdig sådd (kanskje naturlig med tanke på lukten), og du må nesten forsøke å kontakte eventuelle kilder hvor du kan få tak i litt av den selv.

Se om du finner noe hagegruppe på facebook hvor det er med et par hundre/tusentalls hageentusiaster og fortell dem om skoleprosjektet ditt. Kanskje unnlate å fortelle at du skal ha den på grunn av lukten, hehe. Jeg fant mange hageentusiaster via google som postet at de hadde disse i hagene. Kan også omtales som "paradisblomst".

Lykke til!
jhh
Trådstarter
2 0
Takk! Var akkurat noe sånt jeg så etter.
Om du virkelig går inn for det kan du skaffe deg et stinkdyr, de kan få frem en lukt ganske så lik som cannabis.
Stinkdyr lukter ikke akkurat som planten selv, men det lukter som om noen har røykt cannabis i nærheten.
Lykke til med prosjektet
Sist endret av slappegodt; 16. oktober 2016 kl. 15:28.
Jeg pleier å bli lurt av festdeltakere som drikker Corona fra flaska, det lukter så weed at jeg blir sjalu. Dette er vel malt som lukter tror jeg, det lukter nok ikke så godt uten å være destilert da. (kanskje off topic)
Dette må vel være et bedre alternativ enn stinkdyr og planter som ikke finnes i blomsterbutikken.

Bortsett fra reviews som sier at det ikke lukter cannabis i det hele tatt, men jeg tror likevel at det er en slik løsning du bør gå for.
Kunne det evt. være en ide å ringe politiet, forklare saken og høre om de kan hjelpe deg på noen måte?
Sist endret av Pope; 16. oktober 2016 kl. 16:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
En del humlesorter kan lukte ganske lignende cannabis. Dra innom en bryggebutikk og spør om å få lukte på forskjellige typer, for eksempel amerikanske sorter som brukes til å brygge IPA. Ellers har jeg merket meg at brent laurbærblad kan lukte litt "mistenkelig".
Gjøre det enkelt? Har du noen gang tent på oregano? Det lukter faktisk veldig likt som cannabis
Olje-essens som du kan fordampe på forskjellige måter evt bare dryppe på.. masse oljer som kan minne om forskjellige røyk. eller evt. røkelse pinner.
Sist endret av tetragrammaton; 16. oktober 2016 kl. 17:14.
Fakehash.com selger aromaer
Det finnes røkelse som etterligner cannabis. Har sett det på shangri-la . Ellers kan du helt sikkert finne det på diverse andre harrysjapper eller evt ebay